Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا قادری روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه کردستان به مناسبت دهه حساب 100 امام خمینی (ره) و سالروز تاسیس بیناد مسکن انقلاب اسلامی افزود: تاکنون طرح هادی در 394 روستای استان اجرا شده و با اضافه شدن 120 روستای جدید، تعداد روستاهای دارای طرح هادی در کردستان به 514 روستا افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: روستاهایی که در آنها طرح هادی اجرای شده عمدتا روستاهای پرجمعیت استان بوده و بیش از 70 درصد جمعیت روستایی کردستان در آنها ساکن هستند.
به گفته قادری اجرای طرح هادی از سال 1372 در این استان شروع شده و هر ساله این طرح بر اساس اعتبارات و بودجه های پیش بینی شده در روستاهای بالای 20 خانوار انجام شده است.
وی اظهار کرد: اجرای طرح هادی در روستاها شامل تخریب برداری و آواربرداری، احداث شبکه دفع فاضلاب، زیرسازی و روسازی معابر به صورت سنگ فرش و آسفالت و ایجاد پارک کودک در برخی روستاها است.
وی با اشاره به اتمام تهیه طرح هادی برای روستاهای بالای 20 خانوار استان افزود: استان کردستان هزار و 345روستای بالای 20خانوار دارد که طرح هادی برای تمام این روستاها تهیه شده است.
وی بازنگری در طرح هادی روستاهایی که افق 10 ساله آنها به پایان رسیده است را از برنامه های بنیاد مسکن در بخش طرح هادی روستایی اعلام کرد.
مدیرکل بنیاد مسکن کردستان گفت: در این طرح ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری و کشاورزی و تاسیسات و تجهیزات و نیازمندی های عمومی روستایی برحسب مورد در قالب مصوبات طرح های ساماندهی فضا و سکونتگاه های روستایی و طرح های جامع ناحیه ای تعیین می شود.
قادری در ارتباط با اهداف مورد نظر از تهیه و اجرای طرح های هادی روستایی نیز افزود: ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

**صدور 76 هزار سند مالکیت در کردستان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: صدور اسناد مالکیت با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک کردستان از سال 76 شروع شده، تاکنون 76 هزار و 600 جلد سند مالکیت در 980 روستا و 19 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت استان صادر شده است.
قادری افزود: چهار هزار و 200 جلد سند صادر شده مربوط به 19 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت استان و بیش از 72 هزار جلد سند هم مربوط به 980 روستای استان است.
وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های تا افق 1404 باید تمامی روستاهای استان سند دار شوند.
وی اظهار کرد: سه هزار و 32 جلد سند سال گذشته صادر شده و امسال هم صدور سه هزار جلد سند را در برنامه این اداره کل قرار دارد.
قادر گفت: بنیاد مسکن کردستان تاکنون 565 هکتار زمین از دولت برای مسکن روستایی تملک و آن را تفکیک کرده است.
وی اضافه کرد: از این مقدار چهار هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن روستایی به روستاییان واگذار شده و 155 قطعه هم برای ساخت مسکن روستایی امسال در برنامه قرار دارد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: تاکنون چهار هزار و 100 واحذ آن با تسهیلات بانکی نوسازی و مقاوم سازی شدند که 7 هزار واحد مربوط به نهادهای حمایتی و افراد تحت پوشش این نهادهاست.

**بهره برداری طرح هادی و مسکن روستای مقاوم سازی شده کردستان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: 6 طرح هادی روستایی در شهرستان های دهگلان، بیجار، سقز، مریوان و کامیاران با اعتبار 34 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
قادری افزود: سال گذشته 2 هزار و 50 واحد مقاوم سازی روستایی شده و سه هزار و 32 جلد سند مالکیت روستایی هم با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک کردستان تهیه شده که بخشی از این واحدها و اسناد مالکیت آنها در این ایام واگذار می شود.
قادری با اشاره به اینکه از ظرفیت بنیاد مسکن استان در اجرای پروژه های مختلفی همواره استفاده می شود، گفت: از توان بنیاد مسکن برای احداث کتابخانه امام خامنه ای، مدرسه علوم دینی امام شافعی و توسعه فضای فرهنگی و مذهبی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج استفاده شده است.
وی عنوان کرد: از دیگر پروژه هایی که بنیاد مسکن استان در اجرای آن سهیم است ساماندهی امامزاده هاجره خاتون در سنندج است که در حال حاضر سردرب این امامزاده 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
در سرشماری سال 1395 جمعیت کردستان یک میلیون 603 هزار و 11 نفر سرشماری شده که از این تعداد 70/8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
از مجموع هزار و 703روستای استان کردستان، هزار و 662روستا دارای سکنه بوده و یک هزار و 345 روستا دارای جمعیت بیش از 20 خانوار است.
از 21 تا 31 فرودین به نام دهه حساب 100 امام خمینی(ره) و سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.
3020/ 6108
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: امید بهمنی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۵۶۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از بهره‌برداری ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد کیخسروی در جمع خبرنگاران، سهمیه مسکن روستایی استان اردبیل در سال جاری را ۷ هزار ۵۰۰ واحد اعلام کرد و اظهار کرد: این واحدها با اقساط ۲۰ ساله و تسهیلات ۵ درصدی آماده معرفی متقاضیان روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد: بالغ بر ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به میزان تسهیلات مسکن روستایی اظهار داشت: تسهیلات مسکن روستایی با بازپرداخت بلند مدت و مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به متقاضیان ارائه می‌شود.

کد خبر 747625

دیگر خبرها

  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی