Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@20:52:59 GMT

جک لو: تحریم‌های ایران بسیار موثر بود

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۳۷۱۵۰

جک لو: تحریم‌های ایران بسیار موثر بود

وزیر خزانه‌داری پیشین آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را موثر خواند و مدعی شد: فشار اقتصادی بر ایران، این کشور را پای میز مذاکره آورد.

به گزارش جماران، جک لو وزیر خزانه‌داری، پیشین آمریکا در گفت‌وگو با شبکه بلومبرگ اعمال تحریم علیه کشورهای دیگر را یک سیاست قدرتمند خواند و مدعی شد: درباره ایران باید بگویم که تحریم‌ها بسیار موثر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ تردیدی وجود ندارد که همکاری آمریکا با جامعه جهانی برای اعمال فشار اقتصادی شدید بر تهران آن‌ها را پای میز مذاکره کشاند و برنامه هسته‌ای آن‌ها را به عقب راند.

وی در ادامه ادعای خود گفت: و این هدف تحریم است. من بارها و بارها گفته ام که وقتی از تحریم به عنوان ابزاری برای اعمال فشار استفاده می‌کنیم در زمان مناسب نیز باید آن را کاهش دهیم. در غیر این صورت تحریم چه نتیجه‌ای خواهد داشت. در خصوص ایران ما این کار را بسیار با دقت انجام دادیم. ما به دلیل برنامه هسته‌ای ایران علیه این کشور تحریم وضع کردیم و این موثر واقع شد.

به گزارش ایسنا، این مقام پیشین آمریکا در حالی ادعا می‌کند فشار تحریم عامل حضور ایران پای میز مذاکرات هسته‌ای ایران بوده است که مقامات کشورمان همواره تاکید کرده‌اند جمهوری اسلامی ایران برای تعامل با جهان و برقراری ارتباط با دیگر کشورها در مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5 حضور یافت.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۷۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد

وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: اسلام‌آباد اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی‌دهد و هر آنچه که مطابق با منافع ملی باشد انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شبکه‌های خبری پاکستان، سناتور محمد اسحاق دار طی گفت‌وگو با خبرنگاران در پارلمان در اسلام‌آباد اظهار کرد: سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به پاکستان بسیار حائز اهمیت است و دولت به زودی رهبران جناح اپوزیسیون را در جریان کامل جزئیات و دستاوردهای این سفر قرار خواهد داد.

وی درباره طرح خط لوله انتقال گاز از ایران به پاکستان نیز افزود که ما نیازی به پنهان کاری نداریم و اگر سوء تفاهم‌های اخیر میان دو کشور حل نشده بود پس چرا رئیس جمهور ایران باید به پاکستان سفر کند.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: اینکه در بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پایان سفر آیت‌الله رئیسی اشاره‌ای به مذاکرات خط لوله گاز نشده است، مساله‌ای نیست؛ بحث اصلی این است که ما اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی دهیم.

وی تاکید کرد: پاکستان هر آنچه که مطابق با منافع ملی خود باشد را انجام خواهد داد و ما اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی دهیم.

سناتور اسحاق درباره گزارش حقوق بشری وزارت امور خارجه آمریکا علیه پاکستان نیز گفت که ما این بیانیه را رد کرده و پاسخ مناسبی به آن داده‌ایم.‌

کد خبر 748170

دیگر خبرها

  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟