Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@21:19:46 GMT

حافظه ۶۴ گیگابایتی؛ استاندارد جدید سال ۲۰۱۷

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۷۴۱۳۵

حافظه ۶۴ گیگابایتی؛ استاندارد جدید سال ۲۰۱۷

اپل در بخش بزرگی از سال ۲۰۱۶ گوشی‌هایی با حافظه ۱۶ گیگابایت عرضه می‌کرد؛ اقدامی که بسیاری از کاربران را به دردسرهای جدی انداخته بود.

همانطور که می‌دانید گوشی‌های این شرکت قابلیت ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه را هم ندارند. تعداد بسیاری از کسانی که آیفون ۱۶ گیگابایتی خریده‌اند از کمبود حافظه آن دل خوشی ندارند و شاید به همین دلیل هم اپل تلاش کرد این شرایط را تغییر دهد و گوشی‌هایی با حداقل حافظه بیشتر روانه بازار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دیجی کالا ، در حال حاضر کمترین حافظه‌‌ی یک آیفون به ۳۲ گیگابایت رسیده است اما بعید نیست که تا یک سال دیگر ۳۲ گیگابایت هم رقم بسیار ناچیزی به نظر برسد. یک نکته مهم در این میان رفتار تولیدکننده‎‌های گوشی‌های اندرویدی است. آن‌ها خیلی بی‌سر و صدا یک استاندارد جدید ایجاد کرده‌اند؛ استاندارد ۶۴ گیگابایتی. می‌شود گفت ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در شرایطی که قصد خریدن حافظه جانبی نداشته باشید بهترین و مناسب‌ترین گزینه پیش رو است. بیایید موضوع را به این شکل بررسی کنیم: یک دقیقه ویدیو ۴K به شکل متوسط معادل ۳۷۵ مگابایت از حجم گوشی‌تان را اشغال می‌کند و این یعنی یک ساعت فیلم‌برداری ۴K حدود ۲۲ گیگابایت از حافظه گوشی‌تان را می‌گیرد. خب، اگر یک سال از گوشی‌تان استفاده کنید ممکن نیست در مجموع حداقل یک ساعت فیلم داشته باشید که با این کیفیت ضبط شده باشد؟ به نظر چندان غیرمحتمل و عجیب نیست، تازه از عکس‌ها، ویدیوهایی که دانلود کرده‌اید، اپلیکیشن‌ها و باقی، حرفی به میان نیاوردیم. میبینید که حافظه ۳۲ گیگابایتی به وضوح می‌تواند در سال‌های آینده کاربران را دچار مشکل کند.

حال بسیاری از تولیدکننده‌های اندرویدی هم این موضوع را دریافته‌اند؛ اول وان‌پلاس در این مسیر حرکت کرد، حال ال‌جی هم با گوشی جدیدش ال‌جی G6، سامسونگ با گلکسی S8 و S8 پلاس، هوآوی با Mate 9 و P10. البته استثناهایی مثل گوگل پیکسل هم وجود دارند اما می‌شود گفت کلیت فضا در حال تغییر است. حال سوال اینجاست که اپل چه برنامه‌‌ای برای این تغییرات جدید دارد؟ البته که کاربران می‌توانند با پرداخت پول بیشتر آیفونی با حافظه ۱۲۸ گیگابایت بخرند اما این گزینه لزوما برای همه مخاطبان آیفون عملی و ممکن نیست.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۴۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید

مغز عضوی است که ۲۴ ساعته، حتی زمانی که خواب هستید، مشغول به فعالیت است؛ کل سیستم عصبی را تنظیم می‌کند و سیگنال‌ها و دستورالعمل‌ها را از یک قسمت بدن به قسمت دیگر منتقل می‌کند. بیشتر غذا‌هایی که به تقویت حافظه کمک می‌کنند، حاوی مقادیر زیادی از این موارد هستند: آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین B، چربی‌های سالم، اسید‌های چرب امگا.

به گزارش خبرآنلاین، چند مورد از بهترین غذا‌هایی که مغز و حافظه را تقویت می‌کنند و سلامت آن را ارتقا می‌دهند، در ادامه به شما معرفی شده‌اند:

توت‌ها

انواع توت‌های غنی از آنتی اکسیدان مانند توت فرنگی، شاه‌توت و توت سفید، استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهند. مطالعات نشان می‌دهد که آنتی اکسیدان‌های موجود در توت‌ها می‌توانند به: بهبود ارتباط بین سلول‌های مغز، تقویت یادگیری و حافظه با افزایش انعطاف‌پذیری مغز، جلوگیری یا به تأخیر انداختن زوال شناختی کمک کند.

غلات کامل

سطوح بالاتر قند خون با کاهش بازدهی و فعالیت مغز مرتبط است. بر خلاف کربوهیدرات‌های تصفیه شده، غلات کامل دارای شاخص گلیسمی (قند) پایینی هستند و برای همین به آرامی در بدن تجزیه می‌شوند، قند را به تدریج آزاد می‌کنند و به مغز اجازه می‌دهند تا عملکرد مؤثرتری داشته باشد.

برخی از جایگزین‌های سالم غلات کامل که برای تقویت ذهن مفید هستند، عبارتند از: نان جو، بلغور جو دوسر، برنج قهوه‌ای، گندم سیاه، کینوا.

آجیل و دانه‌ها

درست مانند ماهی‌های چرب، آجیل‌ها و دانه‌ها نیز حاوی سطوح بالایی از اسید‌های چرب امگا ۳ و آنتی اکسیدان هستند که آن‌ها را به یکی از بهترین غذا‌ها برای مغز تبدیل می‌کند. این گروه هم‌چنین منبع غنی ویتامین E هستند که از مغز در برابر استرس اکسیداتیو در دوران پیری محافظت می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف منظم آجیل می‌تواند خطر از دست دادن حافظه مرتبط با افزایش سن را کاهش دهد.

گردو بهترین غذا برای مغز است و سطوح بالاتری از آنتی اکسیدان را نسبت به سایر مغز‌ها و دانه‌ها در خود دارد.

قهوه

کافئین موجود در قهوه به تقویت عملکرد کلی مغز کمک می‌کند. قهوه هم‌چنین منبعی غنی از آنتی اکسیدان است که [با افزایش سن]از سلامت مغز محافظت می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف مادام‌العمر قهوه می‌تواند خطر زوال شناختی و بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

با این وجود، در مصرف قهوه زیاده‌روی نکنید، چرا که کافئین می‌تواند چرخه خواب را مختل کند.

پرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین C است و در بهبود توانایی‌های شناختی و تقویت سلامت مغز نقش دارد. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که از سلول‌های مغز در برابر آسیب‌های ناشی از بالا رفتن سن محافظت می‌کند. هم‌چنین این ویتامین به پیشگیری از اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب و اسکیزوفرنی کمک می‌کند. برخی از منابع سرشار از ویتامین C عبارتند از: کیوی، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، سیب زمینی، انبه، آناناس.

دیگر خبرها

  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • محبوب ترین گوشی‌ های میان رده شیائومی سری redmi
  • گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
  • بیمارستان شفاء، حافظه ی جنایات رژیم صهیونیستی
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • چرا هیچ وقت یادمان نمی ماند درِ خانه را قفل کرده ایم یا نه؟
  • چرا هیچ وقت یادمان نمی‌ماند درِ خانه را قفل کرده ایم یا نه؟
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • اولین گل ماسکرانو برای بارسلونا پس از 7 سال و انجام 319 بازی (لالیگا - 26 آوریل، 2017) / فیلم
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟