Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری بسیجدر ادامه بررسی این موضوع به جوانب دیگری از ورود نرم افزار های جدید و تاثیرات مثبت و منفی آن در داخل کشور پرداخته است.

همانطوری که در گزارش 4 این مجموعه از سلسه گزارشات ورود نرم افزارهای جدید حمل و نقل برایتان ارائه شد، امنیت شهروندان را به طور کامل بررسی کردیم اما در این گزارش علاوه بر مشکلات اقتصادی، یکی دیگر از مضرات این فناوری در خصوص امنیت مورد کنکاش قرار می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تحقیقات و پیگیری هایی که انجام شد، پی بردیم که این سیستم ها سرورهایشان خارج از کشور قرار دارند. یعنی ایران به عنوان نظارت کننده اصلی قرار نمی گیرد و کشوری دیگر این سیستم ها را کنترل می کند و نظارت کننده اصلی از این سرور خارجی اطلاعات را بررسی می کند. این موضوع در دست پیگیری دستگاه های امنیتی و به خصوص وزارت ارتباطات قرار دارد اما هیچ گونه تجدید نظری یا مخالفتی با ادامه کار این شرکت ها نشد و آن ها به فعالیت نا امن خود ادامه می دهند.

در شهرهای بزرگ کشور همواره نقاط امنیتی و عراضی منطقه ای مختلفی وجود دارد. این عراضی های مشخص شده توسط سرورهایی که تاکسی های الکتررونیکی با آن اداره می شوند به تعبیری آشکار می شود. با آشکار شدن طرح ترافیکی هر منطقه و هر خیابان می توان یک هدایت پیوسته از سیستم های اصلی در سرورهایی که خارج از کشور قرار دارند، انجام شود. هدایت انجام گرفته باعث بروز اختلالات شهری برای شهروند و یا ترور شخصیت های علمی و سیاسی کشور انجام گیرد.

مختل شدن راه های ارتباطی در کوچه ها، خیابان ها، اتوبان ها و حتی جاده ها، فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را دچار سردگمی و نابسامانی سیستمی می کند. دقت شود اگر راه حمل و نقل در جاده ها و خیابان ها مختل شود چه مشکلات اقتصادی را برای کشور خصوصا در پایتخت ایجاد می کند. با دیدهای مختلفی که به موضوع گرفته شد و تعریف هایی که عنوان کردیم، حال چه کسی مسوول پاسخ گویی بحران های امنیتی در کشور است؟ آیا وزارت ارتباطات پس از رخ دادن حادثه ای ناگوار مسوولیت را به گردن می گیرد؟ ترسی که به جان شهروندان پایتخت نشین و شهرهای بزرگ دیگر ایران از لحاظ امنیتی می افتد، پاسخ گو چه کسی است؟

دکتر فرزاد ابراهیمی مدیر روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج درباره بحث های GIAC که مربوط به موضوعات ردیابی و GPS سیستم های حمل و نقل الکترونیکی مانند شرکت اسنپ می شود گفت: به طور کلی سرویس هایی که کار مسیریابی را انجام می دهند، ابتدا با یک اپلیکیشنی که در تلفن همراه نصب می شود و به کمک مسیریابی یا همان سیستم ردیابی GPS تبادل اطلاعات را انجام می دهند.

وی افزود: با کمک این سیستم شما برای مسیر خود یک مبدا و یک مقصدی را تعیین می کنید، سپس با الگوریتم هایی که شرکت مشخصه آن را از قبل طراحی کرده، پیاده سازی می کند که توسط آن تمامی عوارض مسیر بدست می آید.

فناوری GIAC علاوه بر سیستم حمل و نقل در کنترل آلودگی هوا هم موثر است

ابراهیمی عنوان کرد: با عوارض بدست آمده این شرکت مشخصه بخش هایی شامل، ترافیک، قیمت، مدت زمان و شاخص های دیگری را برای مشتری ارائه می کند. از دیگر دسترسی هایی که این فناوری منتشر می کند در بحث های آلودگی هوا است. با این فناوری به کارشناسان این اجازه را می دهد تا نقشه های آب و هوایی را روزانه و به طور پیوسته در دسترس قرار بدهد تا با اطلاعاتی که سرور ارسال می کند، ثبت و ضبط شود.

سرورهای اصلی حمل و نقل الکترونیکی همگی در خارج از کشور قرار دارد

این کارشناس با بیان اینکه در سیستم حمل و نقل کشور تاکسی های الکترونیکی همواره با مشکلات امنیتی داخلی مواجه هستند افزود: کنترل و اداره این سرورها و شبکه ها، همگی در خارج از کشور قرار دارد و همواره این سیستم ها تحت نظارت دیگری قرار می گیرند. وزارت ارتباطات و دستگاه های امنیتی موضوع امنیت این تاکسی های الکترونیکی را در دست پیگیری قرار دارند و همچنان در حال بررسی است.

شرکت های حمل و نقل الکترونیکی بومی در ایران وجود دارد

مدیر روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات فناوری اطلاعات گفت: خوشبختانه در داخل کشور طراحان ما توانسته اند به علم این فناوری دست پیدا کنند. در حال حاضر در ایران شرکت های مشابه به شرکت اسنپ وجود دارند که ما سعی و تلاش داریم تا این شرکت ها را به یکدیگر متصل کنیم. شرکت های داخلی با بومی کردن این فناوری می توانند راهکارهای مختلفی را ارائه دهند تا مشکلات تاکسی های الکترونیکی چه از نظر امنیتی و چه از نظر اقتصادی حل شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۴۸۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، اتریش خواستار تلاش‌های تازه‌ای برای تنظیم استفاده از هوش مصنوعی در سیستم‌های تسلیحاتی شد که می‌تواند به اصطلاح «ربات‌های قاتل» ایجاد کنند. این در حالی است که اتریش یک کنفرانس را برگزار کرده است که هدف آن احیای بحث‌های متوقف شده درباره استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی بود.

با پیشرفت سریع فناوری هوش مصنوعی، سیستم‌های تسلیحاتی که می‌توانند بدون مداخله انسان کشتار کنند، به ما نزدیک‌تر می‌شوند و چالش‌های اخلاقی و قانونی را به وجود می‌آورند که اغلب کشور‌ها می‌گویند باید به زودی به آنها رسیدگی شود.

الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش در نشست سازمان‌های غیردولتی و بین المللی و همچنین نمایندگان ۱۴۳ کشور جهان گفت: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این لحظه بدون اقدام بگذرد. ​​اکنون زمان توافق بر سر قوانین و هنجار‌های بین المللی برای تضمین کنترل انسانی است.

وی در سخنرانی افتتاحیه کنفرانسی با عنوان «انسانیت بر سر دوراهی سیستم‌های تسلیحاتی خودمختار و چالش مقررات» گفت: حداقل اطمینان حاصل کنیم که عمیق‌ترین و گسترده‌ترین تصمیم درباره اینکه چه کسی زندگی می‌کند و چه کسی می‌میرد، در دست انسان‌ها باشد و نه ماشین‌ها.

سال‌ها بحث در سازمان ملل به نتایج ملموسی نرسیده است و بسیاری از شرکت‌کنندگان در کنفرانس دو روزه در وین گفتند که روزنه اقدام به سرعت در حال بسته شدن است.

میرجانا اسپولیاریک، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ، در یک میزگرد در این کنفرانس گفت: عمل کردن و اقدام بسیار سریع بسیار مهم است.

او افزود: آنچه امروز در زمینه‌های مختلف خشونت می‌بینیم، شکست‌های اخلاقی در مواجهه با جامعه بین‌المللی است؛ و ما نمی‌خواهیم با سپردن مسئولیت کنترل خشونت، به ماشین‌ها و الگوریتم‌ها، چنین شکست‌هایی را تسریع کنیم.

هوش مصنوعی در حال حاضر در میدان جنگ استفاده می‌شود. دیپلمات‌ها می‌گویند هواپیما‌های بدون سرنشین در اوکراین طوری طراحی شده اند که وقتی فناوری پارازیت سیگنال ارتباط آنها را با اپراتورشان قطع می‌کند، راه خود را به سمت هدف خود بیابند.

آمریکا گفت که در حال بررسی گزارش مبنی بر استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از هوش مصنوعی برای کمک به شناسایی اهداف بمباران در غزه است.

ژان تالین، برنامه‌نویس نرم‌افزار و سرمایه‌گذار فناوری، گفت: ما قبلاً دیده‌ایم که هوش مصنوعی اشتباهات انتخابی را به روش‌های بزرگ و کوچک انجام می‌دهد، از تشخیص نادرست سر طاس داور به‌عنوان توپ فوتبال گرفته تا مرگ عابران پیاده بر اثر عدم تشخیص خودروهای خودران.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام نظر انجمن تجارت الکترونیکی درمورد دریافت مالیات بر ارزش افزوده تاکسی‌ های اینترنتی
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • همه چیز درباره خدمات پرینت سه بعدی فلزی در تهران
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل