Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در گزارش عملکرد وزارت صنعت،معدن و تجارت، افزایش صدور مجوزهای صنعتی، صنفی و معدنی و اشتغالزایی این مجوزها در یازده ماهه سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در گزارش 88 صفحه ای وزارت صنعت که توسط دفتر آمار و فرآوری داده های معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت گردآوری و تنظیم شد، آمده است: تعداد جواز تاسیس صنعتی صادرشده در یازده ماهه سال 95 نسبت به مدت مشابه در سال پیش از آن ، 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 درصد افزایش یافته است ، هم چنین سرمایه جواز تاسیس صنعتی صادرشده در این مدت نسبت به یازده ماه94 ،با رشد 13.6 درصدی همراه بوده است.
بر اساس این گزارش، در دی ماه سال گذشته، یک هزار و 526 فقره جواز تاسیس صنعتی و در بهمن ماه، یک هزار و 564 فقره جواز تاسیس صنعتی صادر شد که این شاخص با رشد 2.5 درصدی همراه بود و سرمایه مورد استفاده برای مجوزهای تاسیس صنعتی در این مدت 6.2 درصد افزایش یافت.
همچنین تعداد پروانه بهره برداری صنعتی صادرشده در یازده ماهه سال 95، 4 هزار و 990 پروانه بود که نسبت به 4 هزار و 546 پروانه صادر شده در یازده ماه سال 94،از رشد 9.8 درصدی برخوردار بود و سرمایه مورد استفاده برای این پروانه های صنعتی، در این مدت 49.1 درصد رشد داشت.
گفتنی است طبق آمار مقدماتی دفتر آمار و فراوری داده های معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت،سرمایه مورد استفاده در پروانه های بهره برداری صنعتی در بهمن ماه 95، 23 هزار و 948 میلیارد ریال بود که نسبت به 24 هزار و 994 میلیارد ریال در دیماه همان سال، 4.2 درصد کاهش پیدا کرد.
مجوزهای صنعتی صادرشده در یازده ماه 95، برای 331 هزار و183 نفر اشتغالزایی به همراه داشت که نسبت به اشتغال 325 هزار و 412 نفر در مدت مشابه سال قبل، از رشد 1.8 درصدی برخوردار بود.
همچنین پروانه های بهره برداری صنعتی صادرشده در یازده ماه سال گذشته،برای 76 هزار 229 نفر ایجاد شغل کرد که به نسبت 66 هزار و 344 نفر اشتغالزایی در مدت مشابه سال 94، 14.9 درصد رشد داشت.
در بخش مجوزهای معدنی، تعداد پروانه های اکتشاف در یازده ماهه سال 95 نسبت به مدت مشابه سال 94، رشدی 13.3 داشت اما گواهی کشف در این مدت 11.8 درصد کاهش یافت.
همچنین پروانه بهره برداری از معادن در یازده ماهه سال 95، نسبت به مدت مشابه در سال 94، 10.7 درصد افزایش پیدا کرد.
گفتنی است در یازده ماهه سال 95، تعداد 7 هزار و 77 فقره کارت بازرگانی صادر شد که به نسبت 6 هزار و 544 فقره کارت بازرگانی صادرشده در بازده ماهه سال 94،این شاخص 8.1 درصد رشد داشت و در این مدت صدور مجوز واحدهای صنفی 41 درصد رشد کرد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۰۲۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله صدور پروانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛  رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: از ۴۱۱ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهررضوانشهر ۲۲۷ متقاضی تأیید نهایی شدند.
سعید کاشفی افزود: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در رضوانشهر، طرح ۲۶۰ واحدی در قالب گروه ساخت تعریف و در مرحله صدور پروانه ساخت است.


وی ادامه داد: این طرح ۲۶۰ واحدی در قالب ۱۳۰ پلاک در زمینی به مساحت ۲۶ هزار مترمربع ساخته می‌شود.
کاشفی بیان کرد: تاکنون نقشه‌های معماری و سازه طرح به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهیه و مراحل صدور پروانه ساخت انجام شده است.

به گفته وی، قرعه کشی مرحله اول ۲۶۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر برای ۵۲ نفر انجام و ۶۵ نفر دیگر هم در مرحله دوم برای معرفی به بانک پالایش شده‌اند.
رضوانشهر از توابع بخش مرکزی شهرستان تیران و کرون، طبق آخرین سرشماری، بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد و در ۶۴ کیلومتری مرکز استان اصفهان واقع است.

دیگر خبرها

  • صدور ۸۰ میلیون بیمه نامه
  • افزایش حجم آب دریاچه ارومیه به ۲.۵ میلیارد مترمکعب
  • جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز روزانه حدود۱.۲میلیون تومان است
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • حذف پروانه کسب های کاغذی از ۵۰۰ هزارتا عبور کرد
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله صدور پروانه
  • با چند کلیک مجوز بگیرید | چگونه در کمترین زمان پروانه کسب بگیریم؟
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد