Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@22:18:27 GMT

شهدای مدافع حرم وجود خود را صرف دفاع از اسلام کردند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۳۰۳۴۸

شهدای مدافع حرم وجود خود را صرف دفاع از اسلام کردند

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر ارزش آفرینی مقام شهدا در جامعه، گفت: شهدای مدافع حرم وجود خود را صرف دفاع از اسلام کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نکا، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی عصر امروز در مراسم یادواره سرداران و 432 شهید شهرستان نکا و شهدای مدافع حرم استان در مصلای جمعه این شهر اظهار داشت: مردم مازندران و نکا در دفاع مقدس با فرهیختگی افتخار آفریدند و خط شکن جبهه‌ها بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عنصر ترس در رزمندگان مازندران وجود نداشت و برای سرتاسر کشور این بچه‌ها الگو بودند.

ادیب یزدی با بیان اینکه ریشه تاریخ اسلام جنگ احد است؛ تصریح شهدای دفاع مقدس مانند شهدای بدر و شهدای مدافع حرم مانند شهدای جنگ احد هستند زیرا در بدر همه تشویق می‌کردند که جوانان و مردان به جنگ بروند اما در احد همه می‌گفتند برای چه می‌خواهی بجنگی،که در اهمیت این جنگ مقام معظم رهبری فرمودند جوانان چندین بار تاریخ جنگ احد را مطالعه کنند.

وی در ادامه گفت: شهدای مدافع حرم جایگاه رفیعی دارند چون در شرایطی به دفاع از حرم اهل بیت می‌پردازند که کسی آنان را اتشویق نمی‌کنند.

ادیب یزدی گفت: شهدای مدافع حرم غیور مردانی هستند که با آنکه عوامل بازدارنده در زمینه رفاع زیاد بود اما نگاهی به این عوامل نکردند و وجودشان را فدای اسلام کرده تا جسارتی به حرم اهل بیت و حریم حضرت زینب(س) نشود.

وی بیان کرد: یک لحظه غفلت ممکن است فاجعه به بار آورد که باید حواسمان باشد که در این زمینه شهدا با بصیرت و چشم باز به دفاع از اسلام پرداختند و از فرمان امامشان فرمان بردند.

ادیب یزدی افزود: نباید بگذاریم اسلام غریب شود تکلیف را تشخیص دهیم و به تکلیف عمل کنیم اگر دفاع شهدای مدافع حرم نبود بایستی در استان‌های کشور می‌جنگیدیم.

وی افزود: زنده نگه داشتن حماسه خود نیز حماسه است که باید یاد و خاطر شهدا را زنده نگه داریم و جوانان امروز را بیشتر با آرمان و اهداف شهدا آشنا کنیم.

نکا شهر علم و فقاهت

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی امام جمعه نکا نیز در این مراسم گفت: شهیدان در محضر خدا هستند و خدا همه جا است پس شهیدان همه جا نظاره‌گر اعمال و رفتار ما هستند.

وی افزود: در آستانه دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و اعضای شورا قرار داریم که باید هرکسی که انتخاب می‌شود پشت ولایت فقیه باشد و قدردان این ارزش‌ها و خون شهیدان باشد.

امام جمعه نکا تصریح کرد: نکا به برکت علم و فقاهت و عالمان پاسداران زیادی تحویل انقلاب و کشور کرد که باید قدردان شهدا و بزرگمردان تاریخ باشیم.

جعفر احمدی، فرماندار نکا نیز گفت: شهدا دلیرمردان و قهرمانان اصلی عرصه تاریخ هستند و امنیت امروزمان را مرهون مجاهدت‌ها و رشادت‌های شهیدان هستیم.

وی افزود: شهید طوسی از فرماندهان مقتدر و با درایت و با شهامت در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت و همه او را با دلیر مردی و شجاعت می‌شناسند.

فرماندار نکا با اشاره به نزدیک شدن سالروز حادثه خان طومان گفت: یاد و خاطره پاسداران شهید را گرامی می‌داریم و امیدواریم همه ما پیرو این دلیرمردان و از پاسداران واقعی حریم و حرم اهل بیت باشیم.

احمدی گفت: هشت سال جنگ دفاع مقدس تمام شد اما مبارزه دشمنان در زمینه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ادامه دارد که باید حواسمان باشد و جهاد در این زمینه نیز پررنگ تر شود.

انتهای پیام/

R41358/P1377/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۰۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی بعدازظهر شنبه در حاشیه یادواره شهدای روحانی در بهشهر با بیان اینکه هر اقتداری که وجود دارد به برکت خون شهیدان است، گفت: اقتدار رهبر و امت ما نیز به برکت شهدا است.

وی‌گفت: برگزاری یادواره شهدای روحانیت نشان دهنده این است که روحانیت فقط در بیان مدافع دین نیست و برای دین جان و مال خود را نیز فدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اظهار اینکه روحانیت نشان داده که در تمامی عرصه‌ها برای دفاع از دین خود آمادگی دارد و جان فدا می‌کند، به نقش روحانیت در دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: روحانیت در این دوران هم رزمنده بود هم رزمنده پرور و پشتیبان بودند و رزمنده‌ها بیش از آنکه به ما نگاه کنند به عمل ما نگاه می‌کنند.

وی‌گفت: برگزاری یادمان و کنگره شهدا فقط تکریم شهیدان نیست بلکه ادامه راه و موفقیت‌های ما همگی به برکت شهدا است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: اگر امروز رهبر ما با قدرت بر دشمن می‌خروشد و رزمندگان ما با قدرت بر سر دشمن می‌کوبند و عزت و اقتدار ما به برکت خون شهیدان است.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه حضور روحانیت در دفاع مقدس مایه دلگرمی رزمندگان بوده است، گفت: تبلیغات فرهنگی روحانیان در جبهبه‌های رزم به عنوان رزمنده و جنگنده حضور داشتند برای ارتقای معنویت و روحیه دادن به رزمندگان بسیار مفید و مؤثر بوده است.

یوسف نوری استاندار مازندران نیز با اظهار اینکه روحانیت در دوران دفاع مقدس به عنوان رزمنده و تقویت کننده ایمان معنویت فعالیت می‌کردند گفت: بر پایه شهدا نوعی جهاد است و تکریم و تعظیم مقام شامخ شهدا به ویژه علما و روحانیون برای ما و جامعه سازنده است.

کد خبر 6096497

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای روستای ارکان بجنورد
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • برگزاری۱۶ یادواره شهدا در اردستان
  • برگزاری نمایشواره شهدای «خان‌طومان» در مازندران
  • برگزاری نمایشواره شهدای خان‌طومان در مازندران
  • مرجعیت علمی امام صادق (ع) انحراف را به حداقل رساند
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق
  • پاسداری از خون و راه شهدا، رسالت همگانی
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند