Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبشارزیبای شهر یاسوج و برداشت آب از آن برای مصارف خانگی و باغات تفریحی حکایت طولانی است که همچنان ادامه دارد و انشعاب های مختلفی که از شبکه های انتقال آب در این آبشار وصل شده است صحنه جالبی را بوجود آورده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس،آبشار زیبای شهر یاسوج و برداشت آب از آن برای مصارف خانگی حکایت طولانی است که همچنان ادامه دارد و انشعاب های مختلفی که از شبکه های انتقال آب در این آبشار وصل شده است بسیار جالب به نظر میرسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهار آب در آبشار یاسوج از سوی مسئولان شرکت آبفای شهری استان و وارد کردن بخشی از این آب به مدار مصرف در سالهای اخیر این جاذبه زیبای گردشگری را با خطرهای زیادی مواجه کرده است به طوری که بخش زیادی از درختان و باغات پایین دست آن خشک شدند.

موضوع کمبود آب در شهر یاسوج در سالهای اخیر به ویژه در تابستان ها به یک چالش جدی مواجه شد به طوری که هر روز در نقطه ای از این شهر با قطعی و یا کم فشاری آب رو به رو می شد و شهروندان نیز به شدت از این موضوع اظهار نارضایتی دارند.

شهروندان یاسوجی نیز از ضعف مدیریت در آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد اظهار گلایه می کنند و شکستگی و ترکیدگی انشعاب ها در معابر و خیابان که بخش زیادی از آب تولیدی را به هدر می دهد را دلیل این ادعای خود عنوان می کنند و این امر بر هیچکس پوشیده نیست.

انشعابات غیرمجاز و ساماندهی نشدن وضعیت آب آشامیدنی در شهر یاسوج و حاشیه های شهر نیز از دیگر چالش های اساسی در این باره است به نحوی که در برخی از خانه ها لوله های با قطر های بالا برای تامین آب باغ ها به کار برده شده است.

هفت درصد آب شرب شهریاسوج از طریق مخزن آب آبشار یاسوج تامین می شود

مدیر آبفای شهری بویراحمد در گفت و گو با این پایگاه خبری با بیان اینکه در خط انتقال آب شرب یاسوج 10 فقره انشعاب غیر مجاز کشف شده است گفت: دارندگان این اشعابات غیر مجاز جریمه و تذکرات داده خواهد شد و در صورت جمع آوری نکردن آنها به دستگاه قضایی معرفی می شوند. وی افزود:هفت درصد آب شرب این شهر از طریق مخزن آب آبشار یاسوج تامین می شود و برای آب کشاورزی باغات پایین دست آن یک مخزن ذخیره دیگر به اندازه چهار اینج آب نیاز است. رییس شرکت آبفای شهری یاسوج با بیان اینکه کلیه باغ های تفریحی آبشار یاسوج از طریق انشعابات غیرمجاز آب برداشت می کنند، تصریح کرد: در باغ حوزه ضلع جنوبی تنگه آبشار ده کوره ای ایجاد کرده اند که خط انتقال شرکت آبفای یاسوج از آنجا عبور می کنند و حدود 15 فقره انشعاب غیر مجاز از آن خانه ها گرفته شده است. قلندری عنوان کرد: به دارندگان انشعابات غیر مجاز تذکرات داده شده و در صورت رعایت نکردن به مراجع قضایی معرفی می شوند. رییس شرکت آبفای شهری بویراحمد گفت: به دلیل کمبود بارش ها در سال های اخیر اگر مردم همکاری لازم با دستگاه های مربوط را نداشته باشند با مشکل آب شرب مواجه خواهیم شد. اگر این روزها سری به آبشار یاسوج بزنید انشعاب های مختلفی که از خط انتقال آب شهر وصل شده است و مشخص نیست این آب ها به کدام نقطه هدایت می شوند را به وضوح مشاهده خواهید کرد. در زیر تصاویر گویای این حقیقت است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۸۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد

سی‌ویکمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت آغاز بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه با هزینه ۱۰۳ میلیارد تومان «به احترام مردم اصفهان» امروز (دوشنبه) با حضور مدیران شهری اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه با هزینه ۱۰۳ میلیارد تومان امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در قالب سی‌ویکمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با حضور مدیران شهری اصفهان آغاز شد.

بخشی از این پروژه‌ها شامل بازسازی و به‌روزرسانی بولینگ، راه‌اندازی مجموعه‌های غذایی جدید، توسعه پارکینگ‌ها و زیرساخت‌های خدماتی و احداث و نصب پنل‌های خورشیدی است.

شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان به‌دنبال پیگیری اقدامات ویژه حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت ارزنده با بخش خصوصی و معرفی پروژه‌های قابل توجه و نوین تفریحی و گردشگری به مدیریت شهری اقدامات ویژه‌ای را طی دو سال اخیر در این حوزه رقم زده است.

کد خبر 749151

دیگر خبرها

  • تجلیل مسئولان از مقام شامخ معلم در کلاسهای درس
  • آب‌دزدی در مازندران با سه‌هزار انشعاب غیرمجاز
  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار آب در روستای توتک مروست
  • شناسایی بیش از ۳۱۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز آب در مازندران
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد