Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@22:40:48 GMT

برگزاری نشست مسکو درباره افغانستان بدون حضور آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۱۳۳۳۱

روسیه میزبان گفت‌وگوهایی است که محور آن صلح در افغانستان است اما آمریکا با وجود دعوت مسکو، گفته در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.
به گزارش ایسنا، در این اجلاس که امروز (جمعه) برگزار می‌شود، افغانستان، ایران، هند و چند کشور آسیای میانه شرکت خواهند داشت.
کاخ سفید مدعی شد، روسیه با دخالت دادن طالبان در گفت‌وگوهای صلح به این گروه نظامی مشروعیتی می‌بخشد که شایستگی آن را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش بی.بی.سی، آمریکا از سوی دیگر نگران آن است که مشارکت طالبان در روند صلح باعث کمرنگ شدن اهداف ناتو در افغانستان و نقش محوری ایالت متحده در این کشور شود.
وزارت خارجه روسیه درباره نگرانی‌های مقام‌های آمریکا مبنی بر حمایت این کشور از گروه طالبان واکنش نشان داده و گفته که هدف از تماس دولت روسیه با طالبان مشروعیت بخشیدن به این گروه نیست بلکه به دلیل وجه اشتراک در مواضعشان نسبت به گروه تروریستی داعش است.
مقام‌های دولت روسیه همچنین گفته‌اند روسیه در پی تشویق این گروه برای پیوستن به روند صلح افغانستان تحت رهبری دولت افغانستان است.
روسیه از زمانی که تروریست‌های داعش در افغانستان ظاهر شده‌اند، در مسائل مربوط به این کشور نقش فعال‌تری به عهده گرفته؛ چرا که این موضوع می‌تواند تهدیدی بالقوه برای روسیه تلقی شود.
در ماه‌های گذشته روسیه مذاکرات صلح افغانستان را با دعوت از چین و پاکستان آغاز کرد و سپس دولت افغانستان را هم به مذاکرات دعوت کرد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۱۳۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت در ایلام

ایسنا/ایلام نشست شورای اداری استان ایلام فردا، ۱۳ اردیبهشت با حضور دکتر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با موضوع «تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت» برگزار می‌شود.

پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام اعلام کرد این نشست، فردا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، ساعت ۹ صبح در سالن آمفی‌تئاتر فنی و حرفه‌ای استان با حضور مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، مدیران ستادی، رؤسای دانشگاه‌ها و سازمان‌ها، نهادها، مدیران بانک‌ها، شهرداران سراسر استان، مدیران‌عامل شرکت‌ها و ... به همراه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی‌ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست
  • برگزاری نشست تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت در ایلام
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است