Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوانازبوشهر،حسین دلشب صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌هایی بالای برای لانه‌گزینی و تخمگذاری لاک پشت های دریایی است که از جمله می‌توان به جزایر و سواحل استان اشاره کرد.
وی با اشاره به آغاز لانه‌گزینی و تخم‌گذاری لاک پشت های دریایی در استان، بیان کرد: تا پایان تابستان شاهد لانه‌گزینی و زادآوری لاک پشت های دریایی در جزایر و سواحل پارک ملی دیر نخیلو، اثر طبیعی ملی خارکو و پارک ملی دریایی نایبند خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به زمان دو ماهه برای لانه‌گزینی و تخم‌گذاری و خروج جوجه از تخم، اضافه کرد: نوزادان متولد شده به‌صورت متناوب از اریبهشت تا مرداد ماه در جزایر مشاهده می شوند.
وی از لاکپشت دریایی منقار عقابی و لاکپشت دریایی سبز به عنوان دو گونه مهم لاک پشت دریایی نام برد و افزود: این گونه‌ها در خطر انقراض هستند و لازم است که مراقبت مناسبی از محل لانه‌ها و تخم‌های آنها صورت گیرد.
دلشب با اشاره به اینکه بیشترین تعداد تخمگذاری و جوجه آوری لاک پشت دریایی منقار عقابی در جزایر نخیلو و ام الگرم در پارک ملی دیر- نخیلو است، تصریح کرد: عمده تخمگذاری لاک پشت سبز نیز در جزیره خارگو است.
وی به برخی از عوامل تهدیدکننده نسل این نوع لاک پشت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: با اجرای فعالیت‌های مختلف و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای رفع مخاطرات این بخش حرکت می‌کنیم و امیدواریم شاهد کاهش مشکلات باشیم.
انتهای پیام /پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۱۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخم‌گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین‌المللی انزلی + فیلم

معاون‌ محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان از آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی خبر داد - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، تورج صادقی اظهار داشت: صدها قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی بومی و مهاجر در تالاب بین‌المللی انزلی آشیانه سازی و تخم‌گذاری کردند.

وی اضافه کرد: برخی از پرندگان آبزی مانند پرستوهای دریایی تیره و کشیم بزرگ در غرب تالاب انزلی که از امنیت بیشتری برخوردار است، آشیانه سازی و تخم گذاری کردند و طی روزهای آتی به همراه جوجه‌های خود از لانه خارج می‌شوند.

صادقی افزود‌: وضعیت مطلوب زیستگاهی، امنیت حاکم و تغذیه مناسب در تالاب‌ بین المللی انزلی سبب جوجه‌آوری بسیاری از پرندگان آبزی و کنارآبزی در این تالاب بین المللی شده است.

وی از مردم و گردشگران خواست در این فصل که پرندگان مشغول لانه‌سازی و تخم‌گذاری هستند از ترددهای غیرضروری در نزدیکی کلونی‌های این پرندگان خودداری کنند و در صورت مشاهده افراد متخلف مراتب را به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

کشیم بزرگ (نام علمی:  Podiceps major)  نام یک گونه از تیره کشیم است. این پرنده بودن در آب را به هر جای دیگر ترجیح می‌دهد و لانه خود را روی آب می‌سازد و هنگام فرار، به جای پرواز کردن، به زیر آب شیرجه می‌رود! کشیم بزرگ گیس‌پرهایی دارد که به سبب آن، گاه مرغابی شانه‌به‌سر نامیده می‌شود.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • نخستین دوره برداشت جلبک‌های دریایی در چابهار آغاز شد
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • تخم‌گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین‌المللی انزلی + فیلم
  • ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر آغاز شد
  • آغاز جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر + تصویر
  • رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است
  • ورود چهره‌های جدید و احتمال شکل‌گیری جریانات نوپا در مجلس