Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان جنوبی تأکید کردند: رعایت اصول قانون اساسی در هر مرحله ای از انتخابات باید مورد تاکید باشد زیرا آنچه که اصل در موضوع حاکمیت و ولایت است قانون اساسی است و باید در تمام صحنه‌ها سرلوحه فعالیت‌ها قرار گیرد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازشهرستان‌های خراسان جنوبی،حجت‌الاسلام والمسلیمن علیرضا حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته درمیان قطع رابطه ایران با آمریکا را نقطه عطفی در پیشرفت و استقلال کشور دانست و اظهار داشت: به اذعان کارشناسان خود آمریکا قطع رابطه با ایران امروز شرایط این کشور را بسیار ناتوان نسبت به گذشته قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کلید خوردن فعالیت‌های انتخابات سال جاری بیان کرد: رعایت اصول قانون اساسی در هر مرحله‌ای از انتخابات باید مورد تاکید همه مردم باشد زیرا آنچه که اصل در موضوع حاکمیت و ولایت است قانون اساسیت و باید در تمام صحنه‌ها سرلوحه فعالیت ها باشد .

امام جمعه درمیان با محکوم کردن حمله موشکی آمریکا به پایگاه نظامی سوریه تاکید کرد: همزمانی این حمله با تهاجم داعش در برخی نقاط این کشور نشان از پوچی ادعای آمریکا در مبارزه با داعش است و به وضوح می‌توان هماهنگی سرویس‌های جاسوسی غربی با فعالیت‌های تکفیری داعش را مشاهده کرد.

حسینی هوشیاری در شرایط کنونی را مهم عنوان و بیان کرد: انتخابات فرصتی مناسب برای دشمنان این نظام است تا با نقشه‌های رنگارنگ سعی در ایجاد تفرقه و بهره‌برداری از این اختلافات به ضرر ایران است و ما نباید فریب نقشه‌های آمریکا را بخوریم.

وی با اشاره به نام گذاری سال از سوی رهبر انقلاب گفت: کار،تولید و اشتغال جز هسته های دین و کسب و کار حلال مغز دین است و در شرایطی که ما در جنگ واقعی اقتصادی هستیم همت همگانی می طلبد تا از این شرایط خارج شویم زیرا دشمنان نظام همواره به دنبال این هستند که با راهکارهای اقتصادی به ملت ایران ضربه بزنند.

امام جمعه درمیان با اشاره به ولادت امیر المومنین و آغاز ایام اعتکاف اظهار داشت: اعتکاف فرصت مناسبی برای دوری از زندگی مادی و راز و نیاز با خداوند و نقطه اوج تحول انسانی و حرکت از طبیعت به فطرت است که همگان باید این فرصت را غنیمت بشمریم و از آن بهره کافی ببریم.

تجلیل امام جمعه فردوس از اقدامات ارزشمند دولت در طرح تحول سلامت در فردوس

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی امام جمعه فردوس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: فردا با حضور وزیر بهداشت بیمارستان جدید و دو طرح بهداشتی و درمانی در شهرستان فردوس و باغشهر اسلامیه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: اقدامات ارزشمند دولت در طرح تحول سلامت درشهرستان فردوس قابل تقدیر است و با راه انداری بیمارستان جدید بخشی از مشکل اشتغال جوانان حل خواهد شد که این موضوع خوشحالی مردم را به دنبال دارد.

وی تجهیز بیمارستان شهید چمران با هزینه 4 میلیارد تومان و وجود 27 پزشک متخصص درشهرستان را از دیگر اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان فردوس برشمرد و از مردم خواست با حضور فعال در مراسم استقبال از وزیر بهداشت خدمات دولتمردان را ارج بگذارند

خطیب نماز جمعه فردوس با گرامیداشت 20 فروردین روز قطع رابطه ایران با آمریکا و روزملی فن آوری هسته ای تاکیدکرد: امام راحل فرمودند اگر رئیس جمهور وقت امریکا یک کار مفید برای ایران انجام داد همین قطع رابطه بود زیرا ملت و دولت پی به توانمندیهای خود برد و زمینه خودکفایی کشور در تمام زمینه ها فراهم شد.

بابایی اضافه کرد: دشمنان این ملت هرگز تصور نمی کردند دانشمندان هسته‌ای ما بتوانند به صنعت غنی سازی انرژی هسته دست یابند و هنگامی که دیدند ایران تا 20 درصد غنی سازی اورانیوم را انجام داده راهی جز مذاکره با ایران، پیش روی خود ندیدندتا شاید بتوانند با مذاکره صنعت هسته ای ایران را متوقف کنند که البته با اعتماد نابجا به امریکا تا حدودی آمریکائی‌ها به مقاصد خود رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب از برکات این مذاکرات آشکار شدن دشمنی آمریکا با ایران بود و دولتمردان فهمیدند نشست و برخاست با دشمن هیچ نفعی برای کشور ندارد.

وی با گرامیداشت ماه رجب و موالید امامان معصوم این ماه پر خیر وبرکت تاکید کرد: ماه رجب ماه ریزش رحمت های الهی و ماه خداست که باید مومنان در این ماه زیاد استغفار کنند وبا طهارت و تزکیه نفس آماده ورود به ماه رمضان شوند.

دستگاه ها و مسؤلان زمینه تحقق شعار سال را فراهمکنند

حجت‌الاسلام و المسلمین شمس الدین امام جمعه شهرستان بشرویه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بشرویه ضمن تبریک سال جدید گفت: ماه مبارک رجب ماه پر فضیلتی است که میلاد امام هادی(ع) و ولادت با سرسعادت مولود کعبه امیر المؤمنین (ع) است.

امام جمعه شهرستان بشرویه بیان داشت: ماه رجب ماهی پرفضیلتی است حسنات بسیار است و گناهان بخشیده می شود که در روایاتی آمده است ماه رجب رودی است در بهشت,که عبادت کنندگان در این ماه قبول شدگان خداوند هستند.

وی افزود: ایام رجب و اعمالی که می توان در این ماه انجام داد, عمل اعتکاف است که جایگاه انسانیت را در برابر مخلوق است و مجموعه عبادات در این روزها انجام می شود.

شمس الدین عنوان کرد: عمل اعتکاف, سه روز روزه داری محدود شدن دعا خواندن و غیرههمه اعمالی است که انسان به خودش برگردد و بتواند خود را به خداوند نزدیک تر کند.

خطیب جمعه بشرویه همچنین گفت: تحلیل و بررسی اعمال انسانیت در سه روز اعتکاف, خود موجب رضایت قلبی می شود و ما باید شکرگزار نظام و اسلام باشیم تا شرایط مناسب این اعمال پایدار است.

شمس الدین گفت: نظام و اعمال اسلام ما بسیار مهم است و باید برای برگزاری مراسمات معنوی و فرهنگی تلاش کنیم تا بتوانیم بستری مناسب برای جوانان و معتکفین فراهم آوریم.

امام جمعه بشرویه افزود: طرح و سنت 10 روزه ماه مبارک رمضان نیز به عنوان اعتکاف هم بسیار سنتی مناسب است که می‌توان با درایت از سنت و اعمال ائمه این سنت را اجرایی کرد.

وی عنوان داشت: آثار و برکات اعتکاف بسیار مهم است که علاوه بر شخص بر خانواده جامعه را شامل می شود و ثواب اعتکاف همانند اعمال حج در اسلام است.

شمس الدین به پیام شعار سال اشاره ای داشت و گفت: باید امسال با همکاری همه جانبه دستگاه‌ها و مسؤلان زمینه تحقق شعار سال را فراهم آوریم و بستر اشتغال و تولید را محکم تر از قبل پیش ببریم.

امام جمعه شهرستان بشرویه به شهادت سیدباقرصدر اشاره داشت و افزود: انقلاب اسلامی ترویج تفکر ناب و جعفری, علمای دین هستند و ائمه نیز تلاشهای زیادی برای تثبیت حکومت شیعی داشته اند.

شمس الدین اظهار داشت: مشکلات سفر بر زائران برای زیارت قبور ائمه بسیار بود و استکبار جهانی زیارت را سخت کرده بود که امروزه با حمایت ملت اسلامی ایران و علما شاهد استقرار در حرمین شریفین هستیم.

وی ادامه داد: درایت و راهنمایی علما و فرماندهان و سربازان گمنام امام زمان, همه در راه اسلام و ترویج مکتب شیعه کار می کنند و مدافعان حرم امروزه از حرمین شریفین دفاع می کنند.

شمس الدین گفت: سربازان و مرزبانان دین و اسلام, علما و فقها هستند که توانسته اند با رهنمود های خود در رساندن مکتب اسلام شیعی و ناب حضرت رسول (ص) تلاش کنند.

امام جمعه شهرستان بشرویهنیز به مسائل سیاسی و تحریم های اقتصادی هم گفت: حلقه تحریم هایی که دشمنان بر ملت ایران وارد کرده اند بسیار حرکتی ناشایست بود که مقام معظم رهبری ضمن بیدار کردن مسئولان و مقامات از مسئولان خواستند تا اقتصاد مقاومتی را تشدید ببخشند.

وی بیان کرد: معضل بیکاری جوانان و نبود اشتغال هم یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است که متاسفانه بسیار هم زیاد شده است که امید است با حمایت هرچه بیشتر از تولید داخل و خرید اقلام ایرانی در بچرخش درآوردن اقتصاد تلاش کنیم.

سالروز رحلت بانوی صبر حضرت زینب (س) و شهادت شهید مرتضی آوینی از دیگر مناسبت ها و مطالبی بود که به آن اشاره شد.

مسئولان کشور از رفتار امیرالمومنین در اداره جامعه اسلامی درس بگیرند

حجت‌الاسلام حامد شاهبیکی امام جمعه خوسف در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان ضمن تبریک فرارسیدن میلاد مولود کعبه، امام علی(ع) اظهار داشت: مسئولان کشور باید از رفتار امیرالمومنین (ع) درس گرفته و علاوه بر محبت علی(ع) به ولایت ایشان نیز تمسک بجویند.

وی با اشاره به درخواست عقیل از امیرالمومنین(ع) در خصوص سهم بیشتری از بیت المال گفت: این رفتار حضرت به ما می آموزد که نباید بگذاریم عده‌ای از بیت‌المال سهم بیشتری برده و با حقوق‌ها و رانت‌های نجومی باعث به فساد کشیدن دولت اسلامی شوند.

شاهبیکی با بیان اینکه زندگی علی(ع) در اوج سادگی سپری شد و در تمام عمر به فکر محرومان بود افزود:نباید مسئولان کشور جزء طبقه اشراف باشند و در سفر‌ها بیشترین مصارف بیت المال را داشته و از بیت المال مسلمین خود را سهیم بدانند.

امام جمعه خوسف در خصوص تحسن اخیر نیز گفت:تحصن اخیر یک حرکت انقلابی،مقدس و با برکت بود که آثار و برکات آن برای خراسان جنوبی به یادگار ماند.

وی با اشاره به تغییر تاکتیک تحصن و ادامه نیافتن آن به شکل قبل افزود: تحصن علما و روحانیان خراسان جنوبی یک وظیفه دینی بود و ما طبق احادیث معصومین و سفارشات بزرگان دین، در مقابل اظهار نظر‌های ضددینی و غیراصولی ساکت نبودیم و در این مرحله نیز باید با ادامه نهضت روشنگری به همگان بفهمانیم که منظور ما یک شخص و یک گروه نیست و هدف ما از این تحصن مقابله با جریاناتی است که دارد انقلاب اسلامی را از آن شور و شعور انقلابی به سمت لیبرالی و به تفاوتی نسبت به دین و آیین به پیش می برد.

انتهای پیام/

R41348/P1357/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون‌گذاری‌های جدید حمایت از معلمان اعمال شود

ایسنا/اردبیل در مراسمی با حضور فرماندار اردبیل زنگ سپاس در مدرسه شیخ مفید اردبیل نواخته شد و از معلمان تجلیل و قدردانی شد.

سید محمد اعتماد، ۱۲ اردیبهشت در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و شهدای معلم گفت: جایگاه و شان معلمی بسیار بالاست که این جایگاه همیشه باید گرامی داشته شود.

مشاور استاندار اردبیل با اشاره به مطالبات  معلمان گفت: در این راستا باید قانون گذاری‌های جدید حمایت از معلمان اعمال شود و در بودجه پیش بینی شود که با جدیت پیگیر این امر هستیم.

اعتماد تصریح کرد: معلمان نقش اساسی در تربیت نیروهای نخبه و کاردان دارند که آینده کشور توسط این نیروها تضمین می‌شود که در این راستا جایگاه معلم بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: دانش‌آموزان باید قدردان معلمان  باشند و همیشه به شان و جایگاه معلم احترام کنند که نقش اساسی در تربیت و پرورش آنها دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • قانون‌گذاری‌های جدید حمایت از معلمان اعمال شود
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه تجارت
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است