Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:35:14 GMT

امنیت پایدار در ایران زمینه ساز حضور سرمایه گذاران

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۱۵۴۱۷

امنیت پایدار در ایران زمینه ساز حضور سرمایه گذاران

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های گسترده ایران برای تقویت روابط اقتصادی میان تهران – سنگاپور گفت: قطعا باید برای افزایش سطح روابط تجاری دو کشور، مسائل پیش روی از جمله موضوعات بانکی تسهیل شود.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه 16 فروردین) با مالکی عثمان وزیر مشاور در امور وزارت خارجه و وزارت دفاع سنگاپور دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط پایدار و دیرینه میان دو کشور ایران و سنگاپور گفت: امیدوارم سفر این هیأت به ایران تحرک بیشتری در جهت گسترش روابط دو کشور ایجاد کند.

لاریجانی ادامه داد: در شرایط کنونی هیچ مسئله و مانعی بر سر راه همکاری های گسترده بین دو کشور ایران و سنگاپور وجود ندارد و ما علاقمندیم که در تمام زمینه ها روابط بیشتر و گسترده تری داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت توجه به روابط و تعاملات فرهنگی بین کشورها گفت: قطعا گسترش روابط فرهنگی بر تقویت تعاملات اقتصادی و سیاسی دو کشور تاثیر مثبت می گذارد از این رو می توان در حوزه های مختلف فرهنگی از جمله تبادل آثار هنری و تاریخی و تقویت روابط دو کشور در حوزه گردشگری اقدامات مثبت و رو به رشدی را صورت داد.

رئیس قوه مقننه بر لزوم تسهیل روابط گردشگری ایران و سنگاپور تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی شاهد هستیم که روابط ایران در حوزه گردشگری با برخی از کشورها تسهیل شده و قطعا کشور سنگاپور نیز می تواند در این عرصه حضوری فعال داشته باشد.

لاریجانی با اشاره به اهمیت حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری در دو کشور ایران و سنگاپور تصریح کرد: در شرایط کنونی منطقه دچار آشفتگی و بحران های تروریستی بوده و اکثر کشورها درگیر این بحران هستند، در این حوزه متاسفانه برخی از کشورها از گروه های تروریستی حمایت می کنند و این مسئله موجب شده که جریان های تروریستی به سادگی از بین نروند.

رئیس مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی بحران تروریسم به یک موضوع بین المللی تبدیل شده البته مسئله تروریسم ریشه های مختلف از جمله ابعاد فرهنگی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی دارد که باید به آنها پرداخته شود.

وی ادامه داد: اما ایران در شرایط کنونی منطقه دارای امنیت پایدار و ثبات است و این مسئله فرصت خوبی را برای سرمایه گذاری و تعاملات اقتصادی در جمهوری اسلامی فراهم می کند از طرفی دیگر قطعا باید سطح روابط تجاری دو کشور به ویژه بعد از رفع تحریم ها تقویت شود زیرا امروز زمینه برای گسترش تعاملات فراهم است.

لاریجانی لازمه توسعه روابط اقتصادی میان کشورها را تسهیل و بهبود روابط بانکی دانست و گفت: قطعا تجار برای فعالیت اقتصادی میان دو کشور نیازمند بهبود روابط بانکی هستند البته برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان و ایتالیا از فرصت کنونی به خوبی استفاده کرده اند اما گاهی آمریکایی ها با فضاسازی سیاسی به دنبال ترساندن بانک ها هستند که این هم از فریبکاری آنها است تا با این اقدامات شرکت های خود را برای انعقاد قرارداد معرفی کنند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: در شرایط کنونی ظرفیت ها و زمینه های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد که کشور سنگاپور و شرکت ها و تجار این کشور می توانند از این مسائل به خوبی استفاده کنند البته به نظر من ورود و تلاش دولت های دو کشور در گام نخست برای رفع موانع اقتصادی و تسهیل امور امری ضروری است که باید صورت گیرد.

ایران بازیگری برجسته و مهم در عرصه منطقه ای و جهانی است

در ابتدای این دیدار مالکی عثمان، وزیر مشاور در امور وزارت خارجه و وزارت دفاع سنگاپور با اشاره به جایگاه منطقه ای و بین المللی ایران گفت: ایران یک کشور با تمدن غنی و یک بازیگر بسیار برجسته و مهم در عرصه منطقه ای و جهانی است از طرفی دیگر روابط دو کشور ایران و سنگاپور همواره خوب و با ثبات بوده و مقامات ما تلاش کردند که روابط دو کشور تقویت یابد.

وی با اشاره به علاقه تجار و شرکت های اقتصادی سنگاپور برای گسترش همکاری با جمهوری اسلامی افزود: در شرایط کنونی تلاش های خوبی در دو کشور برای گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری وجود دارد از طرفی دیگر علاوه بر مسائل فرهنگی سنگاپور خواهان گسترش همکاری های فرهنگی با ایران است زیرا ایران با توجه به تمدن غنی، ظرفیت های بالایی در حوزه فرهنگی دارد.

مالکی عثمانی ادامه داد: از طرفی دیگر در زمینه تسهیل تعاملات و روابط گروه های پارلمانی باید گام های مثبتی میان دو کشور ایران و سنگاپور برداشته شود.

وزیر مشاور در امور وزارت خارجه و وزارت دفاع سنگاپور با اشاره به اهمیت تسهیل تعاملات و روابط بانکی میان ایران و سنگاپور گفت: پس از توافق هسته ای در کشور سنگاپور اقدامات لازم برای تسهیل امور بانکی و تجاری میان دو کشور صورت گرفت و در این رابطه مذاکرات میان مسئولان نیز انجام شده است. در شرایط کنونی بانک های سنگاپور به دنبال تعامل و تسهیل روابط بانکی و اقتصادی میان دو کشور هستند.

وی افزود: ایران در راستای توافق هسته ای به تمام تعهداتش عمل کرده و قطعا این مسئله موجب ایجاد اعتماد میان تجار و شرکت های اقتصادی جهت سرمایه گذاری و گسترش روابط تجاری می شود.

وزیر مشاور در امور وزارت خارجه و وزارت دفاع سنگاپور با اشاره به حضور دانشجویان ایرانی در دانشگاه های سنگاپور تصریح کرد: دانشجویان ایرانی دارای استعدادهای بالایی هستند و قطعا گسترش این مسئله باعث تقویت روابط دو کشور می شود و دانشجویان می توانند به عنوان پل های ارتباطی میان دو کشور عمل کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۱۵۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: هشت طرح سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه ۱۰.۷ میلیون دلار در حال اجرا است که برای ۷۵۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، ناصر فخرموحدی امروز _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، این نمایشگاه را فرصتی ارزشمند برای شرکت‌های خراسان شمالی دانست و اظهار کرد: استان در دو زمینه علاوه بر حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان، در زمینه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان نیز حضور فعال داشت.

وی با بیان اینکه ۱۳ زنجیره ارزش راهبردی در استان شناسایی شده است، افزود: با هماهنگی وزارت کشور تکمیل سه زنجیره اصلی فرش، گوشت قرمز و گیاهان دارویی به صورت منسجم در دستور کار است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پس از شکل‌گیری دولت سیزدهم، خراسان شمالی وارد فاز جدیدی از توسعه بخش‌های مختلف شد به گونه‌ای که در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی، پایشی که از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، خراسان‌شمالی توانست رتبه سوم امنیت سرمایه گذاری کشور را در تابستان ۱۴۰۲ کسب کرد.

فخرموحدی اضافه کرد: نرخ بیکاری در استان از ۹.۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به هفت درصد در پایان سال ۱۴۰۲ رسید که از میانگین کشوری که ۷.۶ درصد است نیز پایین‌تر است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ خراسان شمالی در جایگاه کشوری از حیث کاهش نرخ تورم از رتبه چهار در ابتدای سال ۱۴۰۲ به جایگاه ۲۲ کشور در پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ ارتقا یافت، استان در افزایش میزان نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۴.۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۴۶ درصد در سال ۱۴۰۲ رسید و رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی، معدنی و صنعتی نیز فعالیت چشم گیری صورت گرفته است، گفت: خراسان شمالی رتبه سوم در زمینه زعفران با سطح زیر کشت بیش از ۴۰۰۰ هکتار و ۲۲ تن تولید گل زعفران در سال، رتبه هفتم در دام سبک و رتبه دوم در سطح زیر کشت پنبه، رتبه چهارم در تولید عسل را دارد.

فخرموحدی با بیان اینکه طی سال گذشته براساس برنامه‌ریزی از سوی وزارت تعاون، ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر هدف‌گذاری ایجاد اشتغال استان بود، عنوان کرد: ۱۶ هزار و ۷۶۰ شغل جدید در استان ایجاد و ۱۲۴ درصد از هدف تعیین شده برای ایجاد اشتغال محقق شد.

وی گفت: هشت طرح سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه ۱۰.۷ میلیون دلار در حال اجرا است که برای ۷۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

کد خبر 751104

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد