Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:58:35 GMT

افزایش شمار دستفروشان در سنندج داد مغازه داران را در آورد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۹۲۴۱۵

افزایش شمار دستفروشان در سنندج داد مغازه داران را در آورد

سنندج- مغازه داران خیابان فردوسی سنندج امروز با تجمع خود نسبت به افزایش دستفروشان دراین خیابان اعتراض کردند و خواستار برخورد با این پدیده شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، اوایل اسفند ماه سال گذشته معاون عمرانی استاندار کردستان اعلام کرد: طرح پیاده راه سازی خیابان فردوسی شهر سنندج با تصویب شورای ترافیک استان کردستان در اوایل سال آینده به طور آزمایشی اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آستانه سال جدید و آغاز خرید های نوروزی مردم و همچنین انعکاس خبر مذکور هر روز بر تعداد دستفروشان خیابان فردوسی افزوده شد.

در روزهای آستانه سال جدید مغازه داران این خیابان نسبت به حضور دستفروشان به گمان اینکه بعد از اتمام تعطیلات نوروز همه چیز به وضع عادی خود برخواهد گشت، اعتراضی نکردند ولی بعد از گذشت هشت روز از این ایام وقتی دستفروشان همچنان بساط خود را پهن می کنند، مغازه داران پاساژهای واقع در این خیابان تجمع کرده و نسبت به حضور آنها اعتراض کردند.

از آنجا که کردستان سومین استان بیکار کشور براساس آمار منتشر شده مرکز آمار ایران در زمستان سال گذشته بوده است، لذا قشر بیکار این استان تنها راهی که برای امرار ومعاش خود در این شرایط اقتصادی می یابد، دستفروشی است.

وقتی طرح پیاده راه سازی خیابان فردوسی اجرا شود تردد وسایل نقلیه در این خیابان ممنوع خواهد شد بنابراین فضای بیشتری برای دستفروشی وجود خواهد داشت و همین مسئله موجب شده که عده ای از یک ماه پیش جایی در کنار خیابان را به خود اختصاص دهند تا بتوانند از این طریق امرار معاش کنند.

شورای ترافیک استان کردستان به منظور رفع مشکل ترافیک موجود در این خیابان طرح پیاده راه سازی را تصویب کردند که مغازه داران این خیابان معتقدند این اقدام موجب بی رونق شدن کسب و کار آنها و افزایش تعداد دستفروشان خواهد شد.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان خیابان فردوسی سنندج، شرایط و ظرفیت لازم برای ایجاد پیاده راه را دارد وباید مقدمات لازم قبل از اجرای طرح از قبیل طراحی و مبلمان شهری و نوع خودروی عمومی که می تواند از این مسیر عبور کند، مشخص شود.

قادری اظهارداشت: اگر به مشکلات ترافیکی توجه نشود ضربه و لطمات جبران ناپذیری به اقتصاد شهرها وارد خواهد شد و این مشکلات موجب بر هم خوردن وضعیت محیط زیست، انواع آلودگی و اتلاف وقت شهروندان می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۲۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: اقدام به موقع ماموران وظیفه‌شناس سنندج در خاموش کردن خودروی دچار آتش‌سوزی، موجب نجات جان دو نفر از شهروندان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی آزادی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: مأموران انتظامی سنندج در حین گشت زنی در محله شریف آباد، متوجه آتش گرفتن خودرویی در آن حوالی که یک راننده و یک سرنشین داخل خودرو هستند، می‌شوند.

وی افزود: مأموران وظیفه شناس بلافاصله با کپسول اطفا حریق داخل خودرو سازمانی با یک اقدام شجاعانه، پژو روا که از ناحیه موتور دچار آتش سوزی شده بود، خاموش می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی نداشته است، گفت: اقدام همراه با سرعت عمل مأموران موجب خوشحالی شهروندان شد.

سردار آزادی تصریح کرد: پلیس با تمام توان در راستایی ایجاد امنیت و آرامش شهروندان تلاش می‌کند و این را یک افتخار برای خود می‌داند.

کد خبر 749094

دیگر خبرها

  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید/ فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود