Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه رعایت قوانین و مقررات رانندگی در نوروز امسال نسبت به سال گذشته توسط رانندگان افزایش داشته است، اظهار داشت: در کنار این امر نقش خانواده ها در داخل خودروها و نظارت بر عملکرد راننده در کنار اطلاع رسانی و فرهنگسازی از طریق رسانه ملی سایت ها و خبرگزاری ها و سایر رسانه ها در این امر موثر بوده است که جا دارد از همگی برای این امر تشکر کنیم و امیدوارم این روند در طول سال نیز استمرار یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


✳️اولین تصادف سال 96
وی به اولین تصادف بعد از سال نو اشاره کرد و گفت: این تصادف در نخستین روز سال نو حوالی ساعت 17 در کیلومتر 103 محور یزد کرمان بر اثر واژگونی یک دستگاه تیبا رخ داد که در این حادثه یک تن کشته و دو تن مجروح شدند و ناتوانی راننده در کنترل وسایل نقلیه علت حادثه بوده است.
✳️بدترین روز تصادفات نوروزی
وی بدترین روز به لحاظ کشته های تصادفات در طرح نوروز 96 را 26 اسفند ماه 95 عنوان کرد و گفت: متاسفانه در این روز 29 تن از هموطنان در تصادفات رانندگی جان باختند در عین حال 13 فروردین بهترین روز به لحاظ تصادفات نوروزی بود که تنها 7 تن در تصادفات کشته شدند.
✳️استان‌های دارای بیشترین تلفات
وی به استان‌های دارای بیشترین تصادفات فوتی در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: استان فارس با 33 کشته کرمان 31 سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی هر کدام 30 و اصفهان 27 کشته بیشترین تلفات تصادفات نوروزی را به خود اختصاص دادند.
✳️عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی مهمترين علل تصادفات
وی با اشاره به اینکه 72 درصد تصادفات نوروزی متعلق به خودروهای سواری 12 درصد وانت بار 8 درصد موتورسیکلت 6 درصد کامیون و 1.7 درصد مسافر برهای عمومی بوده اند، گفت: 41 درصد علل تصادفات در نوروز امسال عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی،‌ 23 درصد سرعت غیر مجاز و 21 درصد سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ بوده است.
✳️39 درصد تصادفات واژگونی
وی با اشاره به اینکه 39 درصد تصادفات در نوروز از شکل واژگونی بوده است، افزود: بیشترین علل این تصادفات لغزندگی معابر، خستگی و خواب آلودگی رانندگان یا سرعت غیر مجاز بوده است.
✳️بی. ام. و رکورددار سرعت در نوروز
وی با بالاترین سرعت ثبت شده در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: بیشترین سرعت ثبت شده متعلق به سواری بی ام وی با 197 کیلومتر بر ساعت در اتوبان تهران قم حوالی 23:30 بوده است.
✳️جوان ترین راننده مقصر 19 ساله و مسن ترين 79 ساله است
وی در خصوص کمترین و بیشترین سن رانندگان مقصر در حوادث رانندگی نوروز گفت: جوان‌ترین راننده مقصر فردی 19 ساله دارای خودرو وانت پیکان در فومنات گیلان بوده و مسن‌ترین آن‌ها نیز فردی 79 ساله دارنده خودرو پیکان در محور اندیمشک - خرم آباد استان خوزستان بوده است.
✳️دردناک ترین تصادف نوروز
وی به دردناکترین تصادف نوروز 96 اشاره کرد و افزود: این تصادف در کیلومتر 40 محور مرند تبریز حوالی 6:30 بین یک دستگاه اتوبوس "مان" و مینی بوس "فورد" رخ داد که در این حادثه متاسفانه 6 تن کشته و 7 تن مجروح شدند که علت آن خستگی و خواب آلودگی راننده اتوبوس بوده است.
✳️پراید و پژو دارای بیشترین تصادفات
وی در خصوص بیشترین خودروهای تصادف کرده در نوروز امسال گفت: برابر آمارها بیشترین تصادفات ثبت شده در نوروز متعلق به خودروهای پراید و پژو بوده که یکی از علل اصلی آن فراوانی این دو خودرو نسبت به سایر خودروها بوده است.
سردار مهری در خصوص مهمترین برنامه های پلیس راهور در سال جدید گفت: بهره گیری پیش از پیش از فناوری های نوین مانند تقویت سامانه سپهتن و افزایش دوربین های کنترل تخلفات در کنار افزایش آموزش های همگانی در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک بین کاربران ترافیکی با کمک تمام رسانه ها و آموزش کاربران وسایل نقلیه عمومی دانش آموزان فرهنگ یاران و غیره مهمترین برنامه های پلیس راهور در سال 96 خواهد بود.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۰۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام کاهش نرخ رشد نقدینگی به ۲۳ درصد در ماه فروردین گفت: بر اساس این گزارش نرخ رشد پول که سال گذشته ۳۳ درصد بود، تا شانزدهم فروردین امسال به ۱۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمدرضا فرزین امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های تهیه شده نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به ۲۴ درصد کاهش یافته بود، در فروردین به ۲۳ درصد رسیده است.

وی افزود: براساس این گزارش نرخ رشد پول نیز که سال گذشته ۳۳ درصد بود، تا شانزدهم فروردین امسال به ۱۶ درصد کاهش یافته است.

رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد: رشد پول معیار مهمی برای انتظارات تورمی است و کاهش نرخ رشد آن نشانگر کاهش انتظارات تورمی است، همچنین در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

کد خبر 750925

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری/ فوت ۱۰۹ نفر 
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور