Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@00:20:06 GMT

ایام اعتکاف نعمتی بزرگ برای پالایش روح و جسم است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۳۶۷۲۱

ایام اعتکاف نعمتی بزرگ برای پالایش روح و جسم است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم میراحمدی در خطبه اول نماز عبادی- سیاسی این هفته شهرقدس که با حضور عموم مردم نمازگزار و مسئولان شهرستان قدس برگزار شد اظهار داشت: خودم و همه شما را به رعایت تقوا الهی دعوت می‌کنم، که یکی از نشانه‌های تقوا ملاک قرار دادن خدا در تمام امور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوع عبرت و درس گرفتن از گذشتگان موضوعی است که در هفته‌های اخیر به آن اشاره کردیم، و انسان اگر بخواهد در مسیر پیشرفت با تمام توان حرکت کند بسیار ارزنده است که از گذشتگان و سرنوشت آن‌ها عبرت بگیرند.

امام جمعه شهرقدس بیان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در راستای عبرت‌آموزی باید به آن توجه داشت این است که بسیار دیده و شنیده‌ایم که هر آن کس که از مسیر الهی دور شد و در مسیری غیر از مسیر الهی قدم برداشت پایان نافرجامی را شاهد خواهد بود، پس این را باید عبرت بگیریم که مسیر الهی نه تنها پایانی زیبا را به همراه دارد بلکه آخرت را نیز زیبا رقم می‌زند.

میر احمدی گفت: موضوع دیگری که لازم است به آن اشاره کنیم توجه به آیات قرآن و قصص و توضیحاتی است که در کتاب الهی آمده است، که این نیز خود عبرت است و در این میان یکی از دغدغه‌هایی که همه ما باید مورد توجه قرار دهیم ایستادگی در مقابل منافقان و پیشگیری از اقداماتی است که آن‌ها می‌خواهند انجام دهند تا خللی در مسیر پیش‌روی ما ایجاد نشود.

وی در خطبه دوم نماز عبادی- سیاسی این هفته شهرستان قدس که با حضور مسئولان ستاد انتخابات، اعضای هیئت اجرایی و هیئت نظارت شهرستان قدس برگزار شد بیان کرد: سال جدید با تدابیر و برنامه‌هایی که در سطح شهرستان و فراتر از آن اندیشیده شده بود با آرامش بسیار خوبی سپری شد که همه مرهون تلاش‌های مسئولان نظامی، انتظامی سیاسی، فرهنگی و خدماتی شهرستان است .

امام جمعه شهرقدس در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت‌های هفته پیش‌رو اشاره کرد و گفت: اولین مناسبتی که در پیش داریم فرا رسیدن سالروز تولد نهمین اختر تابناک امامت و ولایت فرزند برومند امام رضا(ع) است که آغاز هفته را با نور ولایت روشن کرده است .

میراحمدی تصریح کرد: دیگر مناسبت‌هایی که در هفته پیش‌رو داریم روز فناوری هسته‌ای و همچنین شهادت شهید صیاد شیرازی است که یکی از ارزنده‌ترین شخصیت‌های نظام بود، به گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب بر تابوت این شهید بوسه زد .

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مناسبت دیگری که در میانه هفته در پیش‌ داریم سالروز تولد امیرالمؤمنین علی (ع) اولین اختر تابناک امامت و ولایت است که روز پدر نامیده شده و همچنین آغاز مراسم اعتکاف است که باید عنوان کرد ایام اعتکاف فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ برای پالایش روح و جسم است و شرکت در این مراسم و اطعام روزه‌داران این مراسم یکی از بزرگ‌ترین فضیلت‌ها است.

دشمن در هر لحظه به دنبال ضربه زدن به انقلاب و نظام است

حجت‌الاسلام حسینعلی محمدی‌نژاد در نماز جمعه این هفته رباط‌کریم که با حضور عموم مردم خداجوو نمازگزار رباط کریم اظهار داشت:‌ سال پیش‌رو را رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نامگذاری کردزیرا یکی از مهّم‌ترین موضوعاتی که عموم مردم و مسئولان باید مدنظر قرار دهند مباحث اقتصادی و معیشتی در سطح جامعه است.

وی با اشاره به لزوم کاهش مصرف و دوری از اشرافی‌گری افزود: یکی از مهّم‌ترین موضوعاتی که در این سال و هر زمان همه ما به عنوان افراد تشکیل‌دهنده این کشور باید رعایت کنیم موضوع کاهش مصرف و بهینه مصرف کردن است؛ چرا که دوری از اسراف خود نوعی حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه رباط‌کریم در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید مدنظر قرار بگیرد دوری از اشرافی‌گری و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه است تا جایی که همه مردم بتوانند به خوبی در آسایش و آرامش زندگی کنند، که این خود نیز می‌تواند مسیر خوبی در بهبودشرایط اقتصادی جامعه باشد.

محمدی‌نژاد در خطبه دوم نماز عبادی- سیاسی این هفته رباط‌کریم نیز اظهار داشت: مناسبت‌های مختلفی در هفته پیش‌رو داریم که اولین آن سالروز تولد نهمین اختر تابناک امامت و ولایت است که در این روز مراسم‌های خوبی در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

وی در ادامه روز فناوری هسته‌ای را تبریک گفته و بیان کرد: توجه به موضوع فناوری هسته‌ای یکی از موضوعاتی است که بسیاری از کشور ها به آن توجه دارند و ما نیز با اهدا تعدادی شهید هسته‌ای و همه ناملایمتی‌ها توانسته‌ایم در جهت مسیر صلح‌آمیز بهره بردن از این فناوری به خوبی قدم برداریم که این به واسطه رشادت‌های این شهدا و دانشمندان این کشور بود، از اینرو هیچگاه نباید به دشمن اعتماد کرد؛ چرا که دشمن در هر لحظه به دنبال ضربه زدن به انقلاب و نظام است.

امام جمعه رباط‌کریم همچنین خاطرنشان کرد: مناسبت دیگری که در هفته پیش‌رو داریم سالروز میلاد بزرگ‌مرد تاریخ امیر‌المومنین علی(ع) است که به عنوان روز پدر نامگذاری شده است که این روز نیز مراسمات بسیار ارزنده‌ای برای آشنایی هرچه بیشتر عموم مردم با شخصیت حضرت علی(ع) در شهرستان برگزار می‌شود.

حرکت در مسیر اشتغال و تولید، خاری در چشم دشمنان است

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی سالمی در خطبه اول نماز عبادی- سیاسی این هفته شهریار که با حضور پرشور نمازگزاران در مصلی این شهر برگزار شد اظهار داشت: یکی از مهّم‌ترین مواردی که همه باید در هر جایگاه و مسئولیتی هستیم به آن توجه کنیم مبحث دشمن‌شناسی است؛ چرا که دشمن برای ضربه زدن از هر مسیری تلاش می‌کند که ورود کند و عدم هوشیاری و بصیرت سبب می‌شود که با مشکلاتی روبه‌رو شویم.

وی با بیان اینکه امروز برخی از دشمنان ما در لباسی دیگر وارد شده‌اند که اگر در این مورد مراقب نباشیم خطرناک خواهد بود، گفت: دشمنان زمانی که دیدند نمی‌توانند با ما در علم و فناوری در حوزه‌های مختلف رودر رو بایستند، دست به برخی جنایات و ترورها و همچنین ایجاد مشکلاتی افزون بر دیگر مواردی که از آغاز انقلاب داشته‌اند، کردند؛ اما این را باید بدانند که با هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب و روحیه ولایی و انقلابی عموم مردم به هیچ کدام از خواسته‌هایشان دست پیدا نمی‌کنند.

امام جمعه شهریار در خطبه دوم نماز عبادی- سیاسی این هفته شهریار تصریح کرد: موضوعی که رهبر معظم انقلاب در آغاز سال جاری عنوان کردند باید نصب‌العین همه مسئولان و عموم مردم قرار بگیرد تا در حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغال و تولید که دشمنان به دنبال ضربه زدن از این مسیر به نظام و انقلاب هستند، خود را بیمه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: مناسبت‌های مختلفی را در هفته پیش‌رو داریم که اولین آن سالروز میلاد جوادالائمه(ع) است و همچنین دیگر مناسبتی که در هفته پیش‌رو داریم سالروز شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی است که نمونه‌ یک فرد انقلابی و ولایی و فدای نظام و انقلاب بود.

سالمی در پایان خاطرنشان کرد : دیگر مناسبتی که در هفته پیش‌رو داریم فرارسیدن 13 رجب سالروز میلاد اولین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی(ع)، همزمان با آغاز مراسم اعتکاف استکه بهتر است از این فرصت برای تببین ارزش‌های اسلامی در بین جوانان به خوبی بهره برد.

انتهای پیام/

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۶۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش گفت: ریشه ناترازی بنزین در بخش تولید نیست بلکه ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است و مصارف بالا، کار را به‌جایی رسیده که به جای صادرات، در سال گذشته حدود ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم.

به گزارش ایسنا، ناصر عاشوری در نشستی خبری با بیان اینکه متوسط ظرفیت تولید روزانه بنزین در کشور ۱۱۵ میلیون لیتر است، اظهار کرد: این میزان از ابتدای دولت تغییر محسوسی نداشته و تا پایان دولت هم تغییر محسوسی نخواهد داشت، چراکه از شرکت‌ها و پالایشگاه‌های فعلی نمی‌توان انتظار رشد ظرفیت تولید داشت، هرچند پروژه‌هایی در راستای افزایش کیفی محصولات در پالایشگاه‌ها در حال اجرا است.

وی افزود: ریشه ناترازی بنزین در بخش تولید نیست بلکه ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است، ناوگان حمل‌و نقل کشور هر سال روبه‌ نزول است و خودروهای فرسوده هنوز در خیابان‌های کشور تردد می‌کنند و خودروسازها نیز بر اصول بهینه طراحی نمی‌شود و مصارف بالا، کار را به‌جایی رسیده که به جای صادرات، در سال گذشته حدود ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم.

وی با بیان اینکه دولت به‌دنبال احداث پتروپالایشگاه‌ها و پالایشگاه‌های بزرگ است اما این روند زمان‌بر است، گفت: بهتر است روی پالایشگاه‌های کوچک برنامه ریزی شود که هم با سرمایه کمتر و هم در زمان کمتر قابل بهره‌برداری است و اشتغال‌زایی و ارزآوری برای کشور به‌دنبال دارد.

به گفته دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش اگر دولت پالایشگاه‌های کوچک را حمایت کند، می‌توان پالایشگاه‌های ۲۰ تا ۴۰ هزار بشکه‌ای احداث کرد که هر ۱۰‌ تای آن به اندازه یک پالایشگاه بزرگ آورده به دنبال دارد و به‌دلیل پراکندگی، هم سرمایه‌پذیری کمتری دارد و هم از نظر پدافند غیرعامل بسیار موثر خواهد بود.

عاشوری با بیان اینکه دولت و مجلس باید به دنبال بهینه سازی سوخت و کنترل مصرف باشند، اظهار کرد: با اطمینان می‌توان گفت ما تا دو سال آینده در همه حوزه های انرژی اعم از آب، برق، گاز و بنزین بحران خواهیم داشت.

وی با اشاره به برنامه‌های درنظر گرفته شده در طول نمایشگاه نفت، گفت: در این مدت با شرکتهای داخلی و خارجی از جمله سازندگان و شرکتهای دانش بنیان مذاکره خواهیم داشت و تعدادی از تفاهمنامه هایی را که سال‌های گذشته به امضا رسانده بودیم به قرارداد تبدیل خواهیم کرد که بخشی از این قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها مربوط به استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش با بیان اینکه با محوریت شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است در نمایشگاه نفت امسال حضور خواهیم یافت، گفت: در ۳ پنل تخصصی حضور داریم که محور آنها، برنامه‌ریزی برای تولید با کیفیت و جهش تولید، تأثیر کاهش منابع مالی در استمرار تولید و تهدید ناشی از کاهش نیروهای متخصص در صنعت پالایش است.

عاشوری در خصوص مهاجرت نیروهای متخصص از پالایشگاه بتوان و مشکلات حاصل از این مساله، گفت: تا پیش از این، مهندسین ما درخواست رفتن به خارج از کشور داشتند، الان افراد فنی و آچار به‌ دست پالایشگاه‌ها نیز درخواست کار در کشورهای خارجی را دارند به‌طوری که از کشورهای همسایه دعوت‌نامه برای کارگران ماهر پالایشگاه‌ها با حقوق ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان در ماه ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: در تمامی ابعاد انرژی شامل برق، گاز، بنزین و گازوئیل دچار ناترازی هستیم و اگر امروز به اصلاح روند مصرف انرژی در کشور ورود جدی نکنیم، دو سال دیگر به‌طور حتم بحران تأمین انرژی خواهیم داشت.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش با اشاره به میزان بدهی دولت به پالایشگاه‌ها گفت: میزان بدهی دولت به این بخش حدود ۲۰۰ همت است، یکی از راهکار این است که دوات اجازه تهاتر بدهی مالیاتی ۵۰ همتی پالایشگاه‌ها را با بخشی از مطالبات آنها بدهد و راهکار دیگر که پیشنهاد شده این است که در ۶ فرآورده اصلی تولیدی پالایشگاه‌ها، در بخش مازاد به ما اجازه فروش بدهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید حدود ۲۷۷ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پالایشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۲
  • گردهمایی تعمیرات ایمن و تعالی سازمانی شرکت‌های پالایش گاز
  • مسافران آخر هفته بخوانند ؛ محدودیت‌ های ترافیکی جاده های شمالی
  • فرق بزرگ پرسپولیس امسال با سال قبل
  • حضور فعال بانک شهر در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
  • تیم نوظهور فوتسال ایران به لیگ برتر رسید
  • پرسپولیس و دلهره بزرگ در شهر خسته
  • اسپورتینگ قهرمان جدید فوتبال پرتغال
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • ترافیک صبحگاهی تهران پس از تعطیلات ۳ روزه