Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:16:45 GMT

تلاش دولت در راستای تامین رفاه مردم است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۹۴۲۴۵

استاندار زنجان با اشاره به اینکه حق ملت ایران است که خوب زندگی کنند، گفت: اقداماتی که دولت تلاش می‌کند که به نتیجه برسد در همین راستا است.

به گزارش ایسنا، اسدالله درویش‌امیری در دیدار با اصناف و بازاریان استان، با اشاره به اینکه اجرای طرح‌هایی همچون تحول سلامت در راستای خدمت‌رسانی به ملت متعهد ایران به مرحله اجرا درآمد، اظهار کرد: گازرسانی به مناطق مختلف به‌ویژه روستاهای دورافتاده، ایجاد اشتغال برای 70 هزار نفر در سال گذشته و جذب سرمایه‌گذاران برای رونق تولید، از جمله اقداماتی است که در راستای خدمت به مردم انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به وضعیت استان زنجان در حوزه‌های مختلف نیز اشاره کرد و افزود: یکی از شاخص‌ها درآمد گمرک است که خوشبختانه در این بخش شاهد رشد همه موارد بودیم، به‌طوری‌که در سال گذشته 300 میلیارد تومان کالا از استان زنجان به سایر کشورها صادر شده و واردات نیز کاهش یافته که نشان از افزایش توان تولید و کیفیت تولیدات است.

این مسئول به رونق در بخش مسکن نیز اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته 160 میلیارد تومان تسهیلات در بخش مسکن ارائه شده است و این مورد جزو شاخص‌هایی است که می‌توان به آن تکیه کرد. همچنین باید به افتتاح چندین پروژه صنعتی تا چند ماه آینده در استان اشاره کرد که قطعا بخشی از معضل بیکاری را برطرف خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، راه‌اندازی و شروع ‌به کار کارخانه کیلوس با 300 میلیارد تومان اعتبار و آرین توتون را جزو طرح‌هایی دانست که می‌تواند چرخ‌های صنعت استان را سرعت بخشد و خاطرنشان‌ کرد: با ایجاد امید در بین سرمایه‌گذاران و حمایت از آن‌ها می‌توان اعتماد آن‌ها را جلب کرد و تلاش مسئولان استان نیز در این راستا است و تمام‌قد از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: بخش خصوصی باید از برگشت سرمایه خود مطمئن باشد و باید این اطمینان و اعتماد را در بین آن‌ها ایجاد کنیم که خوشبختانه کارهای خوبی در این راستا انجام شده است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه همه اقدامات در راستای ایجاد تولید و اشتغال در حال انجام است، تصریح ‌کرد: امیدواریم با همدلی بتوانیم اقداماتی در شان ملت انجام داده و برای آن‌ها که سرمایه‌های اصلی کشور هستند، گام‌های اساسی برداریم.

درویش‌امیری در بخش دیگری به موضوع مالیات و درآمدهای مالیاتی و نگرانی برخی فعالان اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: تنها 23 درصد از درآمد استان شامل مالیات در سال گذشته بود و قطعا اجازه نمی‌دهیم به کسی اجحاف شود و به‌عنوان استاندار قطعا در صورت مشاهده، جلوی ظلم خواهم ایستاد.

وی همچنین با اشاره به اینکه همه سوار بر یک کشتی هستیم، افزود: باید با تعامل این کشتی را پیش برده و شرایط بهتری را برای افراد فراهم کنیم.

استاندار زنجان به موضوع اقتصاد مقاومتی و ضرورت توجه به آن نیز اشاره کرد و یادآور شد: اقتصاد مقاومتی به همراه تولید و اشتغال است و زمانی‌که تولید افزایش یابد قطعا اقتصاد نیز مقاوم‌تر خواهد شد. به هر میزان که کالا از خارج وارد شود قطعا مانع تولید و اشتغال در داخل کشور خواهد شد؛ پس باید بر روی رونق کسب و کار داخلی تمرکز کنیم.

وی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی باید هزینه سربار را از بین ببریم و یکی از این هزینه‌ها مربوط به حمل و نقل می‌شود که دولت سعی کرده است با ایجاد زیرساخت‌های لازم در این حوزه، از جمله توسعه ریلی و نوسازی ناوگان هوایی شرایط را برای حمل ‌و نقل مناسب‌تر فراهم کند.

درویش‌امیری به نقش بازاریان در رونق بازار نیز اشاره کرد و افزود: بازار یکی از پایگاه‌های مهم هویت‌ساز به‌شمار می‌رود. در ادوار مختلف نقش ویژه‌ای در امور داشته و باید این جایگاه تقویت شده و رونق یابد و دست‌یابی به اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی از سوی بازاریان حائز اهمیت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در حوزه خدمات سهم استان در اشتغالزیی کم است، گفت: برای رفع این مشکل مشاغل جدیدی احصا شده و در این رابطه تصمیم‌گیری خواهد شد.

رحیم عصفوری تصریح‌ کرد: تلاش‌های زیادی برای توسعه اشتغال در حوزه‌های مختلف صورت گرفته و باید رشد بخش خدمات نیز همچون سایر بخش‌ها باشد.

یکی از معتمدین بازار نیز در این جلسه خواستار تجدید نظر در برخی قوانین جهت تسهیل در به‌کارگیری نیرو از سوی اصناف شد و گفت: در این صورت بدون هرگونه هزینه‌ای در استان 37 هزار شغل ایجاد خواهد شد و بار مالی برای دولت در پی ندارد.

افضلی به ضرورت احیای استاد و شاگردی اشاره کرد و افزود: با کسب تجربه از سوی جوانان می‌توان به ماندگاری پیشه‌های مختلف امیدوار شد و قطعا در این شرایط بخش بزرگی از جوانان جویای کار با تجربه بالا و علم وارد بازار خواهند شد.

وی همچنین به‌عنوان بازاری باسابقه از مسئولان استان خواست مشکلات پتروشیمی زنجان را که در صورت راه‌اندازی می‌تواند برای تعداد زیادی از جوانان استان اشتغالزایی کند را برطرف کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۴۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر بانوان از نیروی انتظامی کردستان در راستای اجرای طرح نور

دریافت 33 MB

به گزارش خبرنگار مهر، جانشین فرماندهی انتظامی کردستان عصر چهارشنبه در حاشیه این برنامه در سنندج اظهار کرد: اجرای طرح نور با پشتیبانی مردم منجر به ایجاد دلگرمی و انگیزه بیشتر نیروهای انتظامی در اجرای این بهتر این طرح می‌شود.

وی افزود: حضور جمعی از شهروندان سنندج در فراجا برای تقدیر از نیروهای نظامی ارزشمند است و ما هم از مردم استان که پلیس را در اجرای طرح نور یاری کردند، سپاسگزاریم.

خبرنگار_ امیرعلی میرزایی

کد خبر 6094568

دیگر خبرها

  • جوانان در راستای اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان + جزئیات
  • جاماندگان سهام عدالت بخوانند
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان به وزارت رفاه
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان
  • قضات در راستای کاهش اطاله دادرسی، صدور آرای متقن، دعوت به سازش تلاش کنند
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات جدی خانه کارگر است
  • تقدیر بانوان از نیروی انتظامی کردستان در راستای اجرای طرح نور
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌