Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@23:02:26 GMT

رشد 12 درصدی بارش در تهران نسبت‌ به پارسال

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۳۴۱۴۷

رشد 12 درصدی بارش در تهران نسبت‌ به پارسال

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه بعد از مطالعه بر روی طرح علاج‌بخشی و فرار آب سد لار سرانجام این موضوع نهایی شد، گفت:فرار آب سد لار با ایجاد تونل ۲۷ کیلومتری به نیروگاه کلان منتقل می شود.

به گزارش مشرق، محمدرضا بختیاری در خصوص آخرین وضعیت طرح علاج‌بخشی سد لار (یکی از سدهای تأمین‌کننده آب تهران) گفت: بالاخره بعد از چند سال مطالعه به این نتیجه رسیدیم که بهترین راه برای جلوگیری از فرار آب از سد لار انتقال این آب است، به همین دلیل قرار شد این آب از طریق ایجاد یک تونل به طول 27 کیلومتر به نیروگاه کلان منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد و احداث این تونل پیمانکار آن انتخاب شده است، اظهار داشت: سد لار که توسط یک شرکت خارجی مکان‌یابی و احداث شده است، در سال 60 که آبگیری شد فرار آب داشت، بنابراین اقدامات زیادی برای جلوگیری از فرار آب صورت گرفته است، اما به دلیل موقعیت زمین و منطقه حفره‌های زیادی در زیر سد ایجاد شده و جلوگیری از فرار آب به هیچ‌وجه امکان‌پذیر نشد، بنابراین به نظر می‌رسد بهترین روش همانا انتقال آب باشد.

به گفته وی، سد لار در میان بسیاری از سدها در دنیا به عنوان یک نمونه رتبه اول را در فرار آب دارد.

بختیاری در پاسخ به این سؤال که با توجه به بارش‌های اخیر، وضعیت آب پشت سدهای پنج گانه تهران چگونه است، گفت: در حال حاضر حجم آب پشت سدهای تهران 620 میلیون مترمکعب است که تقریباً معادل سال گذشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران افزود: تفاوتی که امسال با سال گذشته دارد این است که بارش‌های مناسب و برودت هوا باعث شده است تا ذخیره برف امسال نسبت به پارسال بهتر باشد.

وی ادامه داد: برودت هوا باعث می‌شود تا آب شدن برف‌ها به تأخیر بیفتد، اما نکته‌ای که مهم است این است که علی‌رغم بارش‌های اخیر در کشور وضعیت بارش در تهران تنها 12 درصد رشد داشته است.

به گفته وی، بارش در استان تهران به 221 میلیمتر رسیده است که نسبت به پارسال که 198 میلیمتر بود، 12 درصد رشد نشان می‌دهد.

بختیاری خاطرنشان کرد: دمای هوا در سال جاری 6 درجه نسبت به پارسال سردتر شده است و این باعث می‌شود تا ذخیره برفی بهتری نسبت به پارسال داشته باشیم.

منبع: فارس

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مدیر کل گمرک استان سمنان گفت:  در فروردین  امسال ، ۲۹ هزار تن کالا شامل مواد شوینده - کربنات سدیم ، هیدروکربن   و سیم و کابل به ارزش ۱۰ میلیون دلار از گمرکات استان سمنان به ۳۴ کشور جهان صادر شد که به لحاظ وزن ۹۶ درصد و به لحاظ ارزش صادراتی ۸۰ درصد نسبت به فروردین سال گذشته افزایش داشته است.
مرتضی حاجیان نژاد با بیان اینکه در این مدت هزار و ۵۵۰ تن کالامواد اولیه و ماشین آلات واحد‌های تولیدی به ارزش شش میلیون ۵۰۰ هزار دلار به گمرکات استان سمنان وارد شده است  گفت: تراز تجاری یک ماهه استان سه میلیون ۵۰۰ هزار دلار و مثبت بوده است.
حاجیان نژاد همچنین گفت: بر اساس تحلیل‌های آماری ، میزان تجارت خارجی استان سمنان در سال گذشته ۳۸۵ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل از آن ۵۹ درصد رشد داشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش بیش از ۱۰۰ میلیمتری بارش در تهران
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • قول وزیر صمت، اجرا نشد/ تولید خودرو در فروردین امسال نسبت به فروردین پارسال کم شد
  • قیمت طلا و سکه امروز 16 اردیبهشت 1403
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴