Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@13:30:02 GMT

طراحی و ساخت سیستم تغذیه برق موقت به وسیله پست هوایی سیار

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۸۸۷۲۸

طراحی و ساخت سیستم تغذیه برق موقت به وسیله پست هوایی سیار

طراحی و ساخت سیستم تغذیه برق موقت بوسیله پست هوایی سیار ،روشی است که با کمترین هزینه منجر به کاهش زمان خاموشی های مربوط به تعمیر و تعویض ترانسفورماتورهای پست‌های هوایی آسیب دیده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل خبرگزاری علم و فناوری از اصفهان، محمد پاکدامن نژاد اظهار کرد: روش های مرسوم تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز مشترکین در هنگام آسیب ترانسفورماتورهای توزیع برق، بدلیل هزینه های بالا به صورت گسترده مورد استفاده قرار نگرفته است و در اکثر موارد از طریق اعمال خاموشی های بلند مدت، رفع عیب از ترانسفورماتورهای آسیب دیده صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم تغذیه برق موقت بوسیله پست هوایی سیار روشی است که با کمترین هزینه منجر به کاهش زمان خاموشی های مربوط به تعمیر و تعویض ترانسفورماتورهای پست های هوایی آسیب دیده می شود.

مخترع این سیستم با بیان این که استفاده از دیزل ژنراتور سیار و پست توزیع سیار از جمله روش های مرسوم برای جلوگیری از ایجاد وقفه در تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز مشترکین است، اظهار کرد : استفاده از دیزل ژنراتور سیار معایبی دارد که مهمترین آنها شامل بالا بودن هزینه برق تولیدی، قیمت بسیار زیاد این مولدها در توان های بالا و استهلاک زیاد و هزینه تعمیر و نگهداری بالا است. پست های سیار توزیع برق نیز بدلیل استفاده از کلیدهای فشار قوی گازی و دژنگتور در کنار ترانسفورماتور، باعث افزایش قیمت تمام شده و عدم استقبال گسترده جهت بهره برداری در شرکت های توزیع برق شده است، همچنین بدلیل حجم و وزن زیاد پست های سیار توزیع برق، جهت حمل و نقل آنها نیازمند به استفاده از کشنده های خاص مانند کامیون و یا خاور می باشد.

وی افزود: این روش تغذیه برق، شامل یک بالابر سیار هیدرولیکی آکاردئونی مجهز به موتور برق و جکهای جانبی است، بطوری که یک ترانسفورماتور به همراه پایه نگهدارنده مجموعه کات اوت فیوز و برقگیرها به میز کار بالابر متصل می شود و به قسمت شاسی بالابر نیز، یک تابلو توزیع فشار ضعیف به همراه قرقره کابلهای فشار ضعیف رابط ترانس به تابلو و قرقره کابل رابط سیستم زمین به بدنه ترانسفورماتور و ترمینالهای تحتانی برقگیرها، متصل است. پست هوایی سیار در شرایطی که یک پست توزیع هوایی معیوب شود و یا خاموشی های ناشی از حوادث غیر مترقبه بوجود آید، جهت جلوگیری از اعمال خاموشی های بلند مدت بصورت یک پست جایگزین موقت مورد استفاده قرار می گیرند.

پاکدامن نژاد تاکید کرد: لازم است قبل از شروع بهره برداری پست هوایی سیار، سیستم ارتینگ وصل شود. پس از نصب سیستم ارتینگ و اتصال کابل های فشار ضعیف و قرار گرفتن پست هوایی سیار در محل مناسب، جک های جانبی هیدرولیکی جهت تراز و تثبیت وضعیت ترانسفورماتور روی زمین مستقر می شوند، سپس برق فیدر فشار متوسط هوایی مربوطه باید قطع و ترانسفورماتور بوسیله بالابر در ارتفاع مناسب جهت اتصال به شبکه فشار متوسط هوایی قرار می گیرد و با استفاده از جمپرهای موقت و یا معمولی به شبکه فشار متوسط هوایی متصل می گردد. پس از اتصال ترانس به شبکه فشار متوسط هوایی، برق فیدر فشار متوسط وصل و پست هوایی سیار قابل بهره برداری است. امکان نصب بالابر و کلیه تجهیزات مربوط به پست هوایی سیار بر روی انواع خودروها از قبیل وانت، خاور و ... نیز وجود دارد.

عضو بسیج مهندسین صنعتی استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: امکان حمل و بهره برداری آسان، امکان استفاده جهت برقدار کردن موقت در موارد خاموشی های طولانی مدت در شبکه توزیع برق، تأمین برق مصرف کنندگان در هنگام تعمیرات و نگهداری تجهیزات یا احداث پست، قیمت پایین نسبت به سایر روشهای مرسوم، استفاده موقت در سایت های دارای عملیات ساختمانی زیاد، دارای ساختار ساده، استهلاک پایین و هزینه تعمیر و نگهداری کمتر نسبت به سایر روش های مرسوم، پست اضطراری برای مراسم ها و جشن های عمومی یا خاص، افزایش موقت ظرفیت شبکه از مهمترین مزایای این روش است.

دانش آموخته رشته مهندسی برق قدرت گفت: کشورهایی از قبیل آمریکا، آلمان، انگلستان و ژاپن از جمله کشورهای سازنده پست های توزیع برق هستند، اما مطابق جواب مرجع استعلام اختراع، سیستم تغذیه برق موقت بوسیله پست هوایی سیار برای اولین بار در جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

وی گفت: این سیستم حاصل یک سال تحقیق و با توجه به نیاز بازار داخلی و خارجی برای این محصول، امکان اشتغال چندین هزار نفر برای تولید این محصول در صورت وجود شرایط و زمینه های لازم امکان پذیر است.

انتهای خبر/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۸۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمایت از ایجاد زیرساخت‌های تحقیقاتی و علمی مورد نیاز کشور در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی، ایجاد شبکه‌ای برای اشتراک‌گذاری امکانات و خدمات آزمایشگاهی، جذب نخبگان و محققان کارآمد به فعالیت در حوزه‌های مرتبط با علوم شناختی، از اهداف مهم ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در این مقوله است.

همچنین تشویق و ترغیب محققان و متخصصان برای دستیابی به خودکفایی و بومی‌سازی تجهیزات و حمایت از تولید ابزار‌ها و دستگاه‌های فناورانه توسط مراکز و شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از سیاست‌های ستاد علوم شناختی محسوب می‌شود.

در همین راستا، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در سال گذشته حمایت از سرمایه‌گذاری در خصوص طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی ارزان قیمت و قابل حمل (Handheld Devices) را برای استفاده عموم جامعه و در راستای ارتقای سلامت و کارکرد‌های شناختی در دستور کار قرار داد.

این ستاد از شرکت‌های فعال در حوزه شناختی، اساتید دانشگاه‌ها، و سایر محققان حوزه علوم شناختی دعوت شد تا اطلاعات و جزئیات دستگاه‌هایی که توسط آنها قابلیت ساخت دارد را به ستاد علوم شناختی ارسال کنند تا پس از تأیید، حمایت ستاد از فعالیت در حوزه مورد نظر انجام شود.

 در چارچوب این سیاست و فراخوان ستاد چندین شرکت آمادگی خود را برای طراحی و ساخت ابزار‌ها و دستگاه‌های ارزان قیمت قابل حمل در زمینه‌های تحریک مغزی خانگی (نوروفیدبک و بیوفیدبک)، دستگاه‌های پرتابل ثبت و پردازش سیگنال‌های مغزی ۴ تا ۱۶ کانال با هدف بکارگیری در BCI، سیستم غربالگری زودهنگام اوتیسم با استفاده از صدای گریه کودکان و نوزادان، دستگاه آنالیز گفتگو، سامانه ارزیابی آمادگی تحصیلی کودکان پیش‌دبستانی و ابزار پوشیدنی جهت تشخیص حملات تشنج در بیماران مبتلا به صرع اعلام کردند.

این ابزار‌ها و دستگاهی در زمینه درمان افسردگی، اضطراب، بی‌خوابی، رفع مشکلات خواب، افزایش تمرکز، کاهش استرس، کاهش درد‌های میگرنی، افزایش سیستم‌های توانبخشی، درمان اختلالات شناختی-رفتاری مبتنی بر گفتگو، غربالگری، درمان افسردگی و اضطراب، تست ارزیابی آمادگی تحصیلی و پیش‌بینی صرع کاربرد‌های درمانی دارد. 

براساس اهداف و برنامه‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی درسال‌های اخیر بیش از ۱۰۰ آزمایشگاه تحقیقاتی در مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی در سطح کشور به ابزار‌های شناختی ساخت ایران تجهیز شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دفاع هوایی پاشنه آشیل اتحادیه اروپا
  • سوخت گیری در آسمان چگونه و چقدر طول می‌کشد؟
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار آب در روستای توتک مروست
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند