Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@06:01:28 GMT

افق روشن فرش دستباف ایران در چین

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۵۹۱۳۲

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اهمیت بازار چین برای توسعه بازار خوشه‌ها به ویژه خوشه‌های فرش گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده در بازار کشورهای مختلف و مطالعات انجام شده، چین با توجه به جمعیت و همچنین اقتصاد رو به رشد آن به عنوان یکی از مهم‌ترین بازارهای صادراتی فرش دستباف برای اجرای برنامه‌های توسعه بازار در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سرویس بازار ایسنا، غلامرضا سلیمانی با اشاره به برپایی پاویون کنسرسیوم‌های فرش ایران در نمایشگاه دموتکس شانگهای در فروردین ماه سال جاری افزود: در این رویداد شاهد حضور موفقیت‌آمیز خوشه‌های فرش کشور و عرضه نمونه محصولات خوشه‌های فرش ۱۴ استان بودیم. با توجه به استقبال قابل توجه چینی‌ها امیدواریم با اجرای برنامه توسعه بازار برای محصولات خوشه‌های فرش کشور در چین بتوانیم قدمی در راستای توسعه صادرات فرش دستباف کشورمان برداریم.

سلیمانی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تصریح کرد: سازمان صنایع کوچک با تاکید بر اجرای برنامه‌های توسعه بازار در خوشه‌های فرش به منظور افزایش سطح تولید و اشتغال، امیدوار است با همراهی مرکز ملی فرش ایران به عنوان سیاست‌گذار فرش دستباف کشور بتواند برنامه‌های موثری در زمینه توسعه بازارهای خارجی فرش دستباف اجرا کند.

پاویون کنسرسیوم‌های فرش ایران در نمایشگاه تخصصی دموتکس ۲۰۱۷ به همت دبیرخانه خوشه‌های فرش ایران، شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و شرکت سهامی فرش ایران برای معرفی هرچه بهتر محصولات خوشه‌های فرش ۱۴ استان کشور از یکم تا سوم فروردین‌ماه ۱۳۹۶در شانگهای چین برپا شده بود.

دموتکس شانگهای؛ فرصتی برای صادرات محصولات خوشه‌های فرش دستباف کشور

محمد امین، دبیرخوشه‌های فرش ایران هم در خصوص برپایی پاویون کنسرسیوم‌های فرش ایران در نمایشگاه دموتکس شانگهای چین گفت: در نمایشگاه تخصصی دموتکس شانگهای برای صادرات تولیدات خوشه‌های فرش کشور مذاکراتی با تجار و فروشندگان ایرانی و خارجی انجام شد.

امین در تشریح برنامه‌های سفر هیات ایرانی در این رویداد افزود: پیرو سفر هیات تجاری چینی به ایران، این گروه به دعوت دبیرخانه خوشه‌های فرش ایران از پاویون این دبیرخانه در دموتکس شانگهای بازدید کرد و درباره عرضه محصولات کنسرسیوم‌های فرش دستباف کشور در پاویون دائمی ایران که در منطقه آزاد تجاری شانگهای ایجاد می‌شود، بحث و تبادل نظر شد.

وی در خصوص برپایی پاویون کنسرسیوم‌های فرش کشور در نمایشگاه دموتکس شانگهای ضمن تشکر از همراهی اشخاص حقیقی و حقوقی همراه در این پروژه افزود: اجرای این برنامه بدون حمایت و همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، شرکت سهامی فرش ایران و همچنین جناب آقای نیشابوری و سایر دوستانی که خوشه‌های فرش را در مسیر انجام این پروژه یاری کردند امکان‌پذیر نبود؛ امیدواریم با توجه به هدف‌گذاری خوشه‌های فرش در خصوص توسعه بازار چین به عنوان یکی از بازارهای دارای ظرفیت برای عرضه محصولات خوشه‌های فرش، این همکاری‌ها در آینده نیز ادامه یابد و در این مسیر همراهی و راهنمایی مرکز ملی فرش ایران به عنوان سیاست‌گذار اصلی فرش دستباف در کشور نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

امین با اشاره به نحوه اجرای این پروژه ادامه داد: با توجه به تجربیات خوشه‌های فرش کشور از نمایشگاه‌های فرش در کشورهای مختلف و نحوه عملکرد کشورهای رقیب ایران در حوزه فرش دستباف تلاش شد تا از این تجربیات برای برپایی پاویون کنسرسیوم‌های خوشه‌های فرش ایران الگوبرداری شود که با توجه به نتایج به دست آمده از این نمایشگاه می‌توان گفت به دستیابی اهداف از پیش تعیین شده رسیده‌ایم و در آینده نزدیک شاهد دستاوردهای بزرگ‌تری هستیم.

امین با اشاره به اهمیت ایجاد پاویون دائمی ایران در چین افزود: با راه‌اندازی پاویون ایران، این مرکز می‌تواند به عنوان مرکز عرضه محصولات خوشه‌های فرش در شرق آسیا ایفای تقش کند و همچنین این مکان می‌تواند به مرکزی برای برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور طراحان داخلی تبدیل شود؛ علاوه بر این با توجه به اهمیت و تاثیر توریسم بر رشد تجارت فرش، مرکز فوق می‌تواند نقش به‌سزایی در برگزاری تورهای تخصصی فرش و پذیرشهیات‌های تجاری داشته باشد.

دبیر خوشه‌های فرش کشور ضمن بر شمردن اهمیت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای در چین افزود: همکاری با رسانه‌های چینی برای معرفی فرش دستباف ایرانی با هدف آشنایی بیشتر مردم چین با فرش دستباف ایران از عمده فعالیت‌های دبیرخانه خوشه‌های فرش ایران است.

وی همچنین از انجام مذاکراتی در زمینه برگزاری هفته فرش در شهرهای هدف فرش دستباف ایرانی در چین خبر داد.

سایت کارپت پرشیا؛ بستری برای گردشگری تخصصی فرش

امین ضمن اعلام معرفی سایت کارپت‌پرشیادر دموتکس شانگهای، در خصوص تورهای تخصصی فرش بیان کرد: هدف این تورها ایجاد زمینه حضور علاقه‌مندان اکوتوریسم در تورهای تخصصی فرش دستباف است و علاوه بر آن، این سایت خدمات ویژه‌ای را به تجار ایرانی فرش دستباف برایپذیرش گروه‌های ویژه، به آنها ارائه می‌کند.

این فعال فرش دستباف توضیح داد: سایت اینترنتی کارپت‌پرشیا این قابلیت را دارد که میزبان مشتریان تجار ایرانی بوده و با همین رویکرد، پذیرش هیات‌های اختصاصی برای بازدید از مناطق بافت فرش و مراحل تولید را در دستور کار خود قرار داده است.

راه‌اندازی مرکز ارائه خدمات پس از فروش در چین سبب اقبال بازار نسبت به فرش دستباف می‌شود

امین ضمن تاکید بر اهمیت توجه به نیازهای مصرف‌کنندگان و خریداران فرش دستباف ادامه داد: راه‌اندازی مرکزی برای ارائه خدمات پس از فروش در چین برای مصرف‌کنندگان چینی بسیار مهم است و تجار فرش دستباف ایران معتقدند که در صورت راه‌اندازی مرکزی برای ارائه خدمات پس از فروش، اقبال بازار نسبت به فرش دستباف افزایش قابل توجهی می‌یابد؛ امیدواریم با حمایت دولت و مشارکت بخش خصوصی،این مرکز با هدف ارائه خدمات پس از فروش فرش دستباف ایجاد شود.

مرکز فرهنگی ایران در پکن؛ بستر مناسبی برای معرفی محصولات ایرانی

دبیرخوشه‌های فرش ایران با اشاره به بازدید از مرکز فرهنگی ایران در پکن گفت: ایجاد مرکز فرهنگی ایران در پکن بستر بسیار مناسبی برای معرفی محصولات ایرانی ایجاد کرده و بخش قابل توجهی از این مرکز به فرش دستباف اختصاص یافته است و با توجه به همین موضوع مذاکراتی با مسئولان این مرکز برای عرضه محصولات خوشه‌های فرش کشور در مرکز فرهنگی ایران صورت گرفته است. همچنین برگزاری برنامه‌هایی در راستای معرفی بیشتر فرش دستباف در بازار چین با کمک و حمایت خوشه‌های فرش کشور نیز از دیگر موضوعاتی است که مورد توجه مرکز فرهنگی ایران در پکن قرار دارد.

وی ادامه داد: در این سفر به منظور استفاده از ظرفیت سفارت و کنسولگری کشورمان در پکن و شانگهای، با علیرضا ایروش سرکنسول ایران در شانگهای و سید رضا سیدآقازاده رایزن بازرگانی ایران در پکن در خصوص نحوه ارائه محصولات خوشه‌های فرش کشور در این کشور و بررسی روش‌های معرفی فرش دستباف از جمله برگزاری رویدادهایی برای معرفی بیشتر فرش دستباف در بازار چین و عرضه محصولات خوشه‌های فرش کشور مذاکره شد و نمایندگان سیاسی و تجاری ایران در چین بر اهمیت اجرای برنامه‌های توسعه‌ای توسط خوشه‌های فرش تاکید کردند.

دموتکس شانگهای ۲۰۱۷؛ فرصت خوبی برای معرفی محصولات ایرانی به سایر کشورها

زلیخا عادلی نماینده عاملین توسعه خوشه‌های فرش ایران و عامل توسعه خوشه فرش استان گلستان، حضور ایران را در نمایشگاه تخصصی دموتکس شانگهای فرصت خوبی برای معرفی محصولات ایرانی به دیگر کشورها دانست.

وی درباره نمایشگاه تخصصی دموتکس ۲۰۱۷ افزود: این نمایشگاه هر سال با حضور کشورهای تولیدکننده فرش و کفپوش در شانگهای چین برگزار می‌شود و امسال نیزبا برپایی پاویون کنسرسیوم‌های فرش ایران و نمایش نمونه محصولات ۱۴ استان ایران همراه بوده است.

ارائه فرش ایران در بازارهای جهانی، نیازمند اطلاعات روز بازار

عادلی درباره حضور فعالان صنعت فرش در نمایشگاه مورد اشاره گفت: وجود پاویون کنسرسیوم های فرش ایران در شانگهای و حضور فعالان صنعت فرش از کشورهایی همچون هند، نپال، ترکیه، پاکستان و افغانستان در دموتکس ۲۰۱۷ فرصتی برای آشنایی یا سلایق بازار چین و فعالیت رقبا در این بازار محسوب می‌شود و جمعیت بالای این کشور بازاری بزرگ برای فرش دستباف ایجاد کرده است.

نماینده عاملین توسعه خوشه‌های فرش ایران معرفی محصولات فرش ایران را در بخش فرش‌های ماشینی فعال‌تر از بخش دستباف ارزیابی کرد و افزود: تغییر نگرش در نحوه ارائه محصول در نمایشگاه‌های مختلف و تلاش برای ارائه محصولات جدید، یکی از اقداماتی است که می‌بایست در صنعت فرش دستباف ایران انجام شود و حضور فعالان فرش دستباف در این گونه نمایشگاه‌ها نیاز به تحول جدی در نحوه ارائه محصول دارد.

وی افزود: این نمایشگاه فرصت خوبی بود تا توانمندی‌کشورهای حاضر در این رویداد بررسی شده و صنعت فرش کشور بکوشد تا با استفاده از اطلاعات بازار هدف، محصولات متنوعی را به بازارهای جهانی ارائه کند.

ایجاد پاویون دائمی ایران در شانگهای فرصتی بی‌نظیر برای عرضه محصولات ایرانی در بازار چین

علیرضا ایروش سرکنسول ایران در شانگهای که از پاویون خوشه‌های فرش ایران در دموتکس شانگهای بازدید کرده است با اشاره به اهمیت توجه به سلیقه بازار در معرفی فرش دستباف ایرانی افزود: برای آشنایی دکوراتورهای چین، برگزاری رویدادهایی در راستای آشنایی آنها با فرش دستباف ایرانی و ایجاد ارتباط آنها با فروشندگان فرش ایرانی در دستور کار مشترک با خوشه‌های فرش کشور است.

وی با اشاره به تاثیر طراحان داخلی در بازارسازی و جهت‌دهی به سلیقه بازار افزود: در زندگی مدرن امروز در چین طراحان داخلی با توجه به ارتباط با مشتری نهایی می‌توانند آنها را برای استفاده از فرش دستباف در دکور منازل و محل کار ترغیب کند.

راه ابریشم؛ بستری مناسب جهت معرفی فرش دستباف ایران در چین

سید رضا سیدآقازاده رایزن بازرگانی ایران در پکن در دیدار با دبیر خوشه‌های فرش ایران، ضمن استقبال از برنامه‌ریزی کنسرسیوم‌های فرش ایران برایحضور در بازار چین ضمن برشمردن راه‌های استقبال بیشتر از فرش دستباف ایرانی در چین و اهمیت راه ابریشم و پتانسیل‌های آن گفت: در کشور چین در شهرهایی که در مسیر راه ابریشم قرار دارند استقبال بیشتری از فرش دستباف می‌شود و عرضه فرش دستباف ایران در این شهرها می‌تواند اقبال بیشتری را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به حمایت دولت چین از برنامه‌های مرتبط با راه ابریشم افزود: با توجه به حمایت‌های دولت چین، می‌توان از تسهیلاتی که دولت این کشور در این خصوص در نظر دارد، استفاده کرد.

برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور تجار فرش دستباف و طراحان داخلی در پاویون دائمی ایران در شانگهای از جمله برنامه‌های این رویداد بود.

دبیرخوشه‌های فرش ایران و هیات همراه ضمن بازدید از پاویون دائمی ایران در منطقه آزاد تجاری شانگهای با مدیران و سرمایه‌گذاران این مرکز مذاکره کرده و توافقات اولیه‌ای در خصوص عرضه محصولات خوشه‌های فرش کشور در این پاویون انجام شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۵۹۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمیداوی: شاید خسرو خیلی چیزها را نگفت!

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته مصاحبه‌ای از خسرو حیدری در ورزش سه و آنتن منتشر شد که پیشکسوت استقلال با مطرح کردن صحبت‌های عجیبی در مورد خوشه طلایی و سرپیچی چند بازیکن از دستوراتش توجه همگان را جلب کرد.

حیدری که چند ماه پیش در مقطعی کوتاه هدایت تیم دسته یکی خوشه طلایی را بر عهده داشت، مدعی شد برخی بازیکنان از دستورات او سرپیچی میکردند و مدعی بودند که خسرو تازه وارد عرصه مربیگری شده و باید روی مدار آنها کار را پیش ببرد.

امروز به سراغ فرهاد حمیداوی، مالک سابق و مربی آبادانی فوتبال رفتیم که پیش از شروع رقابت های این فصل بعنوان سرمربی خوشه طلایی ساوه انتخاب شده بود اما ماجرا های عجیب باعث شد خیلی زود از هدایت این تیم کناره گیری کند.
این گفت و گو را در ادامه می‌خوانید:

آقای حمیداوی صحبت های آقای حیدری باعث شد سکوت شما بشکند!
بله خداروشکر یکی از با اخلاق ترین فوتبالیست‌های سابق صحبت های درستی را مطرح کرد که تماما حقیقت دارد و این بهانه ای شد تا من هم بعد از حدود هشت ماه از اتفاقات عجیب تیم خوشه طلایی پرده بردارم.

یعنی در زمان حضور شما هم چند بازیکن مدعی بودند با روش آنها باید تیم بازی کند؟
ای کاش اینگونه بود! شاید خسرو رویش نشد که همه جزییات را بیان کند. مالک محترم خوشه طلایی لیستی به من داد و اجبار کرد باید این بازیکنان در تیم باشند؛ جالب اینکه من باتوجه به سوابق این بازیکنان درخواست کرده بودم به هیچ عنوان با آنها کار نخواهم کرد.

از نظر فنی یا مسائل دیگری درکار بود؟
مالک محترم اظهار داشت باید این چند بازیکن حضور داشته باشند. وقتی علت را پرسیدم متوجه شدم ظاهرا نتیجه بعضی از بازی ها در طول مسابقات جور دیگری در این تیم مشخص می‌شود. ظاهرا چند بازیکن هستند که در مواقع لزوم شاید همه کیفیت فنی خود را ارائه نمی‌کنند!

منظور شما این است که از قصد بازی را واگذار می‌کنند؟
من صراحتا موضوع را توضیح دادم. واقعا در مدت زمان کوتاهی که در این تیم فعالیت داشتم بازیکنان مستعد با غیرت و توانمند زیادی دیدم که پتانسیل بالایی دارند و می‌توانستیم با بضاعت پایین حرف های زیادی در لیگ یک داشته باشیم اما منافع بعضی از آقایان با حضور امثال من یا خسرو به خطر میفتد و بخاطر همین خوشه طلایی امروز به این وضع دچار شده.

از خودتان چه خبر؟ غیبت طولانی مدتی دارید!
نیم فصل با تیم خوب شهرم تا آستانه عقد قرارداد پیش رفتیم که به هر حال قسمت نبود. اتفاقاتی افتاد که در شأن من و همشهری های من نبود.

در مورد حواشی صنعت نفت هم مانند خوشه طلایی سکوت می‌کنید؟
برای صنعت نفت آرزوی موفقیت دارم. هرکسی مخالف صنعت حرفی بزند یعنی این تیم را دوست ندارد و دشمن آبادان است. در حال حاضر همه فقط باید حمایت کنیم تا این تیم ریشه دار و دوست داشتنی در لیگ برتر بماند.

دیگر خبرها

  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود! (+عکس)
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • دردهای سمت چپ سر نشانه چیست؟
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • حمیداوی: شاید خسرو خیلی چیزها را نگفت!
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق