Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه آموزش و پرورش محور توسعه و مولد نیروی انسانی کارآمد است، اظهارکرد: نهاد تعلیم وتربیت بسترساز پرورش نیروی انسانی کارآمد برای اداره ی فردای جامعه است و نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازهرمز؛دانش هاشمی پور، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال افزود: آموزش و پرورش به عنوان نهاد تربیت کننده ی نیروی انسانی، نقش محوری در رشد و توسعه ی کشور دارد که با حمایت از این مجموعه مهم می توان به اهداف بلند توسعه دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آموزش و پرورش هرمزگان برای ایفای نقش خود در تحقق اهداف و برنامه های توسعه که مهمترین محور آن تولید و اشتغال است، همه ی توان خود را برای تربیت نیروی انسانی کارآمد و متعهد به کارگرفته است که رشد شاخص های آموزشی و تربیتی در سال گذشته موید توجه به این مهم است. مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به عملکرد ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان در سال 96، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سایه تلاش جمعی و کار مسنجم تیمی و همچنین وحدت رویه، ستاد اسکان فرهنگیان هرمزگان با همه ی ظرفیت در خدمت مسافران نوروزی بود و در مجموع به 248 هزار نفر در مدت دو هفته خدمات اسکان ارائه کرد. هاشمی پورادامه داد: این تعداد مسافر در قالب 73 هزار و 881 خانوار بوده است که به شاخص نفر روز در مجموع 742 هزار و 326 نفر روز از خدمات ستاد اسکان فرهنگیان بهره مند شدند. وی بیان کرد: بیشترین تراکم مسافر در روز اول فروردین با پذیرش 22 هزار و 829 نفر و کمترین آن نیز در روز سیزدهم فروردین به تعداد هفت خانوار و 193 نفر بود. مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه ستادهای اسکان فرهنگیان شهرستانهای بندرعباس و قشم در مجموع بیشترین میزان مسافر نوروزی را به خود اختصاص دادند، یادآورشد: جاذبه های فراوان اقتصادی، تاریخی، فرهنگی و همچنین اقلیم خاص هرمزگان در فصل بهار، این استان را به یکی از استان های مقصد گردشگری کشور تبدیل کرده است که هر ساله شاهد حضور پرشمار گردشگران در ایام مختلف سال ازجمله نوروز هستیم. هاشمی پورگفت: خوشبختانه با تهمیدات لازم و اختصاص 15 میلیارد ریال به تجهیزات اسکان، شاهد خدمات موثر با محوریت تکریم مسافران بودیم، هرچند بر این امر اذعان داریم که شان و جایگاه فرهنگیان عزیز بسیار بالاتراز این سطح است و از بهترین امکانات رفاهی باید بهره مند باشند. وی اظهار کرد: برابر راهبردهای وزارت آموزش و پرورش، بیمه مسوولیت مدنی و حوادث برای مسافران در نظر گرفته شده بود و از تمام ظرفیت های موجود اعم از کلاس های درس، مراکز شبانه روزی، خوابگاه ها، مراکز رفاهی، دانشگاه فرهنگیان، آموزشکده های فنی، اردوگاه ها، سالن های ورزشی و ...برای اسکان مسافران نوروزی استفاده شد. مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی همه ی عوامل مرتبط با ستادهای اسکان، اضافه کرد: ستاد اسکان فرهنگیان در 17 شهرستان و منطقه با یک‌هزار و 98 نفر عامل اجرایی فعالیت خود را زودتر از موعد مقرر آغاز کرد که امسال 408 مدرسه در قالب سه هزار و 106 کلاس درس با امکانات لازم برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شد. هاشمی پوربا بیان اینکه در مجموع ظرفیت روزانه اسکان 50 هزار مسافر از سوی آموزش و پرورش استان هرمزگان فراهم شده بود، تصریح کرد: خدمات اسکان آموزش و پرورش هرمزگان منحصر به فرهنگیان نبود وعلاوه بر فرهنگیان عزیز، سایرکارکنان دولت و حتی پذیرش آزاد نیز در ستادهای اسکان فرهنگیان انجام شد که شاهد بیشترین رضایتمندی از خدمات آموزش و پرورش در نوروز امسال بودیم. وی در پایان با قدردانی از تلاش و مجاهدت خانواده ی بزرگ آموزش و پرورش هرمزگان درارتقاء شاخص های آموزشی و تربیتی، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جدید آموزش و پرورش در تحقق برنامه های هدفگذاری شده بیش از پیش موفق باشد که قطعا این هدف در سایه وحدت و همدلی و تلاش و خودباروی قابل تحقق است. انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۸۷۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی

رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: طرحی قرار است از مهر امسال اجرا شود که راتبه معلمی نام دارد. در این طرح از ظرفیت دانشگاه‌های کشور برای جذب دانشجومعلم استفاده خواهد شد.

برزویی گفت: آیین‌نامه راتبه معلمی تا یک ماه آینده برای تصویب به شورای عالی آموزش ارسال می‌شود که از مهر امسال پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان صورت خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویانی که در دانشگاه‌های خوب و سطح بالا درس می‌خوانند فراخوان خواهند شد به‌طوریکه دانشجویانی که دو سال از درس دانشگاه را گذرانده باشند با یکسری حداقل‌های معدلی و شرایط‌های متعددی که گذاشته خواهد شد، فراخوان می‌شوند که از سال دوم تحصیلی بورسیه آموزش و پرورش می‌شوند و مثل بقیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، نیروی آموزش و پرورش خواهند شد.

برزویی گفت: این دانشجویان علاوه بر درس‌های که در دانشگاه مبدا می‌گذرانند درس‌های مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را نیز خواهند گذراند.

وی گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ واحد درسی که شامل تربیتی و مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان است، این دانشجویان طی خواهند کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشجویان دو مدرکی خواهند بود که هم از دانشگاه اصلی مدرک خواهند گرفت و هم از دانشگاه فرهنگیان مدرک دریافت خواهند کرد و این کار مشترکی بین دو دانشگاه خواهد بود.

برزویی گفت: پیش‌بینی می‌شود که در سال اول اجرای این طرح ۱۰ هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان شود. به گفته برزویی، این دانشجویان جذب و استخدام دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و همچنین از معافیت سربازی و دیگر مزایای دانشگاه فرهنگیان بهره‌مند خواهند شد.

منبع: پانا

دیگر خبرها

  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص