Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست اقشار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با کاندیداهای این جبهه، عصر امروز در در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست اقشار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با کاندیداهای این جبهه، عصر امروز در در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این نشست رضا روستاآزاد به عنوان دبیر کمیته اقشار و اصناف جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و رستم قاسمی، حمیدرضا حاج‌بابایی، علیرضا زاکانی و مهرداد بذرپاش به عنوان نامزدهای جبهه مردمی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سخنرانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستاآزاد: 10 نامزد جبهه مردمی تا ظهر پنجشنبه برنامه‌های خود را اعلام می‌کنند

رضا روستا آزاد دبیر کمیته اقشار جبهه مردمی نیروهای انقلاب در این نشست اظهار داشت: پنجشنبه آینده 17 فروردین دومین مجمع ملی جبهه مردمی برگزار خواهد شد که در آن یکی از موارد مهم موردبحث کاهش نامزدهای جبهه از 10 نفر به پنج نفر با رأی مستقیم حاضرین سه هزار نفره خواهد بود.

وی افزود: در مجمع ملی دوم حدود 900 نفر از حاضرین اعضای اقشار جبهه مردمی و بقیه نیز از اعضای استانی و محلی جبهه مردمی خواهند بود.

روستاآزاد با تأکید بر اینکه رأی‌آوری، کارآمدی و سایر خصوصیات شخصیتی برای انتخاب نامزد جبهه مردمی مهم است، گفت: به همین دلیل شورای مرکزی فرایند ظریفی را تدوین کرد و به منصه ظهور گذاشت تا اعضای جبهه مردمی بر اساس آن به انتخاب نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری بپردازند.

دبیر کمیته اقشار جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه در مجمع ملی دوم فرصتی برای بحث تخصصی و جدی وجود ندارد، اظهار داشت: به همین دلیل شورای مرکزی جبهه مردمی انقلاب تصمیم گرفت برنامه امروز را برگزار کند و از 10 نامزد دعوت‌شده پنج نفر برای حضور در این برنامه و پاسخگویی به سوالات کارشناسی اقشار جبهه مردمی اعلام آمادگی کردند.

وی با تشریح حزئیات دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب خاطرنشان کرد: در مجمع ملی دوم بحث‌ها به دلیل کمبود وقت، جزئی و کارشناسی نخواهد بود و باید کار سخنرانی و اعلام برنامه‌ها توسط 10 نامزد دعوت‌شده تا ظهر پنجشنبه ادامه یابد تا بعدازظهر فرایند رأی‌گیری انجام شود.

روستاآزاد خاطرنشان کرد: از آنجا که شمارش آرا به صورت الکترونیکی خواهد بود، تا عصر روز برگزاری مجمع ملی دوم، نتایج مشخص خواهد شد و پس از آن شورای مرکزی تا پاسی از شب جلسه فوق‌العاده برگزار خواهد کرد.

رستم قاسمی: اگر گزینه نهایی نباشم حتماً به نظر جبهه مردمی تمکین می‌کنم

رستم قاسمی وزیر سابق نفت در این نشست اظهار داشت: بنده در 4 دوره در کشور مسئولیت داشته‌ام که یک دوره آن مربوط به زمان دفاع مقدس بود که ما سرباز رزمندگان بودیم و دوره دوم زمان سازندگی و بازسازی کشور بود؛ دوره سوم زمان حضور بنده در وزارت نفت و دوره چهارم نیز همکاری با سردار سلیمانی در زمینه کمک به کشورهای منطقه است.

قاسمی با تأکید بر اینکه ما در زمان دفاع مقدس و دوران سازندگی هر کجا که با روحیه انقلابی کار کردیم موفق بودیم و خودکفا شدیم، خاطرنشان کرد: رویکرد و صحبت‌های بنده عموماً اقتصادی است و این نه به دلیل اهمیت کمتر سایر حوزه‌ها بلکه به دلیل این است که اقتصاد چالش بزرگ کشور است.

وزیر سابق نفت با بیان اینکه بنده عمری در امور اقتصادی و اجرایی بوده‌ام، تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور ما طوری است که لب پرتگاه قرار داریم و این موضوع با مراجعه به استان‌ها و مردم قابل لمس است که شرایط اقتصادی ما شرایط بدی است.

وی با اشاره به سه رکن کشور یعنی رهبری، مردم و دولت، اظهار داشت: دشمنان ما نیز اذعان دارند که رکن رهبری و مردم همواره موفق بوده‌اند و مشکل ما در قوه مجریه است. در حالی که تجربه به ما ثابت کرده است هر کجا انقلابی عمل کنیم موفق خواهیم بود.

قاسمی با تأکید بر اینکه ما باید فرمایش امام را برای شعار «ما می‌توانیم» ملاک قرار دهیم خاطرنشان کرد: ما در زمان دفاع مقدس علیرغم بسیج شدن کشورهای دنیا برای شکست جمهوری اسلامی به پیروزی رسیدیم در حالی که از لحاظ تسلیحات و سازماندهی در اوایل جنگ پیشرفته نبودیم اما با رویکرد ما می‌توانیم پیروز شدیم.

فرمانده اسبق قرارگاه خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه در حوزه امنیت ما با ریل‌گذاری خودباوری به یکی از باثبات‌ترین کشورهای دنیا تبدیل شده‌ایم و امروز اقتدار ملی ایران در بین کل دنیا زبانزد است، تصریح کرد: این مسأله بر روی ریل «ما می‌توانیم»‌ بوده است.

وی با اشاره به پیچیده بودن صنعت دفاعی کشور ایران را یکی از کشورهای پیشرفته در این زمینه عنوان کرد و افزود: پس از جنگ کشورهایی که خود مسبب این جنگ بودند و به غرب سلاح داده بودند می‌خواستند برای بازسازی به ایران بیایند و تفکر نیاورنشینان این بود که ما نمی‌توانیم و خارجی‌ها باید کار را پیش ببرند.

قاسمی ادامه داد: بعد از جنگ بنده به کمک برخی از مهندسین جنگ که ابزارهای زیادی از زمان دوران دفاع مقدس در اختیار داشتیم و همچنین با حضور نیروهای فراوان مکتب «ما می‌توانیم» را بنیانگذاری کردیم تا حرف‌های امام را ثابت کنیم.

وزیر سابق نفت با بیان اینکه ما در حوزه‌های مختلفی از جمله سدسازی که قبل از انقلاب توسط خارجی‌ها ساخته می‌شد به خودکفایی رسیدیم، افزود: وقتی که ما سد کرخه را ساختیم کسی باور نمی‌کرد که پس از آن 100 سد دیگر نیز در کشور ساخته شود اما طلسم «ما نمی‌توانیم» با این کار شکست.

وی با اشاره به حوزه سازه‌های دریایی و حضور شرکت‌های بزرگ خارجی در این حوزه قبل از انقلاب، یادآور شد: حتی پس از انقلاب نیز بنادر کوچک توسط خارجی‌ها ساخته می‌شد اما یکی از بزرگترین بنادر ما یعنی بندر عسلویه توسط نیروهای داخلی ساخته شد و دیگر کسی نمی‌گفت که ما نمی‌توانیم.

قاسمی همچنین با بیان اینکه طرح‌ها و سازه‌های دریایی مثل بندر شهید رجایی و بنادری در شمال توسط خودمان در داخل ساخته شد، اضافه کرد: در صنعت نفت ما تماماً نیروهای خارجی حضور داشتند و زمانی که ما در قرارگاه خاتم‌ بودیم برخی کارها در صنعت نفت انحصار شرکت‌های خارجی بود لذا من به دوستان گفتم که باید این طلسم را بشکنیم و به همین دلیل در مناقصه‌ای که شرکت ملی نفت برگزار کرد شرکت کردیم و برای یکی از پروژه‌ها که شرکت‌های خارجی رقم بسیار بالایی عنوان می‌کردند ما 400 هزار دلار می‌گرفتیم و آنها متوجه حضور رقیب شده و قیمت‌ها را منطقی کردند.

فرمانده اسبق قرارگاه خاتم‌الانبیاء، ادامه داد: پروژه پارس جنوبی نیز به همین شکل بود و ما به این حوزه وارد شدیم هر چند که به ما اجازه ورود نمی‌دادند و ما مجبور بودیم از طریق شرکت‌های توتال و شل وارد شویم تا باور کنند که ایرانی‌ها می‌توانند البته در آن مقطع این مسأله باورکردنی نبود.

وی در همین زمینه به تدوین سرفصل‌های درسی برای حوزه‌هایی همچون سازه‌های دریایی و زیرزمینی، اشاره کرد و افزود: ما در حوزه‌های زیربنایی از جمله آزادراه و مسکن و سدسازی کارهایی انجام دادیم که کسی تصور نمی‌کرد توسط ایرانی‌ها شدنی باشد و ما امروز در این بخش‌ها بی‌نیاز هستیم.

قاسمی با بیان اینکه روزی که بنده قرارگاه خاتم را ترک کردم حدود 80 هزار میلیارد تومان طرح‌های بزرگ ملی کشور را در اختیار داشتیم،‌ افزود: در آن زمان قرار بود وزارت نفت و نیرو ادغام و به وزارت انرژی تبدیل شود که بنده تمایلی به حضور در آن وزارتخانه نداشتم اما وقتی تحریم‌ها علیه ایران شکل گرفت بنده باید می‌رفتم.

وزیر سابق نفت به سخنان رئیس جمهور سابق آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: رئیس جمهور وقت آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را فلج‌کننده و در تاریخ بی‌سابقه نامید و در واقع تا آن زمان بانک مرکزی هیچ کشوری تحریم نشده بود به همین دلیل اوباما می‌گفت ایران باید تسلیم شود لذا آن زمان هیچ کس فکر نمی‌کرد که ما از تحریم‌ها عبور کنیم چرا که حتی سوئیفت نیز تحریم بود.

وی با اشاره به ملاقات خود با مقام معظم رهبری و ارائه گزارشی از وضعیت تحریم‌ها، یادآور شد: معظم‌له به ما فرمودند اینها همچون حیوان درنده هستند که اگر یک قدم عقب بروید آنها 20 قدم جلو می‌آیند لذا باید محکم بایستید و از پیچ تاریخی عبور کنید که ما عبور هم کردیم و به همین دلیل خود غربی‌ها اذعان کردند که تحریم‌ها بر ایران اثر نکرد.

قاسمی با بیان اینکه بنده بسیاری از تصمیمات عبور از تحریم را به دلیل منافع کشور نمی‌توانم بگویم اما ان‌شاءالله روزی آنها را خواهم گفت، افزود: بنده در مناظره تلویزیونی با اسناد و مدارک گفتم و دوباره نیز اعلام می‌کنم که بیشترین توسعه در حوزه نفت در 100 سال این صنعت، در دوران تحریم‌ها اتفاق افتاد و در زمان تحریم‌ها این مقدار به 1.49 درصد و در دولت فعلی کمتر از 50 صدم درصد است.

وزیر سابق نفت با بیان اینکه بنده صرفاً مسئول وزارت نفت نبودم و باید کالاهای اساسی کشور را نیز تأمین می‌‌کردیم به رایزنی با کشورها برای تبادل کالا در زمان تحریم سوئیفت اشاره کرد و گفت: رئیس دولت یازدهم چندی پیش گفت که دولت قبل 119 میلیارد دلار نفت فروخته و به کشور آورده است در حالی که آن زمان اوج تحریم‌ها بود و این مسأله کار بسیار پیچیده‌ای بود که انجام شد.

وی تصریح کرد: در آن زمان که دشمن منتظر بود کشور ما از لحاظ بنزین دچار بحران شود ما دو اقدام اساسی و فوری انجام دادیم از جمله اینکه سبد انرژی کشور را تغییر داده و گاز را جایگزین نفت کردیم و توانستیم از این بحران نیز عبور کنیم.

قاسمی با ذکر خاطره‌ای از منع خرید نفت ایران توسط کره به ملاقات خود با مسئولان این کشور اشاره کرد و گفت: بنده به مسئولان کره‌ای گفتم که اگر نفت ما نخرید ما با مصوبه‌ای که در دولت می‌گذرانیم ورود کالاهای LG و سامسونگ به کشورمان را ممنوع می‌کنیم وب دین ترتیب این مشکل هم حل شد، آن زمان قرار بود نفت ایران 30 دلار شود اما با رایزنی‌ها نفت ما در آن دوره حتی به زیر 100 دلار نیز نرسید.

وزیر سابق نفت با تأکید بر اینکه تحریم چیز خوبی نیست و هیچ کس از آن استقبال نمی‌کند چرا که تحریم ظلم به مردم است، افزود: ما تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردیم و همین دلیلی شد که غرب برای مذاکره با ایران متمایل شود و در واقع آنها بودند که به سمت مذاکره آمدند چون دیدند ایران نه تنها به خودکفایی رسیده بلکه غنی‌سازی را نیز با سرعت پیش می‌برد.

وی با بیان اینکه ما در اوایل تحریم با مشکلاتی مواجه بودیم اما به زودی راهکارهای مبارزه با آن را پیدا کردیم، افزود: ما در بدترین روزهای تحریم 170 میلیارد دلار نفت فروختیم که نشان می‌دهد ما توانستیم از بحران عبور کنیم.

قاسمی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دشمن مدت‌هاست که بر طبل ناتوانی دین و حکومت دینی در پاسخگویی به نیازهای مردم می‌کوبد، گفت: ما اگر نتوانیم از این گلوگاه عبور کنیم ظلم بزرگی به دین خدا کرده‌ایم در حالی که منابع کشور ما منابع عظیمی است و به طور مثال قشم ما 2.5 برابر کشور سنگاپور است یا کره جنوبی که هفتمین کشور صنعتی دنیاست اندازه اصفهان ما است و آنها خودشان ایرانی‌ها را باهوش‌تر از کره‌ای‌ها می‌دانند.

فرمانده اسبق قرارگاه خاتم‌الانبیاء، با تأکید بر اینکه منابع کشور ما منحصر‌به فرد است پس چطور نمی‌توانیم اقتصاد کشور را حل کنیم، یادآور شد: وقتی که ما می‌توانیم پهپاد آمریکایی را به زمین نشانده و آن را بازسازی کنیم آیا قادر نیستیم خودروی داخلی تولید کنیم یا مشکل کشاورزی را حل کنیم؟ این کار حتماً شدنی است.

وی تصریح کرد: پیش از اینکه بنده مسئولیت پشتیبانی اقتصادی در کشورهایی همچون عراق، سوریه و یمن را بر عهده بگیرم ما 3.5 میلیارد دلار صادرات به عراق داشتیم که این رقم امروز بالای 10 میلیارد دلار است که البته باز هم کافی نیست؛ همه دنیا چند کشور نیست. لذا مشکل کشور ما موانع صادراتی است که باید برطرف شود.

قاسمی به تدوین برنامه «اقتصاد قدرتمند» و شناسایی 15 معضل اساسی کشور و ارائه راهکار برای آنها اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین مسائل ما فقرزدایی است چرا که ما 20 میلیون فقیر در کشور داریم و طبق این برنامه 15 میلیون فقیر قابل توانمندسازی هستند و 5 میلیون نیز باید تحت پوشش قرار بگیرند.

وزیر سابق نفت با اشاره به 600 هزار خانواده ایرانی که به هیچ روشی صاحب خانه نمی‌شوند به راهکارهای این برنامه برای حل مشکل بی‌خانمان‌ها اشاره کرد و افزود: ما باید برای تحول اقتصادی اقدام کنیم و ما در حوزه نساجی و معدن ظرفیت بسیاری داریم که باید آن را فعال کنیم.

وی با بیان اینکه ما 1700 گلوگاه فساد در کشور را شناسایی کرده‌ایم و به لزوم بازمهندسی ساختار اجرایی کشور اشاره کرد و گفت: قاچاق تا حدی با فشار قابل حل است و اگر نتوانیم از تکنولوژی برای آن استفاده کنیم با مشکل مواجه می‌شویم.

قاسمی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه قوه مجریه مسئول اجرایی کشور است و سخنرانی در این حوزه کافی است، افزود: به جای اقدامات اجرایی مسئولان ما تئوری‌پردازی می‌کنند در حالی که سیاست‌های کلی توسط رهبر انقلاب ابلاغ شده‌‌اند و ما نیازمند تیمی هستیم تا این سیاست‌های کلی را اجرا کند.

وی گفتمان اصلی کشور را موضوع اقتصاد، معیشت و اشتغال برشمرد و یادآور شد: رهبر انقلاب 80 درصد بیاناتشان درباره اقتصاد بود و این نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است چرا که به طور مثال موضوع طلاق در روستاهای ما نیز توافقی شده و در حالی که باید ازدواج سالانه 900 هزار مورد صورت گیرد، سال گذشته به 700 هزار مورد کاهش یافت که بخش عمده‌ای از آن ناشی از مشکلات اقتصادی است.

قاسمی در پایان و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که اگر گزینه نهایی نباشید آیا انصراف خواهید داد، گفت: بنده اگر گزینه نهایی نباشم صد درصد به نظر جبهه مردمی تمکین خواهم کرد.

حاج‌بابایی:22 مشکل حوزه اقتصادی کشور را تهدید می‌کند

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار داشت: حرکتی که این جبهه از ماه‌ها قبل آغاز کرده به دلیل تهدیدات و فرصت هایی بود که این کشور در پیش‌رو داشت و براساس مبانی انقلاب اسلامی ضرورت تشکیل این جبهه احساس می‌شد.

وی افزود: به همین دلیل دوستان تصمیم گرفتند طی یک حرکت قدرتمند ملی جبهه‌ای شکل گیرد تا بتواند به وضع موجود نه گفته و دلیل آن نیز این است که وضعیت حاکم در کشور و نوع ایرادهایی که گرفته می‌شود علی رغم اینکه یک حرکت غیرقابل قبول و با پشتیبانی قدرتمند برخی این حرکت جلو می‌رفت تشکیل شد.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: علت دیگر تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب به دلیل عملکرد غیرموفقی که ازسوی مسئولان شکل گرفته بود، تشکیل شد.



حاجی بابایی مهمترین علتی که در حال حاضر کشور با آن روبروست را مشکل اقتصادی دانست و گفت: نیروهای انقلابی 22 مشکل را که کشور در حال حاضر در حوزه اقتصادی که کشور را تهدید می‌کند را شناسایی کردند که می‌توان به موضوع رکود، بحث معیشت و مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد.

وی به مشکلات حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در بخش آمزوش و پرورش و همچنین آموزش عالی مهمترین عنصری که باید به کار گرفته شود تا بتواند رشد 8 درصدی را دنبال کند، کالبد علم و فناوری است که به عنوان یک کار در اولویت 5 ساله کشور قرار گرفته است.

وزیر اسبق آموزش و پرورش به مشکلات بهداشت و درمان در کشور اشاره کرد و گفت: براساس سیاست‌های کلی بخش سلامت جامعه ما باید به سمت یک بهداشت عمومی و درمان با کمترین هزینه حرکت کند از روز اولی که طرح تحول سلامت اجرایی شده به دلیل هزینه‌های زیاد و انحرافات با یک بن بست روبرو شده است.

حاجی بابایی به حذف ماده 38 لایحه برنامه ششم توسعه که همان تعیین سقف برای مدیران است اشاره کرد و گفت: بنده دیگر اراده محکمی برای ساماندهی این مسئله نه در دولت و نه در مجلس مشاهده نمی‌کنم. البته اراده ای که در مجلس وجود داشت در برنامه ششم توسعه تجلی پیدا کرد و نمایندگان برای ساماندهی این مسئله زحمت کشیدند اما زمانی که ماده 38 برنامه ششم توسعه که با آن قدرت و صلابت تنظیم و تفهیم شد از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام حذف شد، اگر قرار باشد برای ساماندهی این حقوق‌ها طرحی از سوی مجلس داده شود این طرح استحکام کافی نخواهد داشت.

وی معتقد است که حداقال در این دولت لایحه‌ای برای ساماندهی حقوق‌ها داده نخواهد شد حتی لایحه دائمی شدن قانون مدیریت کشوری نیز تا زمانی که این دولت سرکار است به مجلس نخواهد آمد مگر آنکه خلاف آن اثبات شود.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم ادامه داد: برنامه ششم توسعه برنامه قدرتمند و موفقی است که بحث مبارزه با اشرافی‌گری را برای همه مسئولین بدون استثنا در نظر دارد و به نوعی همه مسئولین باید طبق این قانون به یک خانه شیشه‌ای بروند و همه باید یک فیش واحد حقوق دریافت کنند.

حاجی بابایی تأکید کرد: اشرافی گری باید بدون رودربایستی ظرف تمام نیروهای انقلابی بیرون رود و به عنوان یک امر مهم و خاص عمومی تلقی شود.

وی یکی دیگر از مهمترین مشکلات کشور را تعطیلی کارگاه ها و کارخانجات عنوان کرد و گفت: درسال 1392 نقدینگی کشور 492 هزار میلیارد تومان بود اما امروز این مبلغ کاهش پیدا کرده است به طوری که دولت امروز حدود 120 هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهی دارد.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه پیش بینی‌های دقیقی بر روی امنیت شغلی کارگران شده است و باید در کنار امنیت سرمایه، امنیت شغل نیز فراهم شود که این دو دو رکن اساسی در این امر به حساب می‌آیند.

حاجی بابایی سرمایه گذاری، دفاع از تولید ملی و مبارزه با قاچاق را از مهمترین اولویت‌های دولت آینده دانست.



وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از محورهای اساسی و کلیدی که مردم به آن توجه دارند و امروز به عنوان شاه بیت همه مسائل مطرح می‌شود بحث کارآمدی است و ملت امروز به دنبال‌آن می‌گردند، گفت: امیدواریم جبهه مردمی نیروهای انقلاب از ظرفیت بالایی که در بحث کارآمدی دارد استفاده کند.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برون رفت از مشکلات کشور را استفاده از نیروهای با تجربه، مومن، انقلابی و پرتحرک دانست و گفت: انقلاب ما یک انقلاب اساسی و براساس احکام نورانی اسلامی بنا شده است امروز بزرگترین مشکل اساسی کشور این است که الگوسازی ما بتواند جوانان انقلابی را جذب کند.

حاج بابایی به موضوع حقوق‌های نجومی اشاره کرد و گفت: حقوق‌های نجومی پشتیبان‌های پنهانی دارد که زور و تأثیرگذاری آنها کم نیست و ما در طول 5-6 ماه گذشته شاهد این مسئله
بودیم که در همین راستا ماده 38 برنامه ششم توسعه نیز ذبح شد.

وی افزود: رهبرمعظم انقلاب ماه هاست که فریاد می‌زنند حقوق های نجومی ساماندهی شود اما متأسفانه تاکنون کاری انجام نشده است.

وزیر اسبق آموزش و پرورش به تلاش‌های دیوان محاسبات کشور در رابطه با بحث حقوق‌های نجومی اشاره کرد و گفت: با وجود زحماتی که این دیوان کشیده است متأسفانه در رابطه با حقوق‌های نجومی تلاش دیوان جدی و قابل دفاع نیست و همه به دنبال کمرنگ شدن این مسئله هستند که انگار کاری نشده است.

حاجی بابایی به لایحه دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری به مجلس اشاره کرد و گفت: فرقی نمی‌کند که این لایحه به صورت لایحه مستقل برای ساماندهی حقوق به مجلس ارائه شود مهم اراده و احساس مسئولیت برای ارائه یک لایحه جامع و دقیق به مجلس است که حداقل چنین اراده‌ای را مشاهده نمی‌کنم.


زاکانی: طی ۴ سال می‌توان فقر را ریشه‌کن کرد

علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار داشت: انقلاب اسلامی پس از 38 سال در مرحله دوم خود متوقف شده است. رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ «ما در مرحله نظام اسلامی متوقف شده و نتوانسته‌ایم جامعه اسلامی و الگوی اسلامی را شکل دهیم».

زاکانی در ادامه با اشاره به تفاوت برنامه‌های توسعه غرب با برنامه پیشرفت در جامعه اسلامی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که ما راه را اشتباه رفته‌ایم و باید بازگردیم؛ انقلاب اسلامی در سال 57 به پیروزی رسید و فتح لانه جاسوسی، انقلاب دوم بود و ما امروز نیازمند انقلاب سوم هستیم و باید کشور را بر اساس مکتب امام(ره) بسازیم.

وی افزود: نظامات کشور ما با نگاه غرب‌گرایانه است که توسط آقای هاشمی با الگوگیری غلط از غرب و استمرار آن در دوران اصلاحات با الگوگیری سیاسی غلط ادامه یافت که نیازمند اصلاح آن هستیم.


دبیرکل سابق جمعیت رهپویان با تأکید بر اینکه کشور باید بر مدار خودباوری حرکت کند،‌یادآور شد: انسان غربی مبنای فکری‌اش سودجویی است در حالی که غایت انسان در نگاه اسلامی، کمال‌طلبی است. لذا ما در مدل اسلامی تأکیدی بر فردیت نداریم و جامعه را هم یک جمع جبری نمی‌دانیم؛ چراکه وقتی قرار است انسان کمال‌جو باشد، جامعه نیز به دنبال رشد و تعالی خواهد بود.

وی با بیان اینکه اتکای ما جامعه علوی و آنچه الگوی ماست و ساخته خواهد شد، جامعه مهدوی است،‌افزود: ما باید مقدمات ظهور را فراهم کنیم و در چنین جامعه‌ای فرهنگ، زیرساخت است نه اقتصاد و پایه حل مشکلات اقتصادی نیز فرهنگ است.

زاکانی اولویت امروز کشور را اقتصاد دانست و در عین حال تأکید کرد: مشکل جامعه ما را فرهنگ حل می‌کند و ما نیازمند بازگشت به مبانی خود هستیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که در دوران جنگ تحمیلی، 43 کشور به عراق کمک کردند و ما از 11 کشور اسیر داشتیم، خاطرنشان کرد: ما در همه مواضع می‌توانیم مدل بومی داشته باشیم کمااینکه با مدل بومی در حوزه دفاع مقدس به پیروزی رسیدیم.

وی تأکید کرد: تا زمانی که عناصر فرسوده و ناباور به مکتب امام(ره) در جامعه باشند، ما نمی‌توانیم مسیر دیگری را انتخاب کنیم، لذا باید اقتصاد را مردمی کرد همان‌طور که دفاع را مردمی کردیم.

زاکانی در ادامه با تأکید بر این نکته که کانون اصلی در هر جامعه‌ای خانواده است، به نقش برجسته زن در خانواده اشاره کرد و افزود: بانوان در خانواده نقش محوری و اساسی دارند؛ بنابراین باید با تسهیل در امر ازدواج و رفع دغدغه‌های معیشتی به بهبود وضعیت سلامت، امنیت و مسکن بپردازیم.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نکته دوم را توجه به تعلیم و تربیت برشمرد و خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت شامل مدرسه، مسجد، دانشگاه، حوزه علمیه و تمام نهادهای فرهنگی کشور می‌شود.

وی با اشاره به تحصیل 4.5 میلیون دانشجو در کشور که بیش از 2 میلیون آنها دانشجوی علوم انسانی هستند، گفت: ما به صورت رایگان این فرصت را در خدمت غرب قرار داده‌ایم و کسی به مطالبات رهبری در این زمینه توجهی ندارد.

زاکانی لایه سوم را توجه به مباحث سلامت، رفاه، کار، تولید،‌ اقتصاد، تجارت و مسائل حقوقی و قضایی برشمرد و گفت: امروز متأسفانه اکثر بانک‌های ما ورشکسته هستند اما چرا آن را اعلام نمی‌کنند، نرخ سود بین بانکی 30 درصد است و بانک‌ها به صورت پشت پرده به یکدیگر پول قرض می‌دهند و سیستم ربوی بانک‌های ما کمرشکن است.

دبیرکل سابق جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه سهم سرمایه‌گذاری برای بانک‌های خصوصی 15 هزار میلیارد است، تأکید کرد: اگر مسیر کشور بر مدار اقتصاد مقاومتی باشد، کشور پیش خواهد رفت.

وی لایه چهارم را لایه نظامات و قوانین عنوان کرد و گفت: اگر در این حوزه تحولی صورت نگیرد، بیچاره خواهیم شد.

زاکانی لایه پنجم را لایه قوا عنوان کرد و افزود: 15 میلیون پرونده در دستگاه قضایی ما تشکیل شده است که با توجه به دو طرفه بودن این پرونده‌ها، ما 30 میلیون پرونده قضایی داریم، آن‌هم با 7 هزار قاضی که باید برای این حوزه نیز برنامه دقیق داشت.

دبیر کل سابق جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به وجود فساد، عدم شفافیت، بی‌عدالتی و فقر در کشور یادآور شد: این مسائل کشور را به آتش می‌کشاند، ما سال اول جنگ و در زمان فرماندهی بنی‌صدر چهار عملیات کردیم که در هر چهار عملیات از جمله کرخه، هویزه و آبادان شکست خوردیم، اما زمانی که با باور و ایمان و خودباوری مسیر تغییر کرد، ما موفق شدیم.

وی در ادامه سخنان خود جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را پایه‌ای امیدبخش عنوان کرد و ادامه داد: همه مکلف هستیم به خروجی آن پایبند بوده و متعهد هستیم هر کس کاندیدای نهایی «جمنا» باشد به او کمک کنیم.

زاکانی اظهار داشت: ما پایه‌های کار را از پایین گذاشته‌ایم و لایه‌های نهایی آن نیز فضای بین‌الملل است که برای آن نیز برنامه داریم.

این نماینده سابق مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای اصلاح وضع موجود چقدر زمان لازم دارید، گفت: یک زمانبندی ما تا سال 98 است که برای کارهای فوری نیاز داریم، یک دوره دیگر تا سال 1400 و دوره سوم نیز تا سال 1404 است که چشم‌انداز ما نیز محسوب می‌شود، اما با همین دست‌فرمان که دولت‌ها پیش می‌روند ما تا 40 سال دیگر هم به چشم‌انداز نخواهیم رسید.

وی با بیان اینکه بنده برنامه‌های خود را روز پنجشنبه در مجمع دوم جمنا ارائه خواهم کرد، گفت: معتقدم طی چهار سال می‌توان فقر را ریشه‌کن و فساد و تبعیض را به سمتی برد که مردم در جامعه احساس عدالت کنند.

زاکانی در ادامه با بیان اینکه حقوق رئیس‌جمهور باید مانند حقوق معلمان باشد و این شدنی است، خاطرنشان کرد:‌ یک عده نمی‌خواهند هم‌رنگ مردم شوند در حالی که حقوق وزرا حداکثر باید مانند اساتید دانشگاه باشد.

این نماینده سابق مجلس با تأکید بر اینکه مرکز تمام تغییرات دولت است و در دولت باید کسی باشد که منطق رهبری را فهم کند تا بتواند دست به تحول بزند،‌ یادآور شد: هنر یک رئیس‌جمهور اداره ژنرال‌هاست؛ رهبر ما کسی است که در 38 سال گذشته در جایگاه‌های مختلف حضور داشته و کشور را مانند کف دست خود می‌شناسد.

وی با بیان اینکه من قائل به کار سیستمی هستم و معتقدم باید قبیله‌‌سالاری را کنار گذاشت، تصریح کرد: ما باید اشتغال جوانان را فراهم کنیم، جامعه ما یک جامعه جوان است که می‌تواند به بهترین نحو در اداره کشور مشارکت داده شود، لذا یکی از راهکارهایی که به دنبال آن هستیم تغییر قانون کار با مشارکت مردم است.

زاکانی فوریت امروز کشور را بحث اشتغال عنوان کرد و در پاسخ به سوالی در خصوص عدم احراز صلاحیت در انتخابات 92 گفت: اولاً دست آنها درد نکند که کار ما را راحت کردند و بنده نامه زدم و از شورای نگهبان تشکر کردم.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه هر کس در جمهوری اسلامی فکر کند از دیگران بهتر است فرد بدبختی است، گفت: بنده 15 اردیبهشت سال 92 خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و ایشان فرمودند؛ «من نمی‌گویم بیایید یا نه»، اما در عین حال فرمایشی داشتند که به گفته افرادی که آنجا بودند این سخنان را به 11 نفر دیگر نگفته بودند، لذا بنده احساس تکلیف کردم که باید بیایم؛ آقای جنتی به بنده گفتند که مشکلی ندارم، اما بعد از آن نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد هرچند که ما هیچ ادعایی نداریم و یک بسیجی هستیم که وظیفه خود را در جبهه و دانشگاه و مجلس پیدا کرده‌ایم.

بذرپاش: اصلی ترین تهدید جمهوری اسلامی تصور عدم پاسخگویی به نیاز جوانان است

مهرداد بذرپاش نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه مشکل امروز جمهوری اسلامی حمله آمریکا، داعش، تهدیدهای کشورهای منطقه ای یا حتی دعواهای ساختگی درونی نیست اظهار کرد:اگر در این پاسخ تاخیر زمانی داشته باشیم، دیگر نمی توانیم بر مشکلات فائق شویم. یعنی دیگر مردم نمی پذیرند.

وی افزود: اصلی ترین معضل و تهدید این است که مردم به خصوص جوانان به این برداشت برسند که جمهوری اسلامی دیگر نمی تواند پاسخ درخوری به نیازهای آن ها بدهد.

بذرپاش با اشاره به انتخابات ۹۲ گفت: جناح مقابل در انتخابات ۹۲ گزاره شرطی در جامعه ایجاد کرد یعنی بستر ایجاد کرد مبنی بر اینکه همه تحریم ها و مشکلات از هسته ای نشات می گیرد.

وی ادامه داد: گفتن جملات نغز سیاسی کاری ندارد،ما ابتدا باید بستر را فراهم کنیم تا شعارهایمان ضمیر خود را پیدا کند. مردم در سال ۹۲ به فردی رای دادند تا بتواند خوب مذاکره کند و اقتصاد را از حالت فشل دربیاورد.

بذرپاش در ادامه با اشاره به مشکل قاچاق در کشور گفت: ما ریگی را از آسمان روی زمین نشاندیم پس چطور بعد از آمدن و رفتن این همه دولت، مجلس و مسئول، ۶۵ تا ۷۰ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق از مرزهای کشورمان رد می شود؟ بعد میگوییم ریشه معضل بیکاری از کجاست؟

نماینده سابق مجلس شورای اسلامیدرباره طرح ایده «مشاوران جوان» از سوی وی اظهار داشت: باید فضا را برای ایده و آدم جدید باز کنیم. یکی به من می گفت چطور در ۲۸ سالگی مدیر سایپا شدی؟ من گفتم اول انقلاب در ۲۵ سالگی وزیر می شدند. آقای زنگنه و نعمت زاده اول انقلاب وزیر بودند، الان هم وزیر هستند. آیا اول انقلاب بهتر بودن

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۲۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه تفکر و شاخصه انقلاب اسلامی در اقصی نقاط دنیا به یک مکتب تبدیل شده است، گفت: شهید حجازی از عزیزانی است که تاثیرگذاری‌اش در جبهه مقاومت به قدری بود که عزیزان مقاومت هر مرتبه اثر خاص وجودی او را مرتباً تکرار می‌کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از سپاه نیوز، دریادار پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سرلشکر شهید سید محمد حجازی اظهار کرد: بسیاری از ما از نظر سنی نسبت به شناخت شهید حجازی اطلاعات کافی نداریم چون شهید حجازی چند سال از ما بزرگ‌تر بود و او پاسداری از انقلاب اسلامی را از زمان مبارزه با طاغوت را آغاز کرد.

وی ادامه داد: او به نحو احسن تمام مراحلی را که می‌بایست طی کند تا به مرتبه اعلای شهادت برسد، طی کرد و در همه این مراتب و همه سال‌های طولانی مراقبت از خود شاخصه بزرگی بود که او داشت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به نقش شهید حجازی در محور مقاومت اظهار کرد: او یکی از عزیزانی است که تاثیرگذاری‌اش در جبهه مقاومت به قدری بود که عزیزان مقاومت هر مرتبه اثر خاص وجودی او را مرتباً تکرار می‌کردند.

وی با اشاره به حضور سردار حجازی به‌عنوان فرمانده نیروی مقاومت بسیج افزود: هنگامی که شهید حجازی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بود از آنجا به رده یک نیرو رفت و نه در رده ستاد نیرو بلکه در رده یک نیرو شروع به کار کرد که حضور بیش از ۷ ساله او برکات بسیاری داشت.

سردار فدوی اظهار کرد: شهدا و شهید حجازی در اعلی علیین و مراتب بالا قرار دارند که ذهن ما به آنجا خطور نمی‌کند ولی ما می‌توانیم از شهید حجازی و سایر شهدا مدد بجوییم تا بتوانیم از وجود آن‌ها بهره ببریم.

وی افزود: البته باید بررسی کنیم که آن‌ها چه اقداماتی انجام دادند که موجب شد تا به چنین رتبه‌ای برسند و با الگو گرفتن از این اقدامات به چنین مراتبی برسیم.

سردار فدوی با بیان اینکه باید شهیدانی همچون حجازی را الگوی خود قرار بدهیم، تصریح کرد: شهید حجازی با طمأنینه و سعه صدری که داشت در همه مسئولیت‌های خود در پاسداری از انقلاب اسلامی، این ویژگی خود را بروز می‌داد.

وی ادامه داد: او در سال‌های حضور در جبهه مقاومت موجب اقتدار و اوج‌گیری این جبهه شد و نقش بسیار موثری در این‌ باره ایفا کرد. البته شهیدانی همچون سردار زاهدی نیز در این میان نقش بسیاری ایفا کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در اصل دوم قانون اساسی تاکید جدی بر موضوع پشتیبانی از مظلوم و دفاع در مقابل ظالم شده است، تاکید کرد: سپاه پاسداران با قدرت این تکلیف و این دستور را به اجرا گذاشت و بسیاری از پاسداران و مسئولان سپاه پاسداران در این رویه قرار گرفتند و حداکثر تلاش خود را انجام دادند همچون شهیدان حجازی، سلیمانی، زاهدی و بسیاری از شهدا.

وی با اشاره به مبارزات حضرت امام خمینی(ره) با آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه داد: ۶۰ سال پیش با شروع نهضت اسلامی، امام خمینی(ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد و بعد از ۶۰ سال بیش از ۹۲ درصد از کشورهای جهان همان مطلبی که ایشان مطرح کرده بودند را در ۲۰۰ روز گذشته تکرار کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه تفکر و شاخصه انقلاب اسلامی در اقصی نقاط دنیا به یک مکتب تبدیل شده است، بیان کرد: این در اثر حرکت عظیم انقلاب اسلامی بود و پس از نقطه عطف او یعنی پیروزی انقلاب اسلامی به یک جریان مستمر تبدیل شد که تفکر، روند و شاخصه‌های انقلاب اسلامی در اکثر نقاط دنیا البته آن‌هایی که به انقلاب اسلامی نزدیک‌تر بودند، انجام شده است.

وی افزود: امروز در مرکز شیطان بزرگ در آمریکا علیه نظام استکباری آمریکا و صهیونیست‌ها شعار داده می‌شود که به طور خاص در روزهای اخیر در دانشگاه‌های آمریکا آن را شاهد هستیم.

سردار فدوی ادامه داد: این روند منحصر به مسلمانان، شیعیان و جبهه مقاومت نیست البته به همه مستضعفان عالم که تحت ظلم قرار گرفتند هم موکول نیست بلکه همه کسانی که از دل خود از آنچه شیاطین مانند شیطان بزرگ آمریکا و ایادی آن همچون رژیم صهیونیستی به وجود آورده‌اند، اعلام برائت می‌کنند و علیه سردمداران آن شعار می‌دهند. این حرکت یک حرکت شتابدار و رو به جلو است که دائماً تداوم دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به فرامین فرمانده معظم کل قوا در حمایت از جبهه مقاومت تصریح کرد: امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به ما دستور داده است تا مطابق با فرامین خداوند متعال از مظلومان حمایت کنیم.

وی ادامه داد: ما پشتیبانی از مظلوم در برابر ظالم را دائما ادامه می‌دهیم یعنی آن‌هایی که می‌خواهند در برابر ظلم ظالمان و مستکبرین ایستادگی کنند و حریت و آزادگی را که در خلقت همگان قرار دارد به منصه ظهور برسانند و این روند هر روز ادامه دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه ضمن اشاره به تحولات غزه در مبارزه با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: چقدر زیبا در این ۲۰۰ روز جلوه‌گری کردند کسانی که شاید ۱۰ سال پیش اسمی از آن‌ها وجود نداشت. هنگامی که خبیثان آمریکایی و ایادی آن‌ها به یمن حمله کردند، گفتند که یمن فقیرترین کشور جهان است و طی یک یا دو هفته می‌توانیم به مقاصد خود دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: همچون یمن، جبهه مقاومت در عراق حزب الله لبنان چرا که بر اساس قاعده‌ای که خداوند با صراحت در قرآن کریم اعلام کرده است اقدام کردند یعنی انجام تکالیفی که خداوند بر عهده آن‌ها قرار داده است. البته تکالیفی که خداوند بر عهده بندگان خود گذاشته است پیش از تکلیف توانمندی اجرای آن را به بنده خود داده است.

سردار فدوی تصریح کرد: خداوند هیچ تکلیفی را برای بنده خود مشخص نکرده که نتواند انجام دهد. ما در طی ۴۵ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مورد را مشاهده کرده‌ایم و ظهور و بروز داشته است.

وی ادامه داد: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند که روزی در منطقه غرب آسیا آنچنان توانمندی به وجود بیاورد که اساس آن‌ها را زیر سوال ببرد و برده است.

در این مراسم که در مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرک شهید محلاتی برگزار شد،  سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ «محمد شیرازی»رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا، سردار سرتیپ پاسدار «محمدرضا فلاح‌زاده» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «محسن رضایی» دبیر شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، سردار سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده قرارگاه فرهنگی، اجتماعی بقیةالله (عج)، «مهدی فضائلی» عضو دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ بسیجی «محمدرضا نقدی»معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ «اسماعیل احمدی‌مقدم» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، سردار سرلشکر «مصطفی ایزدی» فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص)، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی محمدی‌سیرت» مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار «حسین اشتری» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار «قاسم قریشی» جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار سرتیپ دوم «یدالله جوانی» معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و خانواده شهید حجازی حضور داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم/ انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند/ عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی