Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «هدانا»
2024-04-28@06:31:38 GMT

رویدادها و تحولات سوریه در یک نگاه/15 فروردین

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۰۶۰۴۹

رویدادها و تحولات سوریه در یک نگاه/15 فروردین

** خمپاره باران محله های مسکونی، خیابان ها و میدان های پایتخت سوریه امروز از سوی گروه های تروریستی برای دومین روز متوالی ادامه داشت.
روز گذشته نیز خمپاره باران محله های مسکونی دمشق هشت زخمی برجای گذاشت.

** نماینده سابق پارلمان کویت با اشاره به اهمیت و لزوم برقراری ثبات سیاسی در سوریه، هرگونه طرحی برای کنار گذاشتن بشار اسد از قدرت را ناموفق و شکست خورده دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن جوهر فعال سیاسی و نماینده سابق پارلمان کویت امروز در مقاله منتشره در نشریه الجریده، نوشت: محاسبات سیاسی بر سر سرنگونی نظام سوریه به شکست انجامیده و همزمان با عقب گرد سیاسی احزاب اروپایی در فرانسه و آلمان که مواضعی ضد دولت سوریه دارند، طرح کنار زدن بشار اسد نیز به بن بست رسیده است.

** سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ارلان عبدالدایف همتای قرقیزستانی خود، ادعای برخی رسانه ها مبنی بر این که اقدام تروریستی در سن پترزبورگ، انتقام گیری از رویکردهای مسکو در سوریه بشمار می رود را بی شرمانه خواند.

** ارتش و نیروهای مسلح سوریه طی چند روز گذشته تقریبا تمام مناطق اشغال شده در استان حماه را آزاد کردند و پیشروی در شمال این استان به سوی مرزهای استان ادلب همچنان ادامه دارد.
پیشروی سریع ارتش در چند روز گذشته خطوط دفاعی تروریست ها را در آستانه فروپاشی کامل قرارداد و انسجام آن ها را برهم زد و همین امر سبب شد تا عناصر تکفیری برای جبران شکست های چند روز اخیر خود ارتش سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی در استان ادلب متهم کنند.

** منبعی در ارتش سوریه امروز با تکذیب ادعاهای مخالفان این کشور در حمله شیمیایی به شهر خان شیخون ادلب، چنین ادعاهای واهی را از سوی تروریست ها نادرست و تلافی جویانه خواند.

** به گزارش گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه، تخلیه بیش از 30 هزار نفر از شهرک های فوعه، کفریا، مضایا و زبدانی که با میانجی گری قطر و ایران حاصل شده و قرار بود از امروز آغاز شود؛ به تعویق افتاد.

** شبکه حقوق بشر سوریه گزارش داد که 119 تن شامل 19 کودک و 7 زن در ماه مارس میلادی توسط گروه تروریستی داعش کشته شده اند و این در حالی است که آمار کشته شده ها توسط نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا 260 نفر، شامل 70 کودک و 34 زن اعلام شده است.

** اتحادیه اروپا و سازمان ملل در حالی امروز میزبان نشست دو روزه ای در مورد آینده سوریه هستند که نگرانی ها در مورد اوضاع انسانی در این کشور همچنان ادامه دارد و به رغم اقدامات علیه بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، وی همچنان با قاطعیت در قدرت حضور دارد و غرب در تلاش هایش برای پایان دادن به جنگ در سوریه ناکام بوده است.

** شورای وزیران اروپا در نشست دوشنبه خود یک روز پیش از آغاز کنفرانس اتحادیه اروپا درباره سوریه، استراتژی مشترک این اتحادیه درباره سوریه را تصویب کرد.
در این سند با اشاره به بیانیه های صادره از سوی شورای اروپا، ضمن ابراز انزجار از ادامه وخامت اوضاع انسانی در سوریه، خاطر نشان شده است که اکنون 13.5 میلیون سوری نیازمند کمک های انسانی هستند.
خاورم**7074**1144مینا غفرانی آذر* انتشار دهنده: علیرضا جباری

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۰۶۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است

فرماندار اصفهان گفت: باتوجه به کثرت متعدد مسائل، شهرستان اصفهان برخوردار نیست و در این راستا شاهد اختصاص نامناسب بودجه به این شهرستان هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد علی احمدی بعد از ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست مشترک شورای اداری شهرستان و استان اصفهان اظهار کرد: امروز استاندار اصفهان به همراه معاونین خود در منطقه شرق اصفهان محدوده برآن شمالی و جنوبی و شهرهای زیار و قهجاورستان بود و از حلقه ترافیکی چهارم نیز بازدیدی را انجام دادند.

وی افزود: با توجه به کثرت مسائل شهرستان اصفهان سفرهای منطقه‌ای در دستور کار استاندار اصفهان قرار گرفت که امروز سومین سفر از سفر استاندار اصفهان به مناطق شرق اصفهان انجام‌شد و قطعاً سفر امروز استاندار اصفهان موجب امیدآفرینی بین مردم منطقه شرق اصفهان خواهد شد.

فرماندار اصفهان تاکید کرد: شهرستان اصفهان دارای ظرفیت‌های فراوانی است که این ظرفیت‌ها را در عرصه‌های مختلف شاهدیم، مضاعف بر نمونه‌ای از تمامی مشکلات استان اصفهان تعدادی مشکلات ویژه از جمله آلودگی هوا، ترافیک و تراکم جمعیت نیز در شهرستان اصفهان وجود دارد که نیازمند توجه ویژه‌ای است، یکی از مهمترین مشکلات این است که متأسفانه نسبت به شهرستان اصفهان نگاه یک شهرستان برخوردار وجود دارد.

وی افزود بعضاً به دلیل کثرت کار در ادارات کل برخی غفلت‌ها را در شهرستان اصفهان شاهدیم زیرا برخی از دستگاه‌ها نماینده‌ای در شهرستان ندارد، بر همین اساس این موضوعات نیازمند تدابیر ویژه‌ای است.

احمدی تاکید کرد: شهرستان اصفهان از ۸۲ روستا با یک بخشدار تشکیل شده است، در حالی که برخی از روستاهای این شهرستان به اندازه یک شهر جمعیت دارد، در این راستا توجه به ساختارهای اداری نیازمند توجه ویژه‌ای است. امروز سعی داریم اعلام کنیم که با توجه به کثرت متعدد مسائل، شهرستان اصفهان برخوردار نیست و در این راستا شاهد اختصاص نامناسب بودجه به این شهرستان هستیم.

کد خبر 747932

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • کلید برقرای ثبات توقف جنایات رژیم اسرائیل است
  • استانداردهای دوگانه پارلمان اروپا در قبال تحولات منطقه