Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه شهرستان سرپلذهاب با تاکید برلزوم راه اندازی شورای زکات در روستاهای شهرستان گفت: زکات مهمترین دستور اسلام برای کاهش فقر و تحقق عدالت اجتماعی در جامعه است که باید به درستی برای آن برنامه ریزی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازبازی دراز، حجت الاسلام والمسلمین جواد فاطمی نسب در اولین جلسه شورای زکات شهرستان ضمن تبریک میلاد باسعادت مولای متقیان حضرت علی(ع) و روز پدراظهار داشت: زکات در دین اسلام یکی از واجبات دینی است که باید یک مسلمان نسبت به پرداخت آن اهتمام ورزد که پرداخت آن به ‌صورت منظم با همراهی مردم و مدیریت درست توزیع آن موجب کاهش فقر ،تحقق عدالت اجتماعی و محرومیت در جامعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شهرستان استفاده از ظرفیت علما، بزرگان، امامان جمعه و جماعت را جهت روشنگری اهمیت زکات بسیار مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: در راستای راه اندازی شورای زکات در سطح روستاها نیازمند یک حرکت مستمر و یکسان هستیم و باید در این خصوص یک برنامه ی راهبردی و اثر گذار وجود داشته باشد تا از کمک های متمکنین و خیرین روستا جهت حل مسائل معیشتی فقرا و نیازمندان استفاده شود.

امام جمعه اهل سنت شهرستان در ادامه گفت: پرداخت خالصانه و سخاوتمندانه زکات و ادای شایسته و آگاهانه حقوق مالی و اقتصادی به محرومان، دنیای وجود انسان را از بداندیشی و بد رفتاری می پالاید، او را مصفا و خوش منش می سازد.

ملارشید ثنایی افزود: قرآن پس از ایمان به خدا، به موضوع انفاق و بخشش و صدقه توجه می دهد که زکات از مهم ترین آنهاست و پرداخت آن را از اصول نیکی ها و اساس کارهای شایسته اعلام می دارد.

مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) نیز درادامه گفت: در طی سال گذشته 9 میلیارد و 740میلیون ریال زکات واجب و مستحب دریافت شده است که در جهت تحویل و رفع مشکلات 507 خانوار تحت پوشش ، تعمیر و احداث 17مسجد ، تکمیل یک باب خانه عالم، تهیه یک باب مسکن و جهیزیه ایتام و همچنین آزادی یک مورد زندانی صرف شده است.

حیدر بهرامی خاطر نشان شد: دراین راستا در سال گذشته توزیع 2 هزار کیسه زکات ، توزیع هزار جلد بروشور و سالنامه ، دیوارنویسی 3 هزار متر مربع با کمک 150 نفر از رابطین عامل زکات در سطح شهر و روستا نیز صورت گرفته است.

وی خاطرنشان شد: با تمام توان و تلاش مضاعف در سال جدید درصدد تشکیل شورای زکات از سوی مردم در روستاها بدون انجام رأی گیری هستیم و اعضای این شورا شامل امام جماعت روستا ، دهیار ، دو تن از معتمدین ساکن روستاها، رئیس شورای اسلامی روستا و یک نفر خانم بعنوان رابط زکات خواهد بود.

اولین جلسه شورای زکات شهرستان سرپلذهاب با حضورامام جمعه سرپل ذهاب، فرماندار و جمعی از مسئولین در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۹۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، به دلیل سرریز شدن سد خاکی قدیمی این روستا و احتمال شکستگی آن، و با بررسی مدیریت بحران، هلال احمر و دیگر دستگاه ها، دستور تخلیه روستا از سوی مدیریت بحران صادر شد.

۶۰ خانوار ساکن روستای نوده زیرکوه هم اکنون در حال تخلیه و اسکان در شهر آبیز هستند.

مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی: به دلیل ادامه بارش‌ها تا صبح فردا، نیرو‌های امدادی و خدمات رسان در بیشتر نقاط استان به ویژه زیرکوه، خوسف، نهبندان و طبس آماده باش کامل هستند.

دیگر خبرها

  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • کارگر یک عنصر با ارزش برای جامعه است
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • همه باید دفاع جانانه و فداکارانه ای از احکام اسلام داشته باشیم
  • لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • عبدالحسین خسروپناه: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد