Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشخبرنگارحوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛رشته تذهیب و تشعیر یکی از رشته های زمینه هنر در شاخه کار‌دانش محسوب شده و ترکیبی از هنرهای تذهیب و تشعیر را به هنر آموزان یاد می دهد؛ این رشته در مجموع از 5 مهارت تشکیل شده که شامل طراحی نقوش اسلیمی و خطا‌یی، طراحی نقوش هندسی، طراحی نقوش جانوری، طراحی نقوش فرنگی و تذهیب و تشعیر را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تذهیب را می توان مجموعه ای از نقش های بدیع و زیبا دانست که نقاشان و مذهبان برای هرچه زیبا‌تر کردن کتاب های مذهبی، عملی، فرهنگی، تاریخی، دیوان اشعار و قطعه های زیبای خط به کار می‌برند.

تربیت مذهبانی برای تزیین متون ایرانی
هدف از تشکیل این رشته تربیت استادان تذهیب است که این مجموعه‌های زیبا را در قسمت‌های مختلف کتاب‌ها بکار گیرند تا صفحه‌های زرین ادبیات جاودان و متون مذهبی سرزمین خود را زیبای بصری ببخشند در واقع اطراف صفحه‌ها با طرح‌هایی از شاخه ها و بند های اسلیمی، ساقه، گل ها و برگ های خطا‌یی یا بندهای اسلیمی تزیین می‌شوند.

هنر‌جویانی که در این رشته تحصیل می‌کنند توانمندی‌های مرتبط با رشته تذهیب را برای عملیاتی کردن آموخته‌ها کسب می‌کنند که شامل افزودن نقوش حیوانی به منظور تفهیم بیشتر مطالب کتب علمی و ادبی، توانایی کاغذ سازی، توانایی کار تشعیر و اجرایی کردن آن، تزیین مطالب کتاب با نقوش گل و برگ و طراحی نقوش هندسی، اسلیمی، ایرانی در متون نامبرده است.

بازارکار دانش آموختگان رشته تذهیب کجاست؟
فارغ‌التحصیلان این رشته می توانند به صورت فردی یا گروهی و حتی خود‌اشتغالی به بازار کار راه یافته و به فعالیت های اقتصادی بپردازند.

فعالیت به عنوان یک مذهب کار ماهر در بازار کار، طراح نقوش مختلف، تهیه تابلو های تذهیب و تشعیر، فعالیت در کارگاه های خصوصی، اشتغال در مراکز صنایع دستی و میراث فرهنگی، فعالیت در زمینه آموزش رشته مورد نظر در مراکز آموزشگاهی، اشتغال در مراکز هنری اداره تبلیغات اسلامی، وزارت ارشاد و مواردی دیگر از این قبیل برای هنر آموزان رشته تذهیب امکان اشتغال وجود دارد.

گستره وسیع تحصیلات دانشگاهی برای هنرآموزان رشته تذهیب
هدف از طراحی رشته های کار‌دانش تامین نیاز بازار کار و نیروی ماهر بوده و فارغ‌التحصیلان می‌توانند مستقیما وارد بازار کار شوند اما اگر دانش آموختگان این رشته‌ها تمایل به ادامه تحصیل داشته باشند پس از اخذ دیپلم حرفه ای می‌توانند برای ادامه تحصیل در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و علمی کاربردی به تحصیل بپردازند.

رشته‌های نقاشی ایرانی، نگارگری، صنایع دستی، هنر های تجسمی، گرافیک، صنایع فرش، عکاسی، زینت آلات، نقاشی دیواری، چوب و رشته‌هایی با چنین زمینه های هنری برای دانش آموخته گان رشته تذهیب امکان ادامه تحصیل را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۸۲۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ رییس امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم امروز با شرکت ۱۵۶ شرکت کننده گیلانی همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد که ۹۸ نفر از شرکت کنندگان زن و ۵۸ نفر مرد بودند.

حجت الاسلام محمد پورشعبانعلی افزود: سوالات این آزمون در سطح ۱۰ جز، ۲۰ جز و ۳۰ جز برگزار شد.

وی با بیان اینکه نتیجه این آزمون نیمه دوم تیرماه اعلام خواهد شد، افزود: به افرادی که امتیاز قبولی را در این آزمون کسب کنند، بر اساس رتبه بندی و حفظ جز‌ها، مدرک دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکتری اعطا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • L90 ایرانی؛ رونمایی از رقیب جدید تارا و دنا
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • برگزاری نوزدهمين دوره آزمون اعطاي مدرک تخصصي به حافظان قران کريم در کرمانشاه
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
  • آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در گیلان
  • این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!
  • «شهر آفتاب مهتاب» اتفاقی آوانگارد در تئاتر دهه ۴۰
  • اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور