Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،

ابوالقاسم شیرازی در نشست خبری اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران گف: با توجه به گفته‌های رئیس جمهور در کنفرانس خبری روز گذشته مبنی بر کاهش قاچاق از 25 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار و همچنین احتمال کاهش ارزش کالاهای قاچاق در آمار جدید به کمتر از 15 میلیارد دلار این کاهش در بخش پوشاک با توجه به اینکه گفته می‌شود از 60 درصد واردات پوشاک 95 درصد قاچاق است به چه عددی رسیده است، گفت: از آنجا که آمار و ارقام در این مورد توسط مراجع مربوطه‌ مثل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و یا بانک مرکزی اعلام می‌شود در این مورد نمی‌توانم رقمی را اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اما گزارش‌های میدانی و بازدیدهای مستمر اتحادیه در طول سال گذشته از مراکز عرضه حاکی از آن است که بین 30 تا 33 درصد از پوشاک عرضه شده خارجی و بقیه ایرانی است.

شیرازی بیان داشت: البته نمی‌توان به طور دقیق اعلام که از این 33 درصد پوشاک وارداتی چه مقدار از طریق قاچاق وارد می‌شود ولی می‌توان به صورت تقریبی محاسبه کرد که حدود 20 درصد آن اردات مجاز و بقیه غیرمجاز است.

رئیس اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با اشاره به تعداد تقاضاهایی که برای اخذ مجوز فعالیت در بنگاه‌های تولید و عرضه پوشاک در سال گذشته وجود داشته گفت: با تقاضاها در این راستا می‌توان به این نتیجه رسید که تولید و عرضه در بخش پوشاک فزونی داشته است.

وی با اشاره به استقرار گمرک در مناطق آزاد و همچنین حذف تعرفه‌های ترجیحی واردات پوشاک قاچاق گفت: این اقدامات عوامل بازدارنده واردات و عامل تقویت تولید است.

شیرازی بیان داشت: درخواست‌ها برای اخذ مجوز بنگاه‌های تولیدی در بخش پوشاک علیرغم وجود رکود ناشی از اقبال مردم به سمت مصرف پوشاک تولید داخلی و جایگزینی مصرف پوشاک داخلی به جای پوشاک خارجی است.

شیرازی با بیان اینکه 20 هزار فعال صنفی در اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران فعال است، گفت: از این تعداد حدود 18 هزار بنگاه پروانه صنفی دارند.

وی افزود: سال گذشته اتحادیه برای 2 هزار واحد مجوز و پروانه صنفی صادر کرد که این رقم به معنای ایجاد 2 هزار واحد صنفی است.

رئیس اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با بیان اینکه صنعت پوشاک با هزینه تولید کم یک صنعت اشتغال‌زا است، گفت: از ابتدای سال تاکنون در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اشتغال و تولید واحدهای غیرفعال در بخش پوشاک را شناسایی و به متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بخش متصل کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از پوشاک داخلی با برند خارجی عرضه می‌شود، گفت: این موضوع با توجه به افزایش علاقه مردم به خرید پوشاک ایرانی با توجه به فرهنگ‌سازی رسانه‌ها رو به کاهش است و بسیاری از پوشاک تولید داخل که در گذشته با برند خارجی عرضه می‌شد هم‌اکنون با برند ایرانی در حال عرضه است و مردم هم آن کالاها را خریداری می‌کنند.

شیرازی افزود: بعد از برجام اقداماتی در راستای جذب سرمایه‌گذار خارجی در بخش تولید پوشاک صورت گرفته و مذاکراتی با ایتالیایی‌ها، فرانسویی و آلمانی‌ها در این زمینه انجام شده است.

وی بیان داشت: در راستای حمایت از تولیدات داخلی پوشاک دولت باید در بخش اخذ مالیات و همچنین تامین اجتماعی حمایت‌هایی از تولید‌کنندگان داشته باشد.

رئیس اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران گفت: همچنین در راستای حمایت از تولید داخل و براساس بخشنامه ابلاغی وزیر در سال گذشته هرگونه واردات کالا و پوشاک باید از طریق نمایندگی‌های رسمی که به ثبت در مرکز اصناف رسیده است انجام شود و آن شرکت باید متعهد شود که 20 درصد ارزش ریالی وارداتش را در داخل تولید کند و ظرف دو سال باید 50 درصد از تولیدات داخلی را صادر کند.

شیرازی بیان داشت: کارگروه ویژه‌ای برای نظارت بر این موضوع تشکیل شده است و واردات پوشاک در حال حاضر از طریق شرکت‌های که نمایندگی آن‌ها به ثبت رسیده است انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای نظارت در مورد لجام‌گسیختگی قیمت پوشاک در سال 96 انجام خواهد شد، گفت: با توجه به رکود حاکم و عرضه فراوان در بخش پوشاک، اتحادیه و دست‌اندرکاران صنعت پوشاک اعتقادی به کنترل قیمت در این بخش ندارند.

وی با بیان اینکه عدم اعتقاد به تعیین نکردن قیمت به معنی عدم نظارت بر فروش پوشاک نیست، افزود: در استان تهران روزانه بین 300 تا 500 واحد صنفی توسط مأموران اتحادیه کنترل می‌شوند.

شیرازی با تأکید بر اینکه با توجه به شرایط موجود تعیین قیمت در بخش پوشاک معنا و مفهومی ندارد:در حال حاضر عرضه پوشاک 3 برابر تقاضاست و همین امر یکی از عوامل ورشکستگی بسیاری از تولیدکنندگان داخلی است بنابراین در چنین شرایطی هر تولیدکننده و فروشنده‌ای بتواند کالاها را با قیمت بیشتری عرضه کند باید به هنر او تبریک گفت.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک استان تهران گفت: بنابراین در شرایط رکود و عرضه فراوان بهترین تعیین کننده قیمت پوشاک خود مشتری است که می‌تواند کالای مورد نظر خود را از بین برندهای متنوع تعیین کند.

وی افزود: در این شرایط باید بیشتر به موضع مشتری‌مداری و خدمات پس از فروش توجه شود.

در این نشست شیرازی از تشکیل کمپین تولید پوشاک ایرانی با مرکزیت اتحادیه و همچنین از راه‌اندازی مرکز تجارت الکترونیک اتحادیه در روزهای آتی خبرداد.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۴۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم

به گزارش خبرآنلاین ،علی توکلی کاشانی، قائم مقام مرکز تحقیقات ایمنی حمل و نقل جاده‌ای کشور، درباره معیار جهانی میزان تصادفات به «انتخاب» گفت: تصادفات با شاخص‌های مختلفی در جهان سنجیده می‌شود؛ مهم‌ترین شاخص تعداد کشته به ازا هر صد هزار نفر جمعیت است. این شاخص برای کشورهایی که در این زمینه پیشرو بودند، مانند سوئد و هلند که جز پیشتازان هستند به ۲ نفر در صد هزار نفر رسیده‌اند. تقریباً میانگین کشورهای توسعه یافته ۱۰ یا ۸ نفر است.

در کشور ما حال و روز خوبی در جریان نیست و این عدد تا حد ۲۰ نفر است. یعنی ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم. کشور ما در این عدد سال‌های ۸۴ و ۸۵ خیلی اوضاع بدتری داشت و نزدیک ۳۰ نفر در هر صد هزار نفر کشته می‌شدند و با یک سری اقدامات خیلی خوب روند کاهشی به خود گرفت و آهنگ کاهش آن از سال ۹۳ خیلی کم شد، اما از سال ۹۶ مجدد افزایش پیدا کرد؛ کرونا در سال ۹۸ به دادمان رسید و دوباره نمودار پایین آمد، اما حالا روند افزایشی گرفته است.

او افزود: در سال ۸۶ که آمار ما کاهش ملاحظه‌ای داشت به علت این بود که بخشی از سفرهای غیرضروری با وسایل نقلیه شخصی مدیریت شد. الان در کشور ما تقریباً ۹۲ درصد جا به جایی بار و مسافر در جاده است و این رقم خیلی بالاست. اگر کشورهایی که خیلی هم پیشرو ایمنی هستند با ۹۲ درصد جا به جایی جاده‌ای برسند، آمار تصادفاتشان افزایش می‌یابد.

وی در ادامه در رابطه با علت تلفات تصادفات بیان کرد: ما دو بحث داریم؛ یک علت وقوع تصادف، یک مسأله دیگر شدت تصادف است. در وقوع تصادف تقریباً چه در ایران و خارج از کشور عامل انسانی نقش دارد. کاری هم به ایران و خارج از ایران ندارد. در بحث شدت تصادف، مسأله فرق دارد و عوامل دیگری مؤثر هستند. راه، خودرو، تجهیزات ایمنی و کلاه در موتورسیکلت خیلی نقش دارد. وقتی آمار تصادفات را با جزئیات ببینیم، یک چهارم کشته تصادفاتمان موتورسیکلت سوار هستند. از بین ۲۰ هزار کشته سالانه، نزدیک ۴.۵ هزار نفر موتورسیکلت سوار هستند. استفاده از کلاه ایمنی ما نیز خیلی پایین است. در کنار آن حدود همین تعداد کشته عابر داریم. نصف کشته‌های تصادفی‌مان عابر و موتور هستند.

توکلی درباره آمار تصادفات نوروز گفت: آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد، چون پزشکی قانونی هنوز گزارش نداده است. پزشکی قانونی پرونده تصادف را تا یک ماه بعد مفتوح می‌گذارد. مثلاً اگر یک نفر سر صحنه جراحت شدید داشته ممکن است بعداً فوت کند. آمارهای فعلی آمار سرصحنه است، درحالیکه آمار اصلی متعلق به پزشکی قانونی در یک ماه آینده است.

عادل مصدقی، کارشناس حمل و نقل و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، درباره آمار تصادفات و خودروهای آسیب‌پذیر در تصادف به «انتخاب» گفت: عامل انسانی در تصادف خیلی نقش دارد و تمامی استان‌ها نیز چنین وضعیتی دارند. در استان گلستان ۸۸ درصد تصادفات به علت خطای انسانی است. عدم استفاده از کلاه ایمنی در موتورسیکلت‌ها نیز عمده دلیل تلفات در موتور سیکلت هاست. ضعف ایمنی در خودروها مانند پراید و پژو که بالاترین آمار تصادفات را دارند نیز بخش عمده تلفات تصادفات است. این ماشین‌ها با یک تصادف از بین می‌رود و کشته‌ها در این دو سبک ماشین بیشتر است. شاید ۱۲ درصد علت تصادفات مشکلات راه باشد. ما در بحث فرهنگ‌سازی رانندگی، رعایت قوانین و آموزش باید فعالیت کنیم. خودروسازان هم به سهم خود باید اقدامات جدی برای افزایش ایمنی خودروهای انجام دهند.

وی درباره معیار جهانی تصادف اظهار داشت: معیار جهانی وجود دارد، بر اساس هر صد هزار نفر جمعیت ۸ کشته برخی ۱۰ و... است. ما نسبت به این عدد آمار بالایی داریم. کاهش ده درصدی سالانه تصادفات که باید اتفاقات بیوفتد انجام نشده است. با توجه به تشکیل شورای عالی ایمنی کشور در جهت رفع نقاط پرتصادف اقداماتی شده است. اصل مسأله حل مشکل عامل انسانی است.

مصدقی درباره آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳ گفت: نوروز امسال آمار بالا بود البته در برخی استان‌ها کاهش داشتیم. عمده نقاط کشور خطا انسانی دخیل بوده است. با افزایش جریمه‌های رانندگی و ۵ برابر کردنشان، قطعاً در بحث خطای انسانی بازدارنده خواهد بود. عامل انسانی و سرنشین‌های خودرو باید مسئولیت‌پذیر باشند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901019

دیگر خبرها

  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران