Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «هدانا»
2024-05-01@04:18:59 GMT

44 میلی متر بارندگی ، سهم نوروزی مازندران از نزولات جوی

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۰۴۳۷۶

44 میلی متر بارندگی ، سهم نوروزی مازندران از نزولات جوی

اصغر بسطامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در این مدت میزان بارندگی در مناطق کوهستانی و ارتفاعات هم به بیش از 26 میلی متر رسید .
وی یکی از ویژگی های نوروز سال جاری را بارش برف در مناطق کوهستانی مازندران برشمرد و گفت که از 11 تا 14 فروردین بیشترین میزان بارش برف در منطقه آلاشت با 21 سانتی متر ارتفاع ثبت شد و در کجور در غرب مازندران هم ارتفاع برف به 20 سانتی متر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


** پیش بینی افزایش 10 درجه ای دمای هوای مازندران
رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران همچنین پیش بینی کرد که دمای هوای مازندران در پایان هفته جاری تا 10 درجه افزایش یابد.
وی گفت که دمای هوای مازندران از فردا چهارشنبه به تدریج افزایش می یابد و دما در شهر ساری مرکز استان فردا در گرم ترین ساعت به 15 درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.
دمای هوای ساری امروز در گرم ترین زمان به 12 درجه بالای صفر رسید.
بسطامی در عین حال گفت که بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی ، از عصر جمعه یک سامانه هوای بارشی وارد استان می شود که اثراتش از روز شنبه با بارش پراکنده باران در دامنه ها و مناطق ساحلی ، مشخص خواهد شد.
وی برای روز یکشنبه هفته آینده هم برای بسیاری از مناطق استان بارش باران و در ارتفاعات بارش برف را پیش بینی کرد .
هم اکنون منطقه آلاشت با دمای یک درجه زیر صفر سرد ترین نقطه مازندران است .
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۰۴۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان است

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی کردستان گفت: از فردا (سه‌شنبه‌ شب) تا روز شنبه هفته آینده، انتظار می‌رود بارش‌های رگباری بهاره همراه با وقوع تگرگ و صاعقه به‌ ویژه در نیمه غربی و جنوبی استان اتفاق بیفتد.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: از سه‌شنبه شب تا روز شنبه هفته آینده با توجه به پیش‌بینی شرایط مناسب برای رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و عصر، انتظار می‌رود بارش‌های رگباری بهاره همراه با وقوع تگرگ و صاعقه به‌خصوص در نیمه غربی و جنوبی استان اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه در محدوده هشدار سطح نارنجی است، افزود: اوج فعالیت سامانه بارشی برای روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان خاطرنشان کرد: رگبار باران، صاعقه، تگرگ، آب‌گرفتگی موقت معابر داخل شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، امکان ریزش کوه و رانش زمین در مناطق مستعد از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه است.

پناهی اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته قاملو با دمای منفی یک درجه، سردترین نقطه و سلین نیز با دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج مرکز کردستان نیز بین هفت و بیست‌وهشت درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کد خبر 749085

دیگر خبرها

  • هوای گیلان خنک می‌شود
  • هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • آخر هفته دمای هوای قم خنک‌تر می‌شود
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود
  • افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی در کرمان
  • رگبار و رعد و برق قم را در برمی‌گیرد
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان است
  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری