Web Analytics Made Easy - Statcounter

روانشناس و مشاور امور خانواده اظهار داشت: زنان توانمندی های زیادی دارند و زن‌ها به احساسی بودن معروفند اما آنجایی که باید تصمیمات درست بگیرند، واقعا خوب عمل می کنند در نهایت این تصور غلط است که هر آنچه غربی‌ها می گویند عیناً بگذاریم جلوی خود و از آن تبعیت کنیم، ما باید بسیار گزیده و منطبق با فرهنگمان انتخاب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛شکوه نوابی‌نژادمشاوره و روانشناس در گفت وگو بازنان خبربا اشاره به چالش‌های ازدواج در کشور بیان کرد:رشد روزافزون آمار طلاق به ویژه در سال‌های نخست زندگی مشترک گویای بحران وضعیت خانواده در ایران است.

وی افزود:انتخاب همسر و شغل ۲ مرحله حساس در زندگی فرد هستند اما به اعتقاد من براساس تجربه و پژوهش هایم این است که خانواده در اهدای آرامش و عزت نفس به فرد، مهمتر از شغل است.

نوابی‌نژاد مطرح کرد:در شغل موضوع علاقه‌، استعداد و توانمندی‌های فرد و برآورده ساختن اهدافی که خود انتخاب کرده مطرح است و امروزه در مورد مشاغل نیز سعی بر این است علاوه بر علاقه و استعداد، فرد شغلی را انتخاب کند که از نظر ویژگی‌های شخصیتی مناسب وی باشد.

این روانشناس گفت: در خصوص تثبیت هویت، بخشی از آن به ازدواج و بخش دیگر به شغل مربوط است و در این خصوص بین این دو نمی توان اولویتی قائل شد؛ اما واقعیت این است که شکوفایی هویت فرد در ازدواج خود را بروز خواهد داد اما تکامل هویت در شغل ظهور می یابد.

وی عنوان کرد:طی سال‌های اخیر با تغییرات زیادی در چگونگی ازدواج در کشور مواجه هستیم و دقیقاً ازدواج پدیده ای در حال تغییر و تحول است و ما مشاورها باید خود را دائماً به روز کنیم.

نوابی‌نژاد اظهار داشت: زمانی که مرد از خانواده بیرون می رود، یک زن خوب و با صلابت، بچه، زندگی و خانواده را حفظ می‌کند اما اگر زن پای خود را یک قدم کج بگذارد، ستون خانه فرو خواهد ریختو معتقدم که واقعاً خانم‌های ما با قدرت بیشتری زندگی زناشویی را حفظ می‌کنند.

این مشاور تصریح کرد:زنان توانمندی های زیادی دارندو زن‌ها به احساسی بودن معروفند اما آنجایی که باید تصمیمات درست بگیرند، واقعا خوب عمل می کنند در نهایت این تصور غلط است که هر آنچه غربی‌ها می گویند عیناً بگذاریم جلوی خود و از آن تبعیت کنیم، ما باید بسیار گزیده و منطبق با فرهنگمان انتخاب کنیم.

وی یادآور شد: نقش مشاوران در پدیده«ازدواج سفید» یا «همباشی سیاه» را نمیتوان نادیده گرفت ومشاوران ما در این مورد آموزش‌های لازم را می بینند از نظر ما ازدواج باید مبنای شرعی و عرفی داشته باشد و مهمتر از همه اینکه ما به دنبال ازدواج پایدار هستیم.

نوابی‌نژاد ادامه داد:در این مورد باید کار فرهنگی انجام گیرد و مسئولان که این رسالت را دارند، باید به خانواده ها آموزش بدهند مشاوران می توانند در خصوص ارائه مستندات و مدارک به مسئولان کمک کنند با این حال ساماندهی و سازماندهی آن رسالت مسئولان است.

این روانشناس تصریح کرد:هدف کلی طرح «ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج برای ۷۵۰ هزار زوج جوان»که آمار طلاق در سال‌های اول تا سوم ازدواج که بسیار بالاست کاهش یابد و باید از طریق ارائه این آموزش‌ها جلوی انتخاب غلط در ازدواج را بگیریم زیرا انتخاب همسر مهمترین تصمیم زندگی فرد است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۸۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج جلسه آموزشی با موضوع ازدواج، عشق، سواد عاطفی و انتخاب برگزار شد.

در جلسه موضوعاتی از جمله معیارهای مناسب ازدواج، ازدواج موفق و عوامل موثر بر انتخاب صحیح ازدواج با هدف آشنایی دانشجویان، همچنین افزایش سطح آگاهی دانشجویان در زمینه برنامه خودمراقبتی و موضوعات مرتبط با سلامت، تشکیل گروه‌های همسان دانشجویی، انتقال مطالب آموزشی به دیگر دانشجویان و جلب همکاری دانشجویان در انجام فعالیت‌های بهداشتی مطرح شد.

صیادیان خواه سخنران این جلسه افزود: سن دوران دانشجویی یک سن طلایی است. اگر این فرصت از دست رفت، امکان ازدواج و ریسک‌پذیری فرد کاهش پیدا می‌کند و چالش‌ها و مشکلاتی برای این نسل پیش می‌آورد. مشکلاتی از قبیل اینکه شاید فرد ازدواج نکند یا موقعیت ازدواج نداشته باشد. بنابراین شکل‌گیری و برنامه‌ریزی ستاد ازدواج دانشگاهیان برای این بود اتفاق مازادی با همراهی دستگاه‌های دیگر که هر کدام با ارائه خدماتی کاربردی و اثرگذار پای کار این حوزه بیایند.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1229512 برچسب‌ها ازدواج و طلاق

دیگر خبرها

  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • مصرف خودسرانه این آمپول خطرات جبران ناپذیری دارد!
  • جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شد
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • مد خوب، مد بد!
  • هر آنچه که باید در مورد استفاده از «وازلین» بدانید
  • وازلین برای پوست؛ خوب است یا بد؟
  • اجرای ۱۵ طرح عمران شهری در سلماس 
  • آیا وازلین پوست را سفید میکند؟
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری