Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@02:34:23 GMT

زماني که بيشترين قدرت باروري را داريد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۲۱۵۷۲

خبرگزاري آريا -
چگونه حامله شويم(1)

چگونه حامله شوم؟
نمي دانيد چگونه حامله شويد؟ در اين مقاله به شما آموزش مي دهيم که چطور تخمک گذاري را پيش بيني کنيد، چند وقت يکبار آميزش داشته باشيد و با اهميت انتخاب هاي سالم در زندگي آشنا شويد.

به نظر مي رسد که بعضي از زوج ها فقط با حرف زدن درمورد حامله شدن، مي توانند بچه دار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما خيلي هاي ديگر بايد به اندازه کافي صبر داشته باشند و کمي هم خوش شانس باشند تا بتوانند حامله شوند. اگر نمي دانيد چطور بايد حامله شويد، با همان روش قديمي شروع کنيد. در اين مقاله هر آنچه که لازم است بدانيد را در اختيارتان مي گذاريم.

زماني که بيشترين قدرت باروري را داريد
حاملگي مستلزم يکسري اتفاقات پيچيده است. هر ماه، هورمون ها از غده هيپوفيز شما تخمدان هايتان را تحريک مي کنند که تخمک گذاري کنند. وقتي تخمک ها آزاد شدند،به سمت يکي از لوله هاي فالوپ حرکت مي کنند. اگر بخواهيد حامله شويد، اين زمان بهترين زمان ممکن است.

اما از کجا بايد بدانيد که کي تخمک گذاري مي کنيد؟
1-حواستان به تقويم باشد
از يک تقويم استفاده کرده و هر ماه روزي که عادت ماهيانه تان شروع مي شود را علامت بزنيد. همچنين تعداد روزهايي که عادت ماهيانه تان طول مي کشد را هم بشماريد. اگر چرخه عادت ماهيانه تان 28 روزه باشد، تخمک گذاري احتمالا 14 روز بعد از روز شروع آخرين عادت ماهيانه تان شروع مي شود.
اگر چرخه هايتان به نسبت بلند هستند، 18 را منهاي تعداد روزهاي کوتاه ترين عادت ماهيانه تان کنيد. وقتي عادت ماهيانه بعدي شروع مي شود،اين روزها را از قبل شمارش کنيد. هفته بعد از آن احتمالاً معقول ترين حدس براي شروع تخمک گذاري شماست.

مزايا: خيلي راحت مي توانيد روي کاغذ و تقويم اين حساب ها را انجام دهيد.

معايب: عوامل زيادي بر زمان دقيق شروع تخمک گذاري تاثير دارند، مثل بيماري، استرس و ورزش. شمردن روزها معمولاً چندان دقيق نيست مخصوصاً براي خانم هايي که چرخه هاي عادت ماهيانه شان نامنظم است.

2-تغييرات ترشحات واژن را بررسي کنيد
درست قبل از تخمک گذاريد، ترشحات شفاف و لغزنده واژن بيشتر مي شود. اين ترشحات تقريباً شبيه به سفيده تخم مرغ خام هستند. بعد از تخمک گذاري، وقتي احتمال باردار شدن پايين مي آيد، اين ترشحات چسبنده و تيره تر مي شوند و در آخر از بين مي روند.

مزايا: تغيير در ترشحات واژن معمولاً نشانه بسيار درستي از قابليت باروري است. با يک مشاهده ساده--به خصوص در داخل واژن—قابل انجام است.

معايب: قضاوت درمورد بافت و ظاهر ترشحات واژن خيلي شخصي و يکطرفه است.

3-دماي پايين تنه تان را چک کنيد
منظور دماي بدن شما در حالت استراحت کامل است. تخمک گذاري تا حدودي دماي بدن را بالا مي برد—تقريباً کمتر از يک درجه. بهترين زمان باروري شما دو تا سه روز قبل از بالا رفتن دماي بدنتان است. وقتي افزايش دما دو تا سه روز ثابت مي ماند، مي توانيد فرض کنيد که تخمک گذاري اتفاق افتاده است.
مي توانيد از دماسنج هاي دهاني براي چک کردن دماي پايين تنه تان استفاده کنيد. هر روز صبح قبل از اينکه از جا بلند شويد، دماي بدنتان را اندازه گيري کنيد. مي توانيد دما را جايي يادداشت کنيد و تغييرات را چک کنيد.



چگونه حامله شويم

مزايا: روش بسيار ساده اي است. تنها هزينه اي که برايتان دارد خريدن يک دماسنج است.
معايب: تغيير دما ممکن است خيلي دير ايجاد شود يعني بعد از اينکه تخمک گذاري انجام شده است. شايد گرفتن دماي بدن هر روز کار چندان آساني نباشد مخصوصاً اگر ساعات خوابتان تنظيم نيست.

4-از کيت هاي مخصوص تست تخمک گذاري استفاده کنيد
کيت هاي مخصوص که در داروخانه ها هم موجود است ادرار شما را براي بررسي هورمون هايي که قبل از تخمک گذاري توليد مي شود تست مي کند. براي گرفتن دقيق ترين نتيجه حتماً از دستورالعمل روي برچسب آن استفاده کنيد.
مزايا: اين کيت ها نزديک ترين زمان تخمک گذاري را تشخيص مي دهند يا قبل از اينکه تخمک گذاري اتفاق بيفتد هشدار مي دهند. آن را مي توانيد بدون نسخه از داروخانه ها تهيه کنيد.
معايب: هزينه تهيه اين کيت ها براي خيلي از خانم ها ممکن است گران باشد.

با حداکثر رساندن قدرت باروري
وقتي قصد حامله شدن داريد، بايدها و نبايدهاي زير را در نظر داشته باشيد.

بايدها:
- براي حامله شدن مداوماً آميزش جنسي داشته باشيد. اگر مداوماً دو تا سه بار در هفته آميزش داشته باشيد احتمال اينکه يکي از دفعات با دوره باروري همزمان شود بالا مي رود. براي زوج هاي سالمي که مي خواهند بچه دار شوند چيزي به اسم آميزش زياد از حد وجود ندارد. براي بچه دار شدن بايد مداوم آميزش داشته باشيد.

-براي حامله شدن نزديک به زمان تخمک گذاري، روزي يکبار رابطه جنسي داشته باشيد. اينکار احتمال حامله شدن را بالاتر مي برد. بااينکه غلظت اسپرم همسرتان هر بار که آميزش داشته باشيد کمي پايين مي آيد اما در مردهاي سالم اين کاهش چندان مهم نيست.

-انتخاب هاي سالمي در زندگي داشته باشيد. وزنتان را در حد سلامت نگه داريد و فعاليت هاي جسمي را جزء برنامه روزانه تان قرار دهيد. رژيم غذايي سالمي را دنبال کنيد، مصرف کافئين را محدود کنيد و استرستان را هم کنترل کنيد. عادات خوب در زندگي هم براي خودتان و هم براي فرزندتان حين بارداري مفيد است.

-قبل از حامله شدن برنامه ريزي داشته باشيد. پزشکتان مي تواند سلامت عمومي بدنتان را بررسي کرده و تغييرات لازمي که بايد در زندگيتان ايجاد کنيد تا احتمال باروريتان بالا رود را مشخص کند. اين برنامه ريزي مخصوصاً در مواقعي که شما يا همسرتان يک مشکل سلامتي داشته باشيد بسيار خوب است.

-ويتامين مصرف کنيد. اسيد فوليک (ويتامين B9) نقش بسيار مهمي در رشد جنين بر عهده دارد. مصرف مکمل هاي ويتامين يا اسيد فوليک چند ماه قبل از حامله شدن احتمال ايجاد مشکلات جسمي براي نوزاد را کاهش مي دهد.

نبايدها:
-سيگار. تنباکو ترشحات رحم را تغيير مي دهد که باعث مي شود اسپرم به تخمک ها نرسد. همچنين مي تواند خطر سقط جنين را بالا ببرد و باعث شود اکسيژن و موادمغذي به جنين نرسد. پس براي سلامت خود و فرزندتان بهتر است که سيگار را کنار بگذاريد.

-مشروبات الکلي. مصرف مشروبات الکلي در دوران حاملگي قدغن است.
-مصرف دارو بدون تجويز دکتر. برخي داروها حتي آنهايي که بدون نسخه هم قابل تهيه هستند، حامله شدن را دشوار مي کنند. برخي ديگر در زمان حاملگي برايتان مضر هستند.
چه زمان به پزشک مراجعه کنيد

با آميزش مداوم و بدون جلوگيري، اکثر زوج ها در طول يکسال باردار مي شوند. اما بعضي از زوج ها به کمک بيشتري نياز دارند.

اگر در ابتداي دهه سي سالگي خود هستيد و شما و همسرتان از سلامتي کامل برخورداريد، يکسال قبل ازاينکه با پزشک مشورت کنيد، خودتان امتحان کنيد. اما اگر 35 سال به بالا هستيد يا يکي از شما مشکل باروري خاصي داشته باشد بهتر است با پزشک مشورت کنيد.
ناباروري در خانمها و آقايون به يک ميزان اتفاق مي افتد و درمان هاي زيادي هم براي آن وجود دارد. متخصص زنان شما با شناسايي علت مشکل به شما کمک خواهد کرد.
منبع:gtalk.ir

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۱۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع «بانکی» از قانون جوانی جمعیت/ رشد نرخ باروری در ۱۴ استان

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: به‌رغم کاهش تعداد مادران در دوره باروری، توانسته‌ایم افت موالید را به شدت کم کنیم، نرخ باروری نیز افتی نداشته و حتی در ۱۴ استان نیز رشد داشته است، امروز تعداد والدین دارای سه، چهار و پنج فرزند نیز به نسبت سال‌های گذشته رشد بسیاری داشته است.

امیرحسین بانکی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با وضعیت اجرای قانون جوانی جمعیت اظهار کرد: این قانون در مقایسه با دیگر قوانین مصوب در مجلس یازدهم به حد نصاب خوبی رسیده است، چرا که بیشتر قوانینی که در مجلس یازدهم تصویب کرده‌ایم؛ هنوز وارد فاز اجرا نشده است، اما این قانون تا ۵۰ درصد اجرایی شده است، لازم به ذکر است که ما در مجلس یازدهم قوانین اقتصادی بسیار خوبی را تصویب کرده‌ایم که هنوز اجرایی نشده است تا مردم آثار آن را ببینند.

وی افزود: با در نظر گرفتن این نکته که تنها نیمی از قانون اجرا شده است؛ شاهد اثرگذاری بالای آن هستیم، برای مثال زمانی که قانون را شروع کردیم، افت سالانه موالید ما ۱۲.۵ درصد بود، اما در حال حاضر مطابق آمار ثبت احوال این نرخ به ۱.۶ درصد رسیده است، یعنی از ۱۲.۵ به این عدد رسیده‌ایم، اما بعضی از افراد به طور مداوم در رسانه‌ها می‌نویسند، ۱.۶ درصد یعنی حدود ۱۵ هزار تولد کاسته شده است، بنابراین قانون جوانی جمعیت شکست خورده است!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این افراد در حال سوءاستفاده از بی‌اطلاع مردم هستند و اشاره‌ای به ۱۲.۵ درصد ابتدای اجرای قانون نمی‌کنند و شیب نزولی را بیان نمی‌کنند.

بانکی‌پور تصریح کرد: جالب است بدانید که اصل باروری مادران ما در بازه سنی ۲۵ تا ۴۰ سال است و تعداد مادران ما در این بازه سنی در چهار سال گذشته به مراتب کمتر شده است، اما به‌رغم کاهش تعداد مادران در دوره باروری، توانسته‌ایم افت موالید را به شدت کم کنیم، نرخ باروری نیز افتی نداشته است و حتی در ۱۴ استان نیز رشد داشته است، امروز تعداد والدین دارای سه، چهار و پنج فرزند نیز به نسبت سال‌های گذشته رشد زیادی داشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: تولد فرزند سوم، چهارم و پنجم افزایش یافته است و نرخ باروری در ۱۴ استان کشور رشد کرده است، در حالی که نرخ سالانه باروری‌رو به افول بود، اما در حال حاضر توانسته‌ایم از افت آن پیشگیری کنیم، نباید فراموش کرد که نرخ باروری در کشور از سال ۹۵ به بعد حدود ۲۵ درصد افت کرده بود، اما امروز متوقف شده است.

کد خبر 750584

دیگر خبرها

  • قیمت خودروهای برقی وارداتی چند ؟ / برای ثبت‌نام مرحله اول تا فردا فرصت دارید
  • جلوی افت موالید را گرفتیم/ رشد نرخ باروری در ۱۴ استان
  • رشد نرخ باروری در ۱۴ استان/ تنها نیمی از قانون اجرا شده است
  • دفاع «بانکی» از قانون جوانی جمعیت/ رشد نرخ باروری در ۱۴ استان
  • تجلیل از ۵۵ مامای استان قم
  • قدردانی از ماما‌های استان در روز جهانی ماما
  • انتقاد عباس عبدی از ممنوعیت دوباره ورود زنان به ورزشگاه ها/اگر جرات دارید مردان را محروم کنید/ آنها فحاشی می‌کنند، زنان‌ محروم می‌شوند؟!
  • اجاره خانه در رباط کریم چند؟
  • کاهش نرخ باروری در ایران از چه وقت شروع شد؟
  • میکل آرتتا: منچسترسیتی امتیاز از دست خواهد داد