Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان،نخستین کنفرانس بین المللی اینترنت اشیا، کاربردها و زیرساخت با هدف ایجاد امکان تبادل نظر و اطلاع یافتن از آخرین فعالیت های پژوهشی و کاربردی در حوزه اینترنت اشیا در ایران و جهان و گسترش پژوهش، کاربرد و کسب و کار اینترنت توسط دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محورهای این کنفرانس شامل اینترنت اشیا ، انسان و جامعه، پردازش هوشمند و کلان داده ها، اقتصاد ، کارآفرینی و اینترنت اشیا، فناوری های ارتباطی و اینترنت اشیا، اینترنت اشیا امنیت و حریم خصوصی، استاندارد ها و پروتکل های اینترنت اشیا، محیط های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا، خدمات و کاربردهای مبتنی بر اینترنت اشیا، ساختارها و سامانه های مرتبط با اینترنت اشیا و سخت افزارها، سیستم های عامل و میان افزارهای اینترنت اشیاست.
حوزه های زیر پوشش این کنفرانس شامل کامپیوتر و فناوری اطلاعات (IT)، آخرین مهلت ارسال مقاله تا یکم بهمن امسال و آخرین مهلت ثبت نام، دهم فروردین 96 است.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی http://iot2017.ui.ac.ir مراجعه کنند.

دبیر علمی نخستین کنفرانس بین المللی اینترنت اشیا امروزدر جمع خبرنگاران با بیان اینکه از مجموع 120 مقاله ارسال شده به دبیرخانه این کنفرانس 60 مقاله پذیرفته شده است گفت: از این تعداد 40 مقاله بصورت پوستر و 20 بصورت سخنرانی ارائه می شود.
بهروز شاهقلی افزود: پنج کارگاه آموزشی شامل دو کارگاه سخت افزاری و طراحی های سخت افزاری و دو کارگاه در حوزه نرم افزارها و یک کارگاه آموزشی نیز در زمینه شبیه سازی اینترنت اشیا (IoT )نیز در جریان کنفرانس برگزار می شود.
وی با بیان اینکه اینترنت اشیا انقلابی در کسب و کارهای رایج محسوب می شود گفت: اینترنت اشیا (IoT ) می تواند بخش کوچکی از اقتصاد مقاومتی را از طریق کارآفرینی و تولید محقق کند.

وی با اشاره به اینکه امروزه رقابت زیادی برای افزایش بازدهی وجود دارد افزود: اینترنت اشیا به افزایش بازدهی و مزیت های نسبی در بازارهای رقابتی کمک می کند.

دبیر این کنفرانس نیز گفت: بیشتر کسب و کارها در دنیای کنونی از فضای مکانیکی به حوزه الکترونیکی وفناوری اطلاعات گرایش پیدا کرده است.

سید امیرحسن منجمی با بیان اینکه اینترنت اشیا مبحث جدیدی در عالم فناوری محسوب می شود که تا 20 سال آینده بازار چند صد میلیارد دلاری پیدا خواهد کرد گفت:حجم بازار این فناوری در سال 2017 زیر یکصد میلیارد دلار تخمین زده می شود که تا سال 2020 با رشد سالانه حدود 40 درصدی به 270 میلیارد دلار خواهد رسید.

وی با بیان اینکه چندین انقلاب فناوری در حوزه فناوری اطلاعات در دنیا موجب تغییر و تحول عظیم شده است، افزود : انقلاب فناوری در 30 سال گذشته کامپیوترهای شخصی را ایجاد کرده سپس کامپیوترهای قابل حمل به وجود آمدند پس از آن اینترنت به میان آمد، موبایل‌ها آمدند و امروز نیز انقلاب فناوری اینترنت اشیا بوجود آمده است.

منجمی با بیان اینکه اینترنت اشیا به عنوان انقلاب بعدی در عالم علم و فناوری رخ خواهد داد افزود: کامپیوترها در این دوره می توانند به شکل هر وسیله ای باشند و هر دستگاهی می تواند به اینترنت متصل شود.
دبیر این کنفرانس بین المللی گفت: دانشگاه اصفهان به مرکزیت اینترنت اشیا بدل شده و با توجه به اینکه اصفهان صنعتی ترین استان کشور است می‌تواند در زمینه اینترنت اشیا به جایگاه خوبی برسد.

اینترنت اشیا (IoT )، فناوری مدرنی است که در آن برای هر موجودی (انسان، حیوان و یا اشیا) قابلیت ارسال داده از طریق شبکه‌های ارتباطی، اعم از اینترنت یا انواع دیگر فراهم می‌ شود.
در واقع اینترنت اشیا به بسیاری از اشیا و وسایل محیط اطرافمان که به شبکه اینترنت متصل شده است و از طریق کاربری های موجود در تلفن های هوشمند و تبلت کنترل و مدیریت می شود، اشاره دارد.




انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۴۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی اصفهان در خصوص وجود مشکل اینترنت در بعضی از روستاها گفت: تلاش‌هایی برای رفع این مشکل انجام شده است، اما به گفته مسئولان مربوطه مانعی که بر سر راه است، تحریم کابل فیبر نوری در کشور است و باید برای این مشکل رسیدگی‌های لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن نایبی امروز_ پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جلسه همایش شورای اسلامی شهری و روستایی شهرستان اصفهان با بیان اینکه یکی از پرتلاش‌ترین شوراها در دوره کنونی، شورای روستاها هستند، اظهار کرد: با وجود اینکه اعضای شورا خداپسندانه فعالیت می‌کنند، یکی از چالش‌های شورای بخش مرکزی، مدیریت نامطلوب برخی مدیران است و این موضوع سبب اجحاف در حق شورا شده است.

وی با اشاره به اینکه از مشکلات موجود در بخش مرکزی استان اصفهان آگاه هستیم، اما مصوباتی در شورا تصویب شد که تأثیر به‌سزایی در رفع مشکلات داشت، افزود: امیدواریم مصوبات تعیین شده در شوراها پیگیری و اجرایی شود، سعی‌مان بر این است تا این مصوبات تا دهه فجر اجرایی شود تا شرمنده مردم نشویم.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی اصفهان با اشاره به وجود مشکل اینترنت در بعضی از روستاها، با بیان اینکه در بعضی از روستاها اینترنت وجود ندارد و دانش‌آموزان مجبور هستند برای شرکت در کلاس‌ها و امتحانات به یکی از کتابخانه‌های شهر مراجعه کنند، عنوان کرد: تلاش‌هایی برای رفع این مشکل انجام شده است، اما به گفته برخی مسئولان مربوطه مانعی که بر سر راه است، تحریم کابل فیبر نوری در کشور است و باید برای این مشکل رسیدگی‌های لازم صورت بگیرد.

کد خبر 750169

دیگر خبرها

  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • ارائه ۲۰۰ مقاله در کنفرانس بین المللی برق به میزبانی زنجان
  • ویژگی مهم مرحله دوم انتخابات مجلس برای اولین بار در کشور
  • پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم
  • مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان برگزار می‌شود
  • ژاپن بر روی اینترنت نسل۶، ۵۰۰برابر سریع‌تر از نسل۵ کار می‌کند!
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در سمیرم و لنجان ۲۱اردیبهشت برگزار می‌شود