استفاده هفت میلیون و۹۲۰ هزار نفر از سینماهای حوزه هنری در سال ۹۵/ بازسازی کامل ۷ سینما
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۹۶۸۱۲
مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری در آستانه افتتاح اولین پردیس سینمایی شهر اصفهان در گفتگویی با بیان این مطلب خبر داد: علاوه بر این، مقدمات ساخت پردیسهای سینمایی در شهرهای ساری، مراغه و بجنورد انجام شده و سال 96 این پروژهها به همت موسسه بهمن سبز و با مدیریت محمود کاظمی وارد فاز اجرایی میشوند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: سازمان سینمایی حوزه هنری برای توسعه و تقویت زیرساختهای سینما در کشور و ارتقای سالنهای سینمایی در قالب نوسازی، تجهیز و بهسازی سینماها از طریق بهمن سبز و کارشناسان و مدیران این موسسه به صورت جدی در تهران، مراکز استانها و شهرستانها ورود کرده و این سازمان، «سینماسازی»را به عنوان یکی از ضرورتهای مهم جزو سیاستها و اولویت فعالیتهای خودش قرار داده است.
به گفته وی؛ حوزه هنری در یکی دو ساله اخیر چندین پروژه بزرگ را در برنامهاش قرار داده که تعدادی از آنها مراحل ساخت و ساز را طی کرده و مورد بهره برداری قرار گرفتهاند. سینما «فلسطین» اصفهان و سینما «آزادی» شهر آبادان که مخروبههایی بیش نبودند به همت دست اندرکاران سینمایی حوزه هنری امروز به بهره برداری و بازگشایی رسیدهاند و در خدمت مردم قرار دارند.
مدیرروابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری ضمن تشریج فعالیت های این سازمان در عرصه توسعه زیرساخت های سینمایی در سال های گذشته بویژه در سال 95 خاطرنشان ساخت: علاوه بر بازسازی کامل هفت سینما، در راستای تغییرات و بازسازیها 3600 صندلی نیز، نوسازی و شش پرده نمایش به ناوگان سینماهای کشور افزوده شده است.
وی به پردیس سینمایی چهار باغ اصفهان اشاره کرد و افزود: پردیس سینمائی چهارباغ با مدرنترین امکانات سینمایی بازسازی شده و در نمای خارجی و داخلی آن از معماری ایرانی استفاده شده است.
عشیری با بیان اینکه این سینما مجهز به سیستم اطفای حریق خودکار، نمازخانه، کتابخانه، کتابفروشی و دیگر امکانات سینماهای مدرن است، اضافه کرد: این سینمای تک سالنه پیش از این در کل دارای ظرفیت ۴۶۰ نفر بوده که با بازسازی به شکل پردیس سینمایی چهار سالنه درآمده و تعداد صندلیهای این سینما به ۷۸۰ صندلی افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه سالن اصلی این سینما ۴۳۰ نفر ظرفیت دارد، بیان داشت: این پردیس سینمایی دارای دو سالن ۱۳۰ و ۱۴۰ نفره و یک سالن ۸۰ نفره نیز هست که هرکدام از این سالن های سینمایی با نام هایی برگرفته از پایتخت فرهنگی جهان اسلام نامگذاری شدند.
این مدیر سینمایی با اشاره به این نکته که معضل کمبود سالن استاندارد در کشور یکی از مهمترین مشکلات سینمای ایران است و طبیعی است با تسریع روند بازسازی سالنها، میتوان گام مؤثری در اعتلای سینمای ایران برداشت معتقد است به طور قطع، استانداردسازی سالنهای سینمایی در دست ساخت و یا بازسازی و نوسازی آن ها در جذب مخاطب و مشارکت بیشتر طیفهای مختلف مردم به سینما مؤثر است و آمارهای رسمی از افزایش چشمگیر مخاطبان در سالنهای بازسازی شده حکایت میکند.
وی با بیان اینکه نگاهی به پروژههای سازمان سینمایی حوزه هنری در زمینه نوسازی و توسعه سالنهای سینمایی از حضور موثر و مشارکت جدی این نهاد در قوت بخشیدن به نهضت سالن سازی سینمایی و سینماسازی خبر می دهد؛ یادآور شد: بازسازی سینما آفریقا در شهر مقدس مشهد در استان خراسان رضوی، بازسازی و تبدیل سینما قدس شهر تبریز در استان آذربایجان شرقی از سینمایی یک سالنه به سینمایی دو سالنه، بازسازی کامل سینما «فلسطین» شهر همدان به صورت دو سالنه، بازسازی و بهره برداری سینما «فلسطین» شهر اصفهان و اولین پردیس سینمایی اصفهان به نام «چهارباغ» با چهار سالن، بازسازی سینما «آزادی» شهر ارومیه در آذربایجان غربی که در حال انجام است، بازسازی سینما «آزادی» شهر آبادان، به روزرسانی و نوسازی سینماهای «پیام» و«شاهد» درشهرتهران، همچنین بازسازی سینما بهمن تهران از مهمترین و پرمخاطبترین سینماهای تهران و مجموعه سینماهای حوزه هنری در کنار برنامههای آینده این نهاد برای ساخت پردیسهایی در شهرهای ساری، مراغه و بیرجند و… از جمله اقدامات حوزه هنری در عرصه صنعت سینماسازی است که همگی، جایگاه ممتاز این ارگان را در تقویت و توسعه زیرساخت های سینمایی به عنوان یک نیاز اساسی نشان میدهد.
مدیرروابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری با اعلام اینکه سال گذشته هفت میلیون و نهصد و بیست هزار نفر در سینماهای حوزه هنری فیلم دیدند و از میان 25 میلیون نفری که در سال 95 به سینما رفتند، یک سوم آن ها در سینماهای حوزه هنری فیلم دیدند خاطرنشان ساخت: با گسترش و تقویت ظرفیت هایی سینمایی حوزه هنری و بهره برداری از پروژه های در دست اقدام در سالجاری و برنامه های پیش رو، بی تردید سینماهای حوزه میزبان سهم بالاتری از مشتاقان و علاقمدان سینما خواهند شد.
منبع: مازند مجلس
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
جزئیاتی تازه درباره آخرین عاشقانه زندهیاد حسام محمودی
آفتابنیوز :
فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» دومین ساخته کاوه صباغزاده مدتی است که در بخش «سینما آنلاین» فیلمنت اکران آنلاین شده است به همین بهانه محمد جلیلوند منتقد سینما در یادداشتی درباره ویژگیهای این فیلم عاشقانه نوشته است.
در این یادداشت آمده است:
«عنصری به نام تخیل که نقش مهمی در شکلگیری صنعت سینما داشته و آن را به یکی از سودآورترین صنایع جهان تبدیل کرده، متاسفانه جایگاه چندانی در سینمای ایران نداشته و واقعگرایی آن هم به شکل افراطی و سرشار از اغراق جای تخیل را پر کرده است. در سالهای اخیر اندک تلاشهایی برای تولید آثاری متفاوت با جریان روز سینمای کشورمان صورت گرفته و گهگاه نیز به نتایج درخورتوجهی منجر شده که یکی از شاخصترین آنها «رمانتیسم عماد و طوبا» ساخته کاوه صباغزاده است که تجربهای نو و امیدوارکننده در قالب کمدی-رمانتیک به حساب میآید. پلتفرم فیلمنت که تنوع در پخش آثار سینمایی را در دستور کار خود داشته و در سال جاری نیز مانور بیشتری هم روی تنوع مضمونی اکران آنلاین داده، به تازگی پخش آنلاین این فیلم را آغاز کرده که میتواند دارای جذابیتهای زیادی برای علاقهمندان این دسته از آثار باشد.
صباغزاده پس از ساخت فیلم گرم و دلنشین «ایتالیا ایتالیا»، در دومین فیلم سینمایی خود «رمانتیسم عماد و طوبا» قالب کمدی-رمانتیک را برگزیده است. او قصه خود که با نگاهی به کتاب «سیر عشق» نوشته آلن دوباتن نوشته شده را بر پایه عشق میان عماد و طوبا بنا کرده و دیگر اجزا را حول محور این دو چیده است. در عین حال، فیلمنامهای شخصیت محور خلق کرده که یکی از تمهای ابدی سینما با عنوان عشق به تاروپودش گره خورده و آن را پیش میبرد. صباغزاده قصهاش را خوب شروع کرده و آن را با ریتمی مناسب به نقطه عطف نخست میرساند. زوج جوانی که تماشاگر را به تماشای قصه زندگی خود دعوت کرده و فرازوفرودهای آشنایی را به تصویر میکشند. استفاده از راوی هم نکته مثبتی برای فیلم و شیوه روایت آن به حساب میآید که از آن برای قصهگوتر شدن کار بهره گرفته شده که در ساختار فیلمنامه فیلم به خوبی جا افتاده است.
اهل سینما و تئاتر بودن این دو نیز ایدهای مناسب برای خلق شوخیهای جذاب به نظر میرسد که در عین حال رگههای پررنگی از فانتزی دارد. «رمانتیسم عماد و طوبا» نگاه روانشناسانهای به قهرمانهای خود و سیر روابط آنها داشته و در عین حال دست به آسیبشناسی هم میزند. موضوعی که در سینمای ایران به آن کمتر پرداخته شده و این فیلم از این حیث نمونهای شاخص و درخشان به حساب میآید.
صباغزاده برای جذابتر شدن فیلم خود شوخیهای بامزهای را با تکیه بر ظرفیتهای کمدی رمانتیک خلق کرده که حال و هوای شیرینی به فیلم بخشیده است. از طرف دیگر روی وجوه بصری فیلم خود نیز به خوبی کار کرده و از رنگ و به ویژه نور برای خیالانگیزتر شدن فیلم خود سود جسته که میتوان آن را جزو نقاط قوت فیلم به حساب آورد. همان نکتهای که تماشای «رمانتیسم عماد و طوبا» را دلپذیرتر کرده و آن را به ذات سینما نزدیک میکند.
انتخاب بازیگر در کمدی رمانتیکها از اهمیت فوق العادهای برخوردار بوده و تنها اندک لغزشی میتواند کلیت کار را به خطر بیندازد. آن هم فیلمهایی از جنس «رمانتیسم عماد و طوبا» که با تکیه بر دو شخصیت اصلی خود پیش رفته و کاملا متکی به بازیگران خود است. صباغزاده نقشهای اصلی فیلم خود را به دو بازیگری سپرده که تا زمان تولید فیلم تجربه سینمایی زیادی نداشته و بیشتر در قاب کوچک تلویزیون حضور داشتهاند. با این حال، شیمی رابطه عماد و طوبا با تکیه بر بازی خوب این دو قابل قبول از کار درآمده است. زندهیاد حسام محمودی به شخصیت عماد باورپذیری خوبی بخشیده و تماشاگر را به سمت خود میکشاند. در طرف دیگر، الناز حبیبی در نقش طوبا قرار دارد که به خوبی از فیزیک و میمیک چهرهاش برای جان بخشیدن به نقش بهره گرفته و بازی درخشانی را ارایه کرده است. تا جایی که برای نخستینبار نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر جشنواره فیلم فجر شده است. البته نمیتوان از گروه بازیگران «رمانتیسم عماد و طوبا» گفت و از کنار زندهیاد علی انصاریان عبور کرد. بازیگری که در نقشی مکمل خوش درخشیده و آخرین فیلم سینماییاش، نوید حضور بازیگری توانا در عرصه سینمای ایران را میداد.
«رمانتیسم عماد و طوبا» از آن دسته فیلمهایی است که قابلیت ارتباط با طیفهای مختلف سنی به خصوص زوجهای جوان را داشته و لحظات شیرینی را برای مخاطبان خود رقم میزند.»
منبع: خبرگزاری مهر