Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@22:40:39 GMT

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در بیستمین روزسال

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۵۹۳۱۶

سرویس اجتماعی ایسنا بیستمین روز فروردین را با خبر «وضعیت سفید در بازار دارو؛ از مهار بحران تا تثبیت قیمت‌ها» آغاز و در ادامه روز نیز «اعدام قاچاقچیان حذف نمی‌شود»، «تهران در آستانه رکورد 300 کیلومتر مترو»، «نمایندگان مجلس در مورد کاهش سن معاینه فنی خودروها پاسخ دهند» و ... تا «توصیه وزیر بهداشت به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری» را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بعضی از مهمترین خبرهای امروز در ادامه آمده است:‌

وضعیت سفید در بازار دارو؛ از مهار بحران تا تثبیت قیمت‌ها

کمتر از ۴۰ روز به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور باقی‌مانده است و برخلاف وضعیت اسف‌بار دارو در پایان دولت دهم، وزارت بهداشتی‌ها اطمینان می‌دهند که این‌بار پایان تلخ نیست و دارو بدون "بحران" بساطش را در دولت جدید پهن خواهد کرد. در ادامه دکتر رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام می‌کند که بازار دارو را با ثبات، آرامش، فراهمی و با کنترل به دولت دوازدهم تحویل خواهد داد.

توصیه وزیر بهداشت به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم روز جهانی سلامت در خصوص تاثیر فضای انتخاباتی بر سلامت روان مردم گفت: ما در این موضوع می‌توانیم مثل هر مقوله دیگر باعث آسیب به سلامت روان مردم یا نشاط آنها شویم. کسانی که تخریب و تحقیر می‌کنند، گزارش خلاف واقع و وعده بیجا می‌دهند، امید بیجا ایجاد می‌کنند یا سطح توقعات مردم را بالا می‌برند، بر اعصاب و روان آنها اثر می‌گذارند. واقعیات و مشکلات را صادقانه بگوییم. توقع‌هایی که ایجاد می‌کنیم باید مطابق داشته‌ها و شرایط‌مان باشد. سال‌هاست نسبت به غربی‌ها انتقاد می‌کنیم اما الگوی ما در انتخابات مناظرات، رفتارهای سیاسی و نقد رقیبان مانند آنها است. باید متوجه شویم مسیری که در پیش گرفتیم اسلامی و به صلاح کشور نیست و با روح و روان مردم سر و کار دارد و به آن آسیب می‌رساند.

نمایندگان مجلس در مورد کاهش سن معاینه فنی خودروها پاسخ دهند

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به تصویب سه بند از لایحه هوای پاک در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی، از تصمیم مجلس در مورد کاهش سن معاینه فنی از پنج به چهار سال انتقاد کرد. ابتکار در پاسخ به این پرسش که سازمان حفاظت محیط زیست در قبال این تصمیم مجلس چه اقدامی را پیش خواهد گرفت؟ گفت: چند سال درگیر همین لایحه بودیم. یکی از راه‌ها این است که شش ماه دیگر لایحه جدیدی ارائه دهیم. مجلس شورای اسلامی در رأس امور قانون‌گذاری کشور قرار دارد. ما نیز تمام توضیحات و پیشنهادات لازم را ارائه داده بودیم اما اینکه نمایندگان چطور درباره این مسائل تصمیم گیری می‌کنند، چه اولویت‌هایی برایشان مهم است و چرا معافیت فنی را به جای دو سال به چهار سال کاهش دادند؟ پرسش‌هایی است که نمایندگان مجلس باید به آن پاسخ دهند.

هدایت آب به بخش عراقی تالاب هورالعظیم به علت فعالیت‌های نفتی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به نشست نقاطی از دایک مرزی تالاب هورالعظیم، گفت: 10 روز پیش جهت کنترل حجم آب و جلوگیری از شکستگی دایک مرزی هورالعظیم، به علت فعالیت شرکت‌های نفتی فعال در تالاب ناچار به هدایت آب به بخش عراقی تالاب هورالعظیم شدیم.

مدل‌سازی کامپیوتری حادثه پلاسکو و 5 پیشنهاد

کمیته مهندسی آتش یکی از کمیته های شش گانه هیات ویژه رسیدگی به حادثه پلاسکو است که در گزارش خود به ابهامات و پرسش های مختلف از زمان، نحوه و چگونگی آتش سوزی این ساختمان پاسخ داده است.

تهران در آستانه رکورد 300 کیلومتر مترو

شهردار تهران از تحقق رکورد 300 کیلومتر مترو در تهران خبر داد. وی با اشاره به برنامه‌های پیش رو به منظور افتتاح خطوط جدید با بیان اینکه خط 7 مترو به عنوان یکی از خطوط مهم و پر رونق متروی تهران در آینده نزدیک افتتاح می‌شود تاکید کرد: تست گرم خط متروی فرودگاه امام خمینی (ره) در روزهای آتی انجام می‌شود و همانطور که پیش از این به شهروندان قول داده بودیم 100 کیلومتر متروی تهران به زودی افتتاح خواهد شد تا بتوانیم رکورد 300 کیلومتر مترو در تهران دست یابیم و کلیه 8 خط متروی تهران را به پایان برسانیم.

راه‌اندازی سه خط مترو در نیمه اول امسال/ شهرداری سقف قیمت "کارپینو" را مشخص می‌کند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه کارپینو در هفته آخر اسفندماه کار خود را آغاز کرد و 2500 تاکسی به این سامانه متصل شده و 12 هزار و 500 تاکسی دیگر نیز در حال آموزش هستند، گفت: قیمت این اپلیکیشن نیز باید منطق اقتصادی داشته باشد و سقف آن توسط شهرداری که همان مصوبه شورای شهر است، خواهد بود و کف قیمت‌ها نیز در اختیار خود شرکت است، قطعا باید برای جلب مشتری قیمت‌های متنوعی داشته باشد.

اعدام قاچاقچیان حذف نمی‌شود/ وزارت بهداشت پاسخگوی نشت متادون به بازار آزاد باشد

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در نشست خبری امروز خود به موضوعاتی همچون جنگیدن نیروی انتظامی با مافیا،ساماندهی 40 هزار معتاد متجاهر در سال 95،رونمایی از 3 کتاب در زمینه پیشگیری از اعتیاد، شناسایی افرادی که زنان معتاد را ترغیب به بارداری می‌کردند،وجود معتادان متجاهر از خصایص عصر حاضر است/پاکسازی بسیاری از نقاط آلوده در ایام نوروز، 10 هزار تومان، هزینه روزانه خوراک هر معتاد متجاهر، 96، سال رکورد تولید خشخاش در افغانستان، مجلس، دستگاه قضا و دولت به دنبال حذف اعدام قاچاقچیان نیستند/به رسانه‌ها تذکر می‌دهم این موضوع را بدون منطق اعلام نکنند ، نشت متادون به بازار آزاد را تایید می‌کنم/وزارت بهداشت باید پاسخگو باشد و به این بی‌نظمی پایان دهد و ... پرداخت.

صدور کارنامه الکترونیکی برای دانش‌آموزان/ استقرار تدریجی "سامانه فارغ‌التحصیلان"

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش آخرین وضعیت راه‌اندازی سامانه جامع دانش آموزی را تشریح کرد و گفت: برای سال جاری در این مرحله استقرار سامانه فارغ‌التحصیلان برای پایه‌های پایین‌تر را دنبال می‌کنیم.در حال حاضر سامانه فارغ التحصیلان را برای فارغ التحصیلی در دوره متوسطه داریم که از سال جاری بهپایه‌های پایین تر تعمیم داده می شود و در نهایت تمام زمان تحصیل دانش آموز را دربر می‌گیرد.

آغاز فروش اینترنتی کتابهای درسی

حسین طلایی زواره،معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش وپرورش گفت: دانش آموزان مقطع ابتدایی از پایه دوم تا ششم و همچنین دانش آموزان پیش دانشگاهی ا با مراجعه به سامانه www.irtextbook.com می‌توانند کتاب های درسی مورد نیاز خود را خریداری و هزینه آن را نیز از طریق درگاه بانکی پرداخت کنند.

وی افزود: دانش آموزان با واردکردن کد دانش آموزی یا کد ملی و یا شماره سریال شناسنامه خود، می توانند وارد سامانه مذکور شوندو پس از پرداخت هزینه، کد پی گیری را دریافت کنند.

تیتر 10 خبری که بیشترین بازدید را در این روز داشته‌اند در ادامه آمده است:

وضعیت سفید در بازار دارو؛ از مهار بحران تا تثبیت قیمت‌ها

تکمیل و اجرای "طرح تفکیک زباله‌های عادی از مبدا" تا خرداد

احداث اولین مرکز عرضه دام عشایری در پاکدشت

مدل‌سازی کامپیوتری حادثه پلاسکو و 5 پیشنهاد

کبد چرب درمان‌پذیر است

معضل بیکاری با روش‌های موجود قابل حل و فصل نیست

صدور کارنامه الکترونیکی برای دانش‌آموزان/ استقرار تدریجی "سامانه فارغ‌التحصیلان"

توصیه وزیر بهداشت به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

اعدام قاچاقچیان حذف نمی‌شود/ وزارت بهداشت پاسخگوی نشت متادون به بازار آزاد باشد

کسانی کاندیدای شورای شهر شوند که معنای کار فرهنگی را بدانند

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۵۹۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری نوبت دهی الکترونیک در بیمارستان‌های تامین اجتماعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ بیماران بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی از مشکلات نوبت دهی الکترونیک گلایه داشتند این در حالی است که رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: بخشی از بیمارستان‌های تامین اجتماعی نتوانستند اتصال لازم را به لحاظ زیر ساخت سامانه‌ای فراهم کنند و این موضوع باید زودتر رسیدگی شود. با این حال مسئولان سازمان تامین اجتماعی اعلام کردند در تلاش هستند مشکلات اتصال به سامانه نوبت دهی الکترونیک وزارت بهداشت را بر طرف کنند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • بازار طلا از خواب خوش صعود، می‌پرد؟
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • پیگیری نوبت دهی الکترونیک در بیمارستان‌های تامین اجتماعی
  • هر شانه تخم مرغ چند؟
  • قیمت دوربین مدار بسته بیسیم با برد بالا ؟ + انواع آن