Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این همایش یاد و خاطره سید مرتضی آوینی،سید شهیدان اهل قلم و شهید مصطفی احمدی روشن از شهدای صنعت هسته ای گرامی داشته شد.
یکی از مسئولان سابق صنعت هسته ای کشور در این مراسم اظهار کرد: عمق ، غنا و پیچیدگی صنعت هسته ای کشور نسبت به سایر صنایع بین 10 تا 100 برابر است .
محمد مهدی زاده افزود: شهیدانی چون احمدی روشن از جان خود برای پیشرفت کشور گذشتند ، بنابراین باید دستاورد این شهیدان حفظ شود:
وی در تشریح فواید صنعت هسته ای نیز گفت: برای یک نیروگاه یکهزار مگاواتی غیر هسته ای ،150 میلیون تن سوخت فسیلی استفاده می شود اما نیروگاه یکهزار مگاواتی بوشهر برای تولید یک سال فقط به 30 تن اورانیوم نیازدارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تمیز و به صرفه بودن برق هسته ای گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی 30 تا 40 درصد راندمان دارد اما راندمان یک نیروگاه اتمی 80 تا 90درصد است .
معاون فرهنگی شهرداری مشهد نیز با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: شباهتهای دو شهید بزرگوار سید مرتضی آوینی و مصطفی احمدی روشن این است که هر دو تربیت یافته مکتب انقلاب اسلامی هستند.
وحید جلیلی افزود: مبنا و فناوری سینما نیز مانند انرژی هسته ای از غرب آمده است و تصور می شد نتوانیم در این عرصه ها در کوتاه مدت ثمرات چندانی بدست آوریم؛ اما فرزندان انقلاب به هر حوزه ای که ورود کرده اند، توفیقات بزرگی به دست آوردده اند.
دبیر جشنواره سینمایی عمار خاطر نشان کرد:سینمای قبل از انقلاب مطلب قابل ذکری نداشت و دستاوردهای سینما در50 سال حضور پهلوی ها با داشته های امروز قابل قیاس نیست.
جلیلی اضافه کرد: آوینی ازافرادی بود که ارزش سینما را دریافته بود و تلاش داشت تا این برج و بارو در کشورمان به دست غربزده ها نیفتد و در خدمت ابرقدرتها قرار نگیرد.
در این همایش مادر شهید مصطفی احمدی روشن به ذکر خاطراتی از فرزند خود و دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهید؛ پس از ترور او پرداخت.
روز 16 فروردین 88 ایران به زنجیره غنی سازی اورانیوم دست یافت و در تاریخ 20 فروردین همان سال موضوع اعلام شد و این تاریخ به عنوان روز ملی فناوری هسته ای نام گذاری شد.
سید مرتضی آوینی جمعه 20 فروردین 1372 خورشیدی هنگامی که برای تولید مجموعه‌ای جدید از روایت فتح به فکه،‌ منطقه‌ عملیاتی والفجر مقدماتی رفته بود، بر اثر انفجار مین به شهادت رسید و پس از این رویداد، سالروز شهادت وی با عنوان روز «هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شد و هر ساله از 20 تا 27 فروردین را هفته هنر انقلاب است.
3221/6012خبرنگار:ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۷۵۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی موسوم به افق تحول دانشگاه فردا دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برگزار می‌شود.

گروه کشوری معماری و شهرسازی تحت عنوان سومین نشست دانشکدگان هنر و رسانه‌ای همایش را برگزار می‌کند.

گفته می‌شود محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این همایش حضور خواهد داشت.

این همایش با حضور اساتید دانشگاه، اعضای هیأت علمی و علاقمندان فردا ساعت ۸ صبح در سالن همایش‌های فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار خواهد شد.

معاونان دانشگاه آزاد اسلامی کشور نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

در این همایش اعضای گروه کشوری معماری و شهرسازی به بیان مطالب خواهند پرداخت.

کد خبر 6097444

دیگر خبرها

  • پانزدهمین نشست کارگروه تغییر اقلیم وزارت نفت برگزار شد
  • همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • رافائل گروسی میهمان ویژه همایش هسته‌ای اصفهان
  • اصفهان،میزبان کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای