Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه وضعیت بیکاری و اقتصاد در استان کرمانشاه را بغرنج دانست و بر لزوم اعمال سیاست‌های تویقی در این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله رازانی امروز پنج شنبه در جلسه شورای ادارای استان کرمانشاه که با حضور وزیر کشور برگزار شد گفت: امیدواریم تحت هدایت و راهنمایی نماینده محترم ولی فقیه، همکاری و همدلی ائمه جمعه و همکاری و برادری نمایندگان محترم مجلس، دقت و توجهی که در مدیریت استان وجود دارد برای اینکه نیروها هم جهت و هم سو شوند و نیروهایی که همه بر شاخه هایی بوده که بر تنه نظام است، خدای ناکرده فعالیت همدیگر را خنثی نکنند و در این گرفتاری هایی که داریم این درگیری ها هم مجب هدر رفت نیروهایمان نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با مجموع جریان های سیاسی، فضای سیاسی استان از یک آرامش و همدلی برخوردار است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در زمینه مسائل امنیتی با مدیریتی که دستگاه‌های نظامی، انتظامی، اطلاعاتی، قضایی و امنیتی استان اعمال می کنند و همکاری و همدلی ای که در شورای تامین استان وجود دارد به لطف خدا مشکل جدی ای نداریم.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه استان کرمانشاه از لحاظ قرارگیری در همسایگی کشور عراق به لحاظ امنیتی تقریبا در بدترین نقطه از این مرز مشترک با عراق قرار دارد و گروه های تکفیری، داعش و نظیر این درست در روبروی استان کرمانشاه هستند و منطقه تمرکز فعالیتشان است اما به لطف خدا و همدلی و همکاری دستگاه های امنیتی و قضایی تا امروز نه خود استان آسیبی دیده و نه کشور از مسیر استان کرمانشاه متوجه آسیبی شده است.

رازانی خطاب به وزیر کشور گفت: در سال گذشته حداقل ۳۰ جلسه شورای تامین در استان کرمانشاه تشکیل شده و حداقل در ۲۸ جلسه آن خود من و اعضای شورای تامین استان حضور داشتیم.

وی گفت: به لحاظ مسائل فرهنگی نیز هم با روحانیت شیعه و هم اهل تسنن استان و هم سایر نهادهای مسئول ارتباطات خوبی وجود دارد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: البته مسئله فرهنگ مسئله خیلی گسترده ای است که در بخش های اقتصادی هم به آن خواهم پرداخت. منظورم این است در این زمینه بدون مشکل هم نیستیم اما مشکل اول استان هم قاعدتا بخش فرهنگ نیست.

وی ادامه داد: در زمینه زیر ساخت ها هم در آنچه که محصول خدمات نظام است، حدود ۴۰ سال گذشته استان کرمانشاه از جمله آب، راه، مدرسه سازی، شبکه های بهداشت و درمان و... وضعیت خوبی دارد.

رازانی ادامه داد: در بحث شبکه بهداشت و درمانی شهرستان هایی چون روانسر استثنا هستند و ما هم اکنون شبکه بهداشت درمان نسبتا مجهزی داریم و دو سه بیمارستان آماده افتتاح نیز داریم و بیمارستان های اسلام آباد غرب، پاوه و صحنه از آن جمله هستند.

وی گفت: ما در بسیاری از امور زیرساختی وضعمان در میانه های کشور است و در برخی موارد از میانه های کشور هم بهتر هستیم و در آبرسانی روستایی، راه روستایی و گاز رسانی وضعیت بهتری از میانگین کشوری داریم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: البته در بعضی از زیرساخت هایی که برای توسعه اساسی بودند مثل راه آهن ما از یک محرومیتی رنج می بردیم و حتما وضعیت توسعه نیافتگی کرمانشاه بخشیش نتیجه عدم حضور شبکه ریلی بوده است اما هم اکنون راه آهن ما روزهای آخرش را می گذراند و آقای وزیر به من دستور دادند که یک تابلوی شمارش معکوس در معرض دید مردم استان کرمانشاه نصب کنیم تا مردم روز دقیق افتتاح را مشاهده کنند و می بینید حتی این زیرساخت هم مشکلش حل شده و در معرض افتتاح است.

وی گفت: در خصوص بخش اقتصاد و مسائل اجتماعی استان که متاثر از اقتصاد است، شاخص بیکاری یک شاخص برجسته است که وضع را نشان می دهد و امروز طبق گزارش هایی که وجود دارد- و حال اگر خطایی هم بر این گزارش وارد باشد امروز در کل استان ها خطا یکسان است- ما در سال ۹۵ اولین استان رتبه بیکاری شدیم و سال های قبل هم رتبه های اول تا سوم بودیم و در این حدود سیر می کنیم.

رازانی افزود: نشانگرها و شاخص های متعدد دیگری هم وجود دارد که وضع اقتصادی را در این منطقه با وجود آن آرامش سیاسی، کار امنیتی، ایجاد زیرساخت ها و پروژه های بزرگی که هم در گذشته و هم این دولت انجام شده است- که در این دولت قطعا برجسته تر است و فهرست آن خیلی زیاد است مثل راه آهن، طرح گرمسیری، کمربندی کرمانشاه و... که در این دولت شروع شده- بغرنج نشان می دهد.

وی گفت: در زمینه اقتصادی پروژه های بزرگ زیادی چون پتروشیمی اسلام آباد غرب، پالایشگاه، کارخانه قوطی سازی، فولاد و... در استان در حال انجام است و نشان می دهد وضعیت استان کرمانشاه رو به بهبود است و قطعا در سال ها و روزهای آتی کرمانشاه روزهای بهتری را مقابل به خودش خواهد دید.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: روزی آقای روحانی دولت را تحویل گرفتند تعداد کسانی که در این استان دفترچه بیمه داشتند، ۲۲۱ هزار نفر بود و امروز تعداد کسانی که دفترچه بیمه دارند ۲۴۷ هزار نفر است و ۲۶ هزار نفر یعنی بیش از ۱۲ درصد به تعداد افراد دارای دفترچه بیمه در این ۳ سال اضافه شده و سالی حدو ۷ تاد ۹ هزار نفر بیمه شده اضافه شده است و این کسانی هستند که کار پیدا کرده اند.

وی تصریح کرد: اما اگر فقط همین شاخص دفترچه بیمه را در نظر بگیریم در کشور ۱۳ میلیون بیمه شده داریم و الان ۲۴۷ هزار نفر آن در کرمانشاه قرار دارد و این در حالی است که جمعیت کرمانشاه حدود ۲.۵ درصد کشور است و اگر قار بود ۲.۵ درصد دفترچه های بیمه کشور در استان باشند این عدد به ۳۴۰ هزار نفر می رسد و اینجا ۱۰۰ هزار نفر عقب هستیم و با سالی ۷ هزار نفر و این عددها مشکل حل نمی شود و تبعات اجتماعی هم برای ما داشته است.

رازانی با بیان اینکه متاسفانه در چندین شاخص چون اقتصاد، اعتیاد، خودکشی، طلاق وضعیت خوبی نداریم گفت: همین اقتصاد هم می تواند ریشه در فرهنگ داشته باشد که قطعا دارد و یکی از مسائل ما مسائل فرهنگی است و اگر ما اقتصاد را بخواهیم در این استان مسئله اش را حل کنیم حتما باید در حوزه فرهنگ هم کار کنیم و در مورد همه شاخص های دیگر چون طلاق هم همینطور است.

وی تاکید کرد: در اینکه اقتصاد در همه موارد بالا نقش دارد تردیدی نیست و علی رغم همه کارهای صورت گرفته اقتصاد ما شکوفا نیست و مسائل اجتماعی هم داریم.

استاندار کرمانشاه خطاب به وزیر کشور گفت: توان مدیریت و توان تاثیرگذاری استان ها منفعلا بدون حمایت مرکز در زمینه اقتصاد محدود و کم است، دولت محترم برنامه های مشخصی را در زمینه تحرک اقتصادی و تحول در اقتصاد در پیش بگیرد. از سنخ آنچه در سال گذشته در راستای فرامین رهبری برای اقتصاد مقاومتی مشخصا راه اندازی کارهای راکد در پیش گرفت.

وی افزود: یعنی کاری که ستاد و فرماندهی اقتصاد مقاومتی در پیش گرفت ما تشویق شدیم، موفق شدیم و در رقابت با سایر استان ها هم بودیم و ۱۶ هزار میلیارد تومان نظام بانکی را مکلف کرد که تسهیلات پرداخت کند و تمام استان ها در این زمینه به تحرک در آمدند و ما نیرو و قوت پیدا کردیم و در این استان هم موضوع کاملا جدی گرفته شد و ما بیش از ۱۰۰ جلسه با گروه تسهیل برگزار کردیم و تنها واحدهایی که توسط کارگروه تسهیل که یا غیرفعال بودند و احیا شدند یا زیر ظرفیت اسمی کار می کردند و ظرفیتشان بالا رفت یا در چهارچوبه حمایت ها به بهره برداری رسیدند، به ۳۱۱ واحد رسید و سرمایه گذاری که در این ها صورت می گرفت بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان بود و اشتغالی که فقط از طریق کارگروه تسهیل انجام می شده بیش از ۳۳۰۰ شغل است.

رازانی خاطر نشان کرد: یعنی کاری که ستاد و فرماندهی اقتصاد مقاومتی در پیش گرفت ما تشویق شدیم، موفق شدیم و در رقابت با سایر استان ها هم بودیم و امسال هم که سال تولید و اشتغال است، پیشنهاد ما این است که این کار از سر گرفته شود.

وی گفت: این یکسال گذشته را ما هم آزمون و خطا داشتیم و به خصوص نظام بانکی تا بیاید با این سیاست ها خوب همراه شود خیلی وقت برد، حالا که یکسال طی شده و قطعنامه سال (شعار تعیین شده توسط رهبری) صادر شده این کار ادامه یابد.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: وضع استان ها به لحاظ بیکاری متفاوت است و استان هایی را داریم که بیکاری آنها تک رقمی است و نرخ بیکاری استان ما حدود ۲۲ است و وضع متفاوتی داریم و اگر فرض کنیم بیکاری بیماری است، شدت بیکاری در یک استان هایی پایین است و در استان هایی چون ما خیلی بالا است، لذا نسخه واحد برای همه جواب نمی دهد.

وی افزود: با توجه به موارد فوق انتظار می رودوقتی مشکل ما در زمینه اقتصاد و بیکاری حاد است، برای این استان هایی که از بیکاری رنج می برند سیاست های تشویقی و ترویجی خاص در پیش گرفته شود که به یک تعادلی برسیم و الا یک نسخه باعث می شود در استان هایی که مشکل کمتر است، مشکل کمتر و کمتر می شود و در مجموع ساز و کار ما در استانی که فضای کسب و کار خوب بوده جواب دهد و به بیکاری تک رقمی برشد ولی در استان هایی مثل ما جوابگو نباشد.

رازانی گفت: پیشنهاد مشخص ما سیاست های ترویجی در بخشودگی مالیاتی و کمک های فنی و اعتباری است. برای مثال در صندوق توسعه ملی سیاست هایی که تعیین شده خیلی باعث تحول در استان هایی مثل ما نخواهد شد.

وی افزود: اگر ۱۶ هزار میلیارد تومان سال قبل امسال برای ما به ۲۰ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان برسد وضعیت ما بهتر خواهد شد و دیگر اینکه اگر کمک های فنی و تشویقی داده شود به بهبود وضعیت استان کمک می کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۰۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متا راه‌اندازی برنامه‌ای تشویقی برای سازندگان در تردز را تایید کرد

ایتنا - شبکه اجتماعی Threads اخیراً از مرز 150 میلیون کاربر ماهانه عبور کرده است، اما این شرکت موتور رشد خود را کند نمی‌کند. برای افزایش تعامل، این غول رسانه‌های اجتماعی یک برنامه جایزه با زمان محدود برای Threads اجرا می‌کند.
در چند روز گذشته اکانت‌های زیادی در مورد این برنامه پست گذاشته‌اند. این شرکت یک برنامه دعوت با زمان محدود برای سازندگان را تأیید کرد که آزمایش آن در ماه مارس آغاز شد. متا گفت که سازندگان دعوت شده دارای شرایط شخصی‌سازی شده برای پاداش هستند.

در حال حاضر، این برنامه محدود به سازندگان در ایالات متحده است. این شرکت اعلام کرد که در صورت موفقیت ممکن است برنامه را به مناطق دیگر گسترش دهد.

متا در صفحه پشتیبانی خود اعلام کرد که سازندگان دعوت شده باید یک پروفایل عمومی تردز ایجاد کنند. این شرکت تصریح کرد که عملکرد پست‌های تردز و تعدادشان از جمله پارامترهایی است که سازندگان می‌توانند بابت آن پاداش دریافت کنند.

همچنین دستورالعمل‌های خاصی برای اینکه چه نوع پست‌هایی برای برنامه جایزه واجد شرایط هستند، وجود دارد. به عنوان مثال، یکی از الزامات این است که یک پست باید حداقل 2500 بازدید داشته باشد. جدای از آن، پست‌های تردز با محتوای دارای حق نسخه‌برداری، بدون متن و بازدیدهای افزایش‌یافته، واجد شرایط پاداش نخواهند بود.

متا اضافه می‌کند که محتوا نباید دارای واترمارک پلتفرم دیگری مانند تیک‌تاک یا یوتیوب باشد. به علاوه، محتوای ارسال شده نباید یک پست مشارکت با برندی(تبلیغاتی) باشد.

سازندگان می‌توانند درآمد خود را در داشبورد حرفه‌ای بررسی کنند و ممکن است برای دریافت وجه نیاز به حداقل درآمد داشته باشند. در برخی موارد، برای دریافت پاداش باید حداقل مبلغی را به دست آورید اما اگر به حدنصاب نرسید، هیچ پاداشی دریافت نخواهید کرد، اما ممکن است در آینده از شما دعوت شود در فرصت پاداش دیگری شرکت کنید.

این برنامه ممکن است کاربران اینستاگرام با فالوئرهای قابل توجه را وادار کند تا بیشتر در تردز پست کنند و برخی از دنبال کنندگان خود را نیز به تردز منتقل کنند. اینستاگرام تردزهای پیشنهادی را در برنامه خود نشان می‌دهد. اگر سازندگان مورد علاقه‌شان در برنامه پست می‌گذارند، کاربران ممکن است بخواهند تردز، رقیب ایکس،را بیشتر بررسی کنند.

برنامه جایزه جدید همچنین فرصت خوبی برای سازندگانی است که ممکن است بخواهند در پلتفرم جدید مخاطب ایجاد کنند. با این حال، مزایای پولی ممکن است موقتی باشد، زیرا متا برنامه‌های بلندمدتی را برای سازندگان برای کسب درآمد در Threads ارائه نکرده است.
 

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • متا راه‌اندازی برنامه‌ای تشویقی برای سازندگان در تردز را تایید کرد
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو