Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان سنندج گفت: در حال حاضر ۵ هزار و ۸۹۰ معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی از خدمات این نهاد حمایتی در شهرستان سنندج استفاده می‌کنند.

ارسلان احمدیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در سنندج اظهار داشت: هم‌اکنون 5 هزار و 890 معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی که شامل معلولین روانی، ضایعه نخاعی، جسمی، حرکتی، نابینایی و ناشنوایی است از بهزیستی شهرستان سنندج خدمات حمایتی و مستمری دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه معلولین تحت پوشش این نهاد حمایتی ماهیانه 53 هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند، گفت: برای معلولان ضایعه نخاعی که شدیدترین نوع معلولیت است و شامل معلولین ضایعه گردنی، کمری و نخاعی است این افراد ماهیانه 200 هزار تومان مستمری از بهزیستی شهرستان سنندج دریافت خواهند کرد.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان سنندج تصریح کرد: در حال حاضر 140 نفر معلول ضایعه نخاعی در شهرستان سنندج ماهانه بسته به نوع معلولیتشان به طور متوسط 175 هزار تا 200 هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند و این‌گونه معلولین علاوه بر دریافت مستمری بستگی به موجودیت اداره بهزیستی شهرستان سنندج وسایل بهداشتی در حد امکان به آنها داده می‌شود.

وی با بیان اینکه برای استقلال معلولین وام اشتغال به آنها اهدا می‌شود، گفت: در حوزه مسکن و ایجاد سرپناه برای معلولین تحت پوشش سازمان بهزیستی در نیمه سازه مسکن مهر 240 واحد و فرابتن نیز 340 واحد مسکونی که با مشکل روبرو بود تا پایان سال گذشته، 240 واحد مسکونی به معلولین واگذار شد.

احمدیاری افزود: همچنین در طول سال گذشته 16 واحد مسکن به مددجویان تحت پوشش این نهاد واگذار شده است.

اهدای تسهیلات بلاعوض مسکن به خانواده‌های دارای 2 معلول در روستاهای سنندج

وی از اهدای تسهیلات بلاعوض به خانواده‌های دارای دو معلول خبر داد و گفت: به خانواده‌های دارای دو نفر معلول تا مبلغ 18 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و مبلغی هم بنیاد مسکن استان به این خانواده‌ها برای ایجاد سرپناه و مسکن اهدا می‌کند.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان سنندج گفت: برای معلولین تحت پوشش بهزیستی شهرستان سنندج که در شهر سکونت دارند برای ایجاد مسکن و سرپناه هر فرد معلول 6 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض این سازمان اهدا خواهد کرد و هزینه‌های اشتراکات آب، برق و گاز هم برای این افراد رایگان بوده و خود سازمان بهزیستی تقبل کرده است.

انتهای پیام/

R7848/P1336/S6,66/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۰۱۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان گفت: برای ساخت این مدرسه ۶ میلیارد تومان هزینه از آورده خانواده مرحوم حبیب اله شاه ویسی و اعتبارات نوسازی مدارس استان هزینه شده است.

ابراهیم مرادی گفت: مساحت این مدرسه ۴۲۰ متر مربع است.

وی افزود: با اضافه شدن این ۶ کلاس بخشی از نیاز دانش آموزان ابتدایی شهرک بهاران بر طرف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بهره مندی۵۰۰ نفر از اهالی روستای فیروزآباد شهرستان چهاربرج از خدمات درمان تخصصی جمعیت هلال احمر
  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • سگ‌های ولگرد معضل این روزهای سنندجی‌ها/زوزه‌هایی که دلهره آفرینند
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • تماس ۱۵۰۰ شهروند سنندجی با سامانه ۱۳۷ شهرداری
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • اجتماع دختران سنندجی به مناسبت روز دختر
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج