Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@02:10:05 GMT

ثبت 6 وقف جدید از ابتدای سال در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۹۶۹۷۶

ثبت 6 وقف جدید از ابتدای سال در آذربایجان غربی

حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این موقوفات جدید شامل پنج زمین زراعی و یک باب منزل مسکونی است که در شهرستان های سردشت، شوط، پلدشت، سلماس و نقده ثبت کرده ایم.
وی با اشاره به ثبت 2 وقف در شهرستان شوط در سال جاری اظهار کرد: این 2 وقف شامل 2 قطعه زمین زراعی به مساحت یک هزار و 200 متر مربع در روستای یولاگلدی به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال و هشت هزار و 500 متر مربع در روستای نازک سفلی به ارزش 2 میلیارد و 550 میلیون ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در شهرستان سردشت نیز یک قطعه زمین به مساحت 200 متر مربع در روستای فقه خدریان با نیت احداث خانه عالم وقف شده است که 300 میلیون ریال ارزش دارد.
وی با بیان اینکه در شهرستان سلماس نیز یک باب منزل مسکونی در سال جاری وقف شده است، گفت: این منزل مسکونی در روستای گولان با نیت ساخت خانه عالم و مسجد روستا و با زیربنای 200 متر مربع و ارزش ریالی 250 میلیون ریال وقف شده است.
حجت الاسلام جوانبخت افزود: در شهرستان نقده نیز یک قطعه زمین زراعی یک هکتاری به ارزش یک میلیارد ریال در روستای دشت قوره وقف شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اضافه کرد: واقفان خیر اندیش این زمین زراعی را با نیت تامین هزینه های جاری مسجد روستای دشت قوره وقف کرده اند.
وی اظهار کرد: همچنین در شهرستان پلدشت یک قطعه زمین زراعی به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع و به ارزش 750 میلیارد ریال در روستای نازک وقف شده که هدف از وقف این قطعه زمین تامین هزینه های جاری مسجد این روستا بوده است.
به گزارش ایرنا، در سال گذشته نیز بیش از 200 وقف جدید در آذربایجان غربی ثبت شده بود و این استان از این نظر رکورد جدیدی را ثبت کرد.
مهمترین مشکل وقف های جدید، نوین نبودن آنها و بی توجهی به نیازهای جامعه در این وقف هاست که اداره کل اوقاف در این خصوص سعی در فرهنگسازی در بین مردم دارد.
8137/2093 خبرنگار: سیده فاطمه سجادی انتشاردهنده: صابر چهرقانی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۶۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام داوود میرزایی  افزود: برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی، یک هزار و ۱۲۲ نفر معرفی شده بود که تعدادی از آنها نیز در نوبت دریافت قرار دارند.

وی اضافه کرد: برای یک هزار و ۹۹۰ نفر از ایثارگران سال گذشته حدود پنج هزارو ۳۱۹ میلیارد ریال وام خرید مسکن پرداخت و مسکن ۱۰۲ نفر از ایثارگران مناسب سازی شد.

وی اظهارکرد: ۴۳۹ نفر نیز سال گذشته به مراکز آموزش فنی وحرفه ای جهت حرفه آموزی معرفی شدند و ۲ هزار و ۷۵۲ نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر حق پرستاری دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی راه اندازی موکب رهروان شهدا توسط تشکل های ایثارگری در مرز تمرچین، شهر نقده و ارومیه، برگزاری همایش تجلیل از خیّران ایثارگر و غیر ایثارگر استان، تولیدات مستند، نماهنگ، موسیقی، برگزاری نمایشگاه های هنرهای تجسمی، نمایشگاه های کتاب و اجرای تئاتر را از برنامه های صورت گرفته در حوزه ایثارگران استان در سال گذشته عنوان کرد.

حجت الاسلام میرزایی گفت: «طرح سپاس» دیدار با نزدیک به ۲۳ هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگر در منزل با مشارکت تمام دستگاه های دولتی، دیدار مدیر کل در میز خدمت ارتباطات و مراجعه ۷۳۴ نفر، ملاقات عمومی و برگزاری یادواره های شهری و روستایی از دیگر برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی درسال گذشته بود.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  • تخصیص۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرحهای راه آذربایجان شرقی
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی