Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@08:53:52 GMT

مراسم معنوی اعتکاف در ۸ مسجد شهرستان رابر برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۴۸۷۰۳

مراسم معنوی اعتکاف در ۸ مسجد شهرستان رابر برگزار می شود

برگزاری مراسم اعتکاف در ۸ مسجدشهرستان رابربه صورت حضوری انجام می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح رابر هر ساله بسیاری از مردم شهرستان رابر که اغلب هم از جوانان هستند در ایام البیض (۱۳الی ۱۵ ماه رجب) در مساجد اعتکاف می کنند؛ در همین راستا مساجد سطح شهر و برخی از روستاها میزبان این مراسم معنوی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در گفتگو با خبرنگار ما ضمنعرضتبریک پیشاپیش بهمناسبت فرا رسیدن میلادبا سعادت حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام ) گفت: امسال هم باشکوه تر و با عظمت تراز سال گذشته در ایام البیض (۱۳ الی ۱۵ماه رجب) مراسم اعتکاف در چند مسجد سطح شهر و روستا برگزار می شود.

وی، مباحث فرهنگی، عقیدتی و احکام را با شور و شعور بیشتر از مهمترین برنامه های معنوی اعتکاف در این ایام برشمرد و افزود: مراسم معنوی اعتکاف از تاریخ ۲۲ فروردین لغایت ۲۵ فروردین در مساجد رابردر مسجد جامع و مسجد الرضا میزبان معتکفین خواهر؛ مسجد صاحب الزمان میزبان برادران معتکف و در مساجد روستا از جمله مسجد روستای سیه بنوئیه، گنجان و روستای اسکر اگر به آن حد نصاب رسید، اینمراسممعنوی برگزار می شود.

امام جمعه رابر، با بیان اینکه استقبال معتکفین در روزهای پایانی برای ثبت نام بیشتر است تصریح کرد: اعتکاف، یکی از سنت های حسنه در ایران بوده و حتی نسبت به سال های گذشته با عظمت و باشکوه تر برگزار می شود مهم اینکه استقبال کنندگان ما بیشتر جوانان هستند این را قدر بدانیم و از این نعماتی که خدا به ما عنایت فرموده به نحو احسن استفاده کنیم .

وی با بیان اینکه هزینه آیین اعتکاف در رابر ۳۵ هزار تومان است گفت: با کمک خیرین؛ افرادی که بضاعت مالی آنچنانی نداریم یا با هزینه کمتر و یا رایگان برای مراسم اعتکاف ثبت نام می شوند و همچنین برای افراد مستحق و تحت پوشش کمیته یا بهزیستی رایگان ثبت نام صورت می گیرد.

در همین راستا حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه هنزاء نیز در گفتگو با خبرنگار ما، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات ، تبریک ماه رجب المرجب میلاد با سعادت امام علی (علیه السلام) و ایام البیض گفت: ماه رجب از جمله ماهایی است که خداوند متعال عظمت رمضان را در دو ماه رجب و شعبان قرار داده است.

وی با بیان اینکه در این ماه ها خودسازی خود را برای ورود به ماه مهمانی خدا آماده سازیم در فضیلت و برکات این سه ماه مبارک، افزود: فضایل ماه رجب و شعبان، از ماههای قبل بالاتر است وماه رمضان که سرآمد همه ماه هاست از ماه های قبلش پر فضیلت تر است.

امام جمعه هنزاء گفت: در ماه رجب سفارش زیاد به ذکر استغفار، روزی صد مرتبه استغفِرُاللهَ و اسئلُهُ‌ التَّوبَه و ذکر لااله الاالله اگر کسی هزار مرتبه دراین ماه ذکر لا اله الله بگوید بر او آتش دوزخ حرام می شود و دربهای بهشت برویش باز می شود.

وی افزود: روزه گرفتن دراین ماه توصیه و سفارش شده ، یک روز، روزه باعث می شود انسان یکسال از دوزخ دور باشد و درهای بهشت به رویش باز شودهمچنین در احادیث به شب زنده داری در این ماه ذکر مقدس صلوات و دعای این ماه «یَا مَنْ أَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍوَ آمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ (مِنْ) کُلِّ شَرٍّ ... سفارش شده است.

امام جمعه هنزاؤ یکی دیگر از از اعمال ماه رجب را اعمال اعتکاف در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ این ماه که ایام البیض است خواند و گفت : در هنزاء با برنامه ریزیهای انجام شده مراسم اعتکاف در سه نقطه در بخش هنزاء برگزار می شود مسجد جامع هنزا تا شنبه فرصت ثبت نام دارند و بعد از پایان ثبت نام وجوه دریافتی آیین اعتکاف را اعلام می کنیم .

وی همچنین در راستای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این آیین عبادی و مهم که همه ساله با حضور پرشور مردم مومن و ولایی در مساجد برگزار می‌شود تاکید و خاطرنشان کرد: با کمک خیرین و همچنین خدمات فرهنگی و پشتیبانی که با همکاری ستاداعتکاف شهرستان رابرصورت می گیرد از حضور روحانیون، سخنرانان و مراسم اعمال ام داوود که در روز آخر سفارش شده برای معتکفین برگزار شود .

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی همچنین ازبرگزاری مراسم اعتکاف در مسجد امام حسین قنات ملک و مسجد کهنوج و گرینوئیه هم خبرداد و گفت: من از خداون متعال می خواهم که توفیق شب زنده داری این ماه عظیم ودرک صحیح این ایام و لیالی را به همه عنایت کند و بتوانیم از فیوضات این ماه و ماه های شعبان و رمضان در آینده استفاده کنیم .

وی همچنین افزود : کسانی که توانایی شرکت در مراسم اعتکاف را ندارند می توانند با اهداء نذورات و کمک های نقدی و غیرنقدی خود از قبیل گوسفند عقیقه و موادغذایی مورد نیاز در ثواب این مراسم معنوی سهیم باشند.

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۴۸۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر شنبه در دیدار با معلمانِ منتخب و نمونه استان در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش گیلان ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان و فرهیختگان این عرصه با اشاره به روایتی از کتاب سیر و سلوک منصوب به سید بحرالعلوم اظهار کرد: طبق آموزه‌های این کتاب، امام سجاد (ع) فرمودند «کسی که برای تربیت خودش، حکیمی نداشته باشد که او را ارشاد کند به سوی هلاکت و تباهی خواهد رفت».

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه همه ما مدیون آموزش و خدمات معلمانی هستیم که در کودکی به ما خواندن و نوشتن آموختند، تصریح کرد: شاگردانی که در کلاس درس معلم حاضر می‌شوند تا خواندن و نوشتن و علم بیاموزند در آینده ممکن است بزرگان و دانشمندانی همچون شهید تهرانی‌مقدم شوند؛ شهیدی که موشک‌هایش امروز قادر است موشک‌های نقطه‌زن آمریکا در اقیانوس اطلس را هدف قرار دهد و او خود شد معلمِ جبهه مقاومت.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: طبق روایت امام سجاد (ع)، ما وظیفه داریم برای خودسازی خود تلاش کنیم و انسان برای رسیدن به کمالات باید در مسیرش یک همراهِ خوب داشته باشد و لذا در هر جا نیازمند به معلم هستیم؛ معلمی که به ما درس و پیام دهد.

امام جمعه رشت بیان کرد: طبق روایتی دیگر از بزرگان، «کسی‌که به استاد رسید نصف راهش را طی کرده است» یعنی پیدا کردن استاد خوب هم هنر است و ما همیشه نیازمند به معلم و استاد هستیم‌.

وی معلمی را شغل انبیا دانست و با بیان اینکه معلم باید برای ارتقا معنوی و علمی خود تلاش کند، افزود: یک معلم تا آخر عمر باید با کتاب، دفتر و قلمش مأنوس باشد؛ دانش‌آموز هم دلداده معلمی خواهد شد که علم و تقوا را در هم آمیخته باشد و لذا دانش‌آموز همواره خود را مدیون چنین معلمی می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خطاب به این معلمان زحمتکش گفت: پس از ارتقا خود سعی کنید برای ارتقا علمی و معنوی دیگران، دانش‌آموزان و دانشجویان خود از هیچ تلاشی دریغ نکنید و هر آنچه که آموخته‌اید را انتقال دهید که اگر چنین نکنید حسادت و بخل ورزیده‌اید.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: اگر امروز نام و آثار بزرگانی همچون ابن‌سینا، خواجه نصیرالدین طوسی و علامه طباطبایی ماندگار شده است به این دلیل است که آنان تمام اندوخته‌های خود را در قالب تربیت شاگرد یا در قالب گفتار، نوشتار و کتاب انتقال داده و به بشریت عرضه کردند.

امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت همراهی با نیکان و معلمان خوب تصریح کرد: به زیرمجموعه و شاگردان‌تان یاد دهید که با انسان‌ها و معلمان و استادان خوب خود همیشه ارتباط داشته باشند.

کد خبر 6090296

دیگر خبرها

  • آئیین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان