Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- مدیرکل راه آهن اراک گفت: هم اکنون پنج طرح بزرگ ریلی در استان مرکزی برای اجرا و راه اندازی، در انتظار تامین بودجه است و انجام این طرح ها به بیش از ۱۳۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش قدس آنلاین،جلال الدین کوکنار پیش از ظهر پنج شنبه در نشست خبری شورای حمل و نقل استان مرکزی در اراک اظهار داشت: پنج طرح بزرگ ریلی در استان مرکزی برای اجرا و راه اندازی، در انتظار تامین بودجه است که برقی شدن قطار اراک -قم، دو خطه شدن ریلی اراک به سمت تهران و راه اندازی قطار حومه ای اراک به شهر مهاجران و شهر امیرکبیر از جمله این طرح ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در صورت برقی شدن قطار اراک -قم مدت سفر از اراک به سمت تهران به ۷۵ دقیقه کاهش می یابد و سرعت قطارها به ۲۵۰ تا ۳۵۰ کیلومتر در ساعت افزایش خواهد یافت.

مدیرکل راه آهن اراک تصریح کرد: کارهای اولیه این طرح در برنامه ششم توسعه دیده شده و در این رابطه هم توافقنامه با راه آهن ایتالیا منعقد شده و اگر این طرح تحقق پیدا کند در کاهش مدت زمان سفر از اراک به تهران بسیار موثر خواهد بود.

کوکنار خاطر نشان کرد: طول ریل اراک به تهران ۱۴۰ کیلومتر است و برای برقی کردن این مسیر حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و دو خطه کردن مسیر اراک به تهران از دیگر طرح های در دست اجرای سال جاری است.

وی ادامه داد: دو خطه کردن مسیر اراک به تهران توسط بخش خصوصی انجام می شود و برای اجرای این طرح هم حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

مدیر کل راه آهن اراک در مورد راه اندازی قطار حومه ای از اراک به سمت شهر مهاجران و شهر امیرکبیر گفت: کارهای مقدماتی طرح شهر مهاجران انجام شده و مشاور نیز از طریق اداره کل راه و شهرسازی کار را آغاز کرده و هم اکنون ۲۵ کیلومتر از خط آماده است و حدود ۱۲ کیلومتر دیگر مانده که در مورد تملک ها و مسیر یابی مشکل وجود دارد.

کوکنار با بیان اینکهبرای اجرای این طرح یکصد میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: در صورت تامین منابع مالی این طرح نیز در دستور کار است و چنانچه زیرسازی این مسیر انجام شود و به راه آهن تحویل داده شود، راه آهن استان به سرعت کار ریل گذاری و روسازی را آغاز می کند .

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: طی سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار مسافر و پنج میلیون تن بار از استان مرکزی توسط قطار به دیگر نقاط کشور جابجا شده است.

کوکنار اضافه کرد: همچنین حدود ۱۷هزار و ۳۹۹ واگن ماشین از استان مرکزی برای صادرات به سمت بندر امام و بندر عباس اعزام شد.

مدیر کل راه آهن اراک تصریح کرد: در طرح نوروزی هم از تاریخ ۲۵ اسفند سال گذشته تا پایان پانزدهم فروردین ماه جاری، ۳۲ هزار مسافر در ایستگاه های قطار استان مرکزی جابجا شدند

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۱۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر کمبود زیرساخت‌های گردشگری در مازندران خواستار راه‌اندازی قطار محلی از رامسر به ساری، احداث اتوبان و آزادراه از رامسر به گلستان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی، امروز_سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ در مراسم تکریم و معارفه بیست‌وپنجمین استاندار مازندران واقع در سالن همایش اتاق بازرگانی این استان با بیان اینکه اگر خدا پای کار بیاید، هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی کاری را بگیرد، اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات مردم و گره‌گشایی کار مردم باعث یاری رساندن از طرف خدا می‌شود.

وی افزود: در صورت ضعیف شدن در این راه و توجه نکردن به مردم مطمئناً با یاری خداوند مواجهه نخواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران معارفه زودهنگام استاندار مازندران را تدبیری از سوی وزارت کشور دانست و گفت: امیدواریم استاندار سابق مازندران با حکم جدیدشان در ستاد مبارزه مفاسد اقتصادی گام جدیدی را در عرصه مقابله با حوزه اقتصادی و زمین‌خواری بردارند، همان‌گونه که مازندران نیاز به توجه در این زمینه دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: مازندران هم در بخش خدمات و هم در بخش‌های کشاورزی، مرکبات، صادرات، صنایع و مشکلات آن، گردشگری و دامداری خلاهایی دارد که نیاز به رفع آنها است.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه مازندران هفتگی جمعیت آن دو برابر می‌شود و برای تردد و حمل‌ونقل با وجود این زیرساخت‌ها مناسب نیست، گفت: با وجود حجم مسافران با مشکل و کمبود آب، آرد و نان و زیرساخت‌های گردشگری و ترافیک مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: مازندران راه‌اندازی قطار محلی از رامسر به ساری، احداث اتوبان و آزادراه از رامسر به گلستان را کم دارد و با حضور استاندار جدید امیدواریم این خدمات با رشد تصاعدی شاهد باشیم.

امام جمعه مازندران با اشاره به اینکه در امر حوزه فرهنگی و عفاف و حجاب با وجود حمایت از نیروی انتظامی نیاز به مقابله با هنجارشکنان است، تصریح کرد: منابع طبیعی، آب و فاضلاب مشکلاتی در امر حقوقی دارند که نیاز به ورود جدی برای رفع آن است.

کد خبر 747194

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود
  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • توقف قطار تهران گرگان بر اثر سیلاب
  • توقف قطار تهران - گرگان براثر سیلاب
  • انجام مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • اطلاعیه راه‌ آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان ترکیه خلاف واقع است
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • انجام اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی نخستین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه
  • مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه انجام شد