Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@03:13:49 GMT

طرح های آبخیز داری در روستاهای اوره و طامه نطنز آبگیری شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۲۰۳۱۱

طرح های آبخیز داری در روستاهای اوره و طامه نطنز آبگیری شد

رئیس اداره منابع طبیعی نطنز گفت: حجم کل آب استحصالی تاثیر مثبتی بر منابع آبی و تغذیه سفره های آب زیر زمینی خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای نطنز رئیس اداره منابع طبیعی نطنزاظهار کرد: در اثر بارندگی های نیمه اول فروردین ماه سال جاری، تعدادی از طرح های آبخیزداری این شهرستان آبگیری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید زمانی افزود: طرح های واقع در روستای اوره که شامل دو بند سنگی ملاتی است با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب، آبگیری و سرریز شد.

وی اضافه کرد: همچنین طرح بند خاکی روستای طامه نیز باتوجه به ظرفیت کل ۱۵۰ هزار متر مکعبی آن، در حدود ۵ هزار متر مکعب آبگیری شد.

رئیس اداره منابع طبیعی نطنز بیان کرد: حجم کل آب استحصالی طرح های مذکور ۲۵ هزار مترمکعب است که تاثیر مثبتی بر منابع آبی و تغذیه سفره های آب زیر زمینی خواهد داشت.

وی تحت کنترل درآوردن عملیات کشاورزی، دام پروری، ساختمان سازی، راه سازی، قطع درختان و به طور کلی هر گونه عملی چه مفید و چه مضر، چه مثبت و چه منفی، و ارزیابی هر گونه فعالیت ها در حوزه های اشاره شده را از اهداف مدیریت منابع آبخیزداری عنوان کرد.

زمانی با بیان این که اداره منابع طبیعی نطنز، در بخش آبخیزداری عملیات متنوعی انجام داده است، خاطر نشان کرد: حفظ آب و خاک از مهم ترین اهداف در آبخیزداری محسوب می شود و آبخیزداری مستلزم شناخت کامل حوزه آبریز و تشخیص عوامل به وجود آورنده آن از نظر ژئولوژی، وضعیت توپوگرافی خاک، پوشش گیاهی، ریزش های جوی، دبی رودخانه و مانند آن ها است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم

محمد نیکخواه گفت: طی گشت زنی مستمر نیرو‌های پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان بم و اقدام به موقع از تخریب اراضی ملی و برداشت غیر مجاز شن و ماسه در منطقه روداب غربی شهرستان جلوگیری شد. 

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بم بیان کرد:  پیشگیری از وقوع جرم اولویت نخست یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.

وی گفت: نیرو‌های این یگان به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی و همکاری مردم طبیعت دوست از هرگونه تخریب و تصرف منابع طبیعی جلوگیری خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • کدورت آب شرب جوانرود در پی طغیان چشمه کاوات
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • آبگیری در بندهای طرح های آبخیزداری دردامغان