Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@22:24:52 GMT

ضرورت تشکیل معاونت کار آفرینی برای توسعه اشتغال

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۱۱۷۶۷

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران به تشریح مهمترین ضرورت‌ها برای بهبود وضعیت اشتغال و تولید داخلی پرداخت و تشکیل معاونت کار آفرینی را به عنوان پیشنهادی برای توسعه بخش اشتغال و کارآفرینی مطرح کرد.

سیده فاطمه مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نام‌گذاری سال ۱۳۹۶ از سوی مقام معظم رهبری به نام " اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال‌" گفت: در دو سه سال گذشته نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با نام اقتصاد مقاومتی بوده است و در واقع فحوای فرمایش مقام معظم رهبری به یک گزینه مشخص برگردد که در سال‌های گذشته تکرار شده است اما متاسفانه دستگاه‌های ذی ربط و مربوطه به آن توجه نداشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی دغدغه‌های اصلی که در جامعه ما مطرح است مربوط به اشتغال و سر و سامان دادن به وضعیت معیشت مردم است و با تولید مطلوب کالای ایرانی است که نه تنها امکان ایجاد شغل در جامعه وجود دارد بلکه از خروج ارز برای واردات بی رویه جلوگیری خواهد شد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد:‌ وقتی امکان مناسب شغلی ایجاد شود جوانان امروز جامعه ما این فرصت را پیدا می‌کنند در مسیر پیشرفت خود و بهره‌وری کشور گام بردارند و از طرفی از واردات کالاهای بی رویه جلوگیری شود و از سوی دیگر هم به تولید ناخالص داخلی بالا برود.

مقیمی در ادامه با اشاره به راهکارهایی برای حل مشکلات مربوط به اشتغال گفت:‌ اگر نگاه به این موضوع باشد گزینه‌ای که می‌تواند اثرگذار باشد گزینه کارآفرینی و توسعه کسب و کارها است. همچنین نیاز است که قوانین مناسب در کنار کارآفرینی شکل بگیرد و اگر قوانینی ضعیفی وجود دارد باید در قالب لایحه‌ها و آیین‌نامه‌هایی اصلاح شود.

این فعال اقتصادی ادامه داد:‌ اگر هم نیاز به آموزش‌هایی وجود دارد باید این اقدام درسطح کلان کار آفرینی انجام بگیرد و دستگاه‌های مربوطه هم قوانین لازم را در این زمینه میسر کنند و تغییرات لازم را ایجاد کنند. باید نگاه جامعه نسبت به فرایندهایی که به توسعه کار آفرینی وجود دارد تغییر کند به طوری که معنای کار آفرینی تغییر کند و با حداقل‌هایی که وجود دارد حداکثرسازی شکل بگیرد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تصریح کرد که توسعه روش‌های کارآفرینی از بخش خصوصی انتظار می‌رود که محقق شود و قانون‌گذاری از دولت و دستگاه‌های قاون گذاری.

مقیمی با ارائه پیشنهادی برای تحقق و توسعه کارآفرینی در کشور گفت: بهترین گزینه برای تحقق کارآفرینی می‌تواند تشکیل معاونت کارآفرینی در دولت زیر نظر نهاد ریاست جمهوری باشد. این نهاد نه به عنوان یک وزارتخانه بلکه به عنوان یک مجموعه که بتواند یک تغییر فکر را درعرصه کار آفرینی ایجاد کند.

انتهای پیام ‌

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۱۱۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد

امتداد -مراسم تودیع و معارفه معاون نظارت شرکت شاپرک انجام شد. در این جلسه سعید احمدی پویا به عنوان سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک معرفی شد. او پیش از این در حوزه‌های مختلف مدیریتی در شرکت‌های پرداخت و نیز حوزه فناوری فعالیت داشته است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  امیرحسین شبیری، مدیرعامل شرکت شاپرک در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های محمد صادق محبوبی اظهار کرد: «یکی از مأموریت‌های مهم شاپرک به عنوان بازوی اجرایی بانک مرکزی، نظارت بر شبکه پرداخت است که خوشبختانه با تلاش همکاران اشراف کاملی به فعالیت‌های این حوزه وجود دارد.»

شبیری افزود: «صیانت و نظارت بر شبکه پرداخت، ارائه سرویس‌ها و توسعه ظرفیت‌های شبکه در راستای انجام مأموریت‌های محوله بانک مرکزی، اکنون باعث ایجاد اعتماد و اطمینان خاطر ذی‌نفعان حوزه پرداخت الکترونیک به شاپرک شده و نیاز است با افق بلندمدت و نوآورانه همه ارکان شرکت به توسعه فعالیت‌های خود مبادرت ورزند.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان