Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبد الفتاح السیسی اکتوبر ۲۰۱۴ حالت فوق العاده در شمال صحرای سینا اعلام و از آن زمان تا کنون، هر سه ماه یک بار به مدت سه ماه حالت فوق العاده را تمدید کرده است. این بار رئیس دولت کودتاچی مصر، حالت فوق العاده در سراسر کشور اعلام کرد!

سرویس بین الملل فردا: عبد الفتاح السیسی، رئیس جمهور نظامی مصر در واکنش به انفجارهای تروریستی یکشنبه، سه ماه حالت اضطراری و لغو قوانین عادی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
او در این بیانیه از جامعه جهانی خواست با «دولت‌های حامی تروریسم» برخورد کند.
عبد الفتاح السیسی در مورد انفجارهای تروریستی در کلیساهای شهرهای طنطا و اسکندریه اظهار داشت: «باید برنامه‌های سازمان‌های تروریستی برای اشغال کشورها و تشکیل دولت ارتجاعی را نابود کرد. در این راه، جامعه جهانی باید به مسئولیت خود عمل کند؛ همان‌گونه که مصر به عنوان یکی از اصلی‌ترین کشورهای خط مقدم مبارزه با تروریسم به مسئولیت خود عمل می‌کند.»
رئیس جمهور نظامی مصر در این پیام خطاب به ملت گفت: «امروز مصر هزینه مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم را می‌پردازد. مبارزه با تروریسم باید تا محو کامل آن ادامه یابد و برای دستیابی به این هدف متعالی باید صبور بود! زمان‌ طولانی و تلفات زیاد، دو جزء گریز ناپذیر مبارزه با تروریسم است و بناچار بخشی از فرزندان ملت مصر قربانی این ترور خواهند بود.»
به همین جهت، نخستین گام مبارزه با تروریسم اعلام حالت فوق العاده برای مدت سه ماه است «تا بتوانیم از کشورمان حمایت و مانع اجرای برنامه‌های ضد امنیتی بدخواهان بشویم.» طبق مصوبه کابینه و دستور السیسی، در این دوره شورای عالی امنیت ملی برای مقابله با تروریسم و افراطی‌گری از همه اختیارات لازم برخوردار است.
وزیر دفاع سابق مصر که سابقه کودتا علیه دولت منتخب را در کارنامه دارد، در ادامه خطاب به نیروهای امنیتی این کشور گفت: «باید با تمام جنایتکاران و هر کس که در هر سطحی از آنان حمایت می‌کند قاطعانه برخورد کرد. رسانه‌ها نیز در این زمینه مسئولیت دارند و باید ضمن همراهی کامل با سازمان امنیت ملی مصر، مانع تشویش و نگرانی ملت شوند.»
ژنرال السیسی در ادامه با تأکید بر ضرورت مقابله با افراطی‌گری گفت: «مبارزه با تروریسم مسلحانه بدون مبارزه با افراطی‌گری غیرممکن است. باید با افراطی‌گری در همه ابعاد آن مقابله کرد و در این راه نه‌تنها ملت و دولت مصر، بلکه جامعه جهانی باید با با دولت‌های تخریب کننده نظم جهانی و حامیان افراطی‌گری و تروریسم برخورد کنند.
لازم به ذکر است از اکتوبر ۲۰۱۴ ، عبد الفتاح السیسی حالت فوق العاده در شمال صحرای سینا اعلام و از آن زمان تا کنون، هر سه ماه یک بار به مدت سه ماه حالت فوق العاده را تمدید کرده است. این بار رئیس دولت کودتاچی مصر، حالت فوق العاده در سراسر کشور اعلام و در مورد شرایط تمدید آن حرفی نزده است!
در «یکشنبه خونین» مصر، حداقل ۴۴ نفر کشته و ۱۲۶ نفر زخمی شده‌اند. در میان مقتولین، ۷ مأمور انتظامی و امنیتی وجود دارند. پایگاه خبری تحلیلی فردا روز گذشته در گزارشی، وقایع تروریستی یکشنبه خونین مصر را تشریح کرد. {برای مشاهده این گزارش، بر روی لینک مقابل کلیک کنید: + }
به دنبال دستور مستقیم السیسی، ارتش با واحدهای زرهی و نفربرهای خود در شهرهای اصلی مصر به ویژه قاهره، اسکندریه، پورت سعید و طنطا مستقر شده و نیروهای پلیس محلی در کنار آن‌ها حضور دارند. تمام ارگان‌های دولتی و عمومی موظف به تبعیت از فرمان‌های نیروهای نظامی و انتظامی بوده و ستاد اداره حالت فوق‌العاده در تمام استانداری‌ها تشکیل می‌شود.
گزارش تصویری استقرار نیروهای ارتش در سطح شهر:



منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۳۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو

رسانه‌های روسی روز یکشنبه از نمایش یک تانک پیشرفته به غنیمت گرفته شده از ارتش اوکراین توسط نیرو‌های روس در روز‌های آتی خبر دادند.

نظامیان روس در حال جابجایی تانک آبرامز ساخت آمریکا از منطقه عملیات نظامی به مسکو هستند.

قرار است این تانک پیشرفته همراه با دیگر غنایم جنگی در منطقه‌ا‌ی در مسکو به نمایش گذاشته شود.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گزارش داد که اوکراین به طور موقت تانک‌های آمریکایی آبرامز را به دلیل نگرانی از پهپاد‌های روسی از مقدم نبرد عقب کشیده است.

برخی متخصصان روسی می‌گویند که تانک‌های آبرامز اهداف راحتی برای پهپاد‌های روسی هستند.

دو مقام آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند که این تصمیم پس از آن اتخاذ شده که این تانک‌ها قادر نیستند به طور فزاینده بدون اینکه شناسایی یا مورد هدف قرار بگیرند عمل کنند.

سال گذشته ایالات متحده در بخشی از بسته کمک‌های تسلیحاتی خود ۳۱ تانک آبرامز ام ۱‌ای ۱ به ارتش اوکراین داد، اما علیرغم استقرار اولیه، این تانک‌ها نتوانسته اند آنطور که باید موثر باشند و تا کنون گزارش شده است که پنج دستگاه از این تانک‌ها درحملات ارتش روسیه منهدم شده یا آسیب دیده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • (ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت
  • روز فوق‌العاده شروین بزرگ بعد از یک سال و 8 ماه
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی
  • پشت‌ پرده استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل