Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@08:16:26 GMT

چهره هنر انقلاب در سال95 معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۱۸۱۸۹

چهره هنر انقلاب در سال95 معرفی شد

سید مسعود شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست در آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری به عنوان چهره هنر انقلاب در سال ۹۵ معرفی شد.

به گزارش مشرق،‌ مراسم اختتامیه سومین هفته هنر انقلاب و انتخاب چهره سال هنر انقلاب اسلامی امروز ساعت 18 در محل حوزه هنری تهران برگزار شد.این مراسم با حضور شعرا، اندیشمندان، پژوهشگران و مسئولین فرهنگی و هنری در سالن سوره حوزه هنری با اجرایی نمایشی محیطی در خصوص شهدای حرم آغاز گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، این مراسم با سحنرانیحجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آغاز گردید. وی در ابتدای این مراسم گفت:در میان اعمال صالح برخی از اعمال نظیر جهاد، شهادت، نماز و انفاق رنگ و بوی دیگری دارد. انقلاب اسلامی ایران نتیجه حرکت حق جویان تاریخ بوده است. آنهایی که انقلاب را درک کرده یا نکرده و در مسیر آرمان های انقلاب حرکت می کنند، در واقع به حیات طیبه موعود قرآن کریم دل بسته اند. امروز بعد از گذشت چند دهه از انقلاب اسلامی آثار ظلم ستیزی آنهایی را که با اهل بیت(ع) مخالفت داشته اند، شاهد هستیم. امروزه مقاومت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به جهانیان ثابت شده است.

وی افزود: محیط پیرامونی و جغرافیایی منطقه خاورمیانه دلالت می کند که چطور انقلاب اسلامی ایران قلوب مردم جهان را خود جذب کرده است. مقاومت مردم یمن، سوریه، عراق لبنان در برابر اسرائیل و جریانات مقاومت و افزون شدن دشمنی دشمنان نشان داد خون بهای شهیدان، نتیجه داده و به جریان دفاع از حرم تبدیل شده است. همچنین نتیجه عمل صالح بزرگ مردم ایران در سال ۵۷ آشکار شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: من به هنرمندانی که در مسیر هنر انقلاب گام برمی دارند، تبریک می گویم. آنان تلاش می کنند انقلاب اسلامی در مسیر رشد و بالندگی را معرفی کنند. از طرفی هر ساله شاهد معرفی چهره هایی از نسل های جدید انقلاب اسلامی ایران به هنر انفلاب هستیم و باید بدانیم کتاب های داستان، شعر و سینمای دفاع مقدس از پرمخاطب ترین آثار هنری در این دوره است. همچنین در زمینه آثار تجسمی مخاطبان زیادی مباحث هنر انقلاب را دنبال می کنند.

خاموشی با بیان این که رابطه ایران با کشورهای دیگر در زمینه هنر پیوسته در حال افزایش است، خاطر نشان کرد: از عمق و ژرفای هنرهای انقلابی شکل گرفته در ایران می توان کمک گرفت تا جبهه هنر مضامین انقلاب در فرامرز ایران نیز قوت یابد و به سایر نقاط جهان سرایت کند. برای مثال برخی از ادیبان و شعرای عرب زبان در سفرهایم به من می گفتند نشریه شیراز حوزه هنری بسیاری از خلاها را در زمینه ادبیات انقلاب پر کرده است. وی در پایان ابراز امیدواری کرد هنر انقلاب در بخش های کمی و کیفی با قوت بیش از پیش به حیات خود ادامه دهد. در ادامه این برنامه پس از پخش تیزر مربوط به نامزدهای دریافت جایزه چهره سال هنر انقلاب اسلامی، سید مسعود شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست در آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری به عنوان چهره هنر انقلاب در سال 95 معرفی شد. گفتنی استحمید حسام، بهناز ضرابی زاده، ابراهیم حاتمی کیا و محمد حسین مهدویان از دیگر کاندیداهای چهره سال هنر انقلاب در سال 1395 بودند.

سید مسعود شجاعی طباطبایی متولد سال 1342 شهر تهران است. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و کارشناسی‌ارشد رشته گرافیک از دانشگاه تربیت مدرس است. این هنرمند سردبیر مجله «کیهان کاریکاتور» و سردبیر مجله بین‌المللی «ایران کارتون»، مدیر خانه کاریکاتور ایران، عضو هیئت داوران چند نمایشگاه ملی و بین‌المللی، مدرس دانشگاه و همچنین مسئول واحد کاریکاتور حوزه هنری است. سال گذشته نمایشگاه پرمخاطب «هولوکاست» به همت این هنرمند برگزار شد و بازتاب رسانه ای وسیعی در داخل و خارج از کشور داشت و شجاعی طباطبایی به همین دلیل در بین نامزدهای چهره سال هنر انقلاب قرار گرفته است. سید مسعود شجاعی طباطبایی که به عنوان چهره سال هنر انقلاب در سال 95، انتخاب شد، در سخنانی عنوان کرد: خود را در جایگاهی نمی‌بینم که این جایزه شامل حال من شود. بزرگان زیادی در عرصه‌های مختلف هنر هستند که باید این جایزه را دریافت کنند. او با بیان اینکه جشنواره هولوکاست یک کار جمعی بود، عنوان کرد: ماه پیش در کشور لبنان یک کلاس و کارگاهی برگزار کردم. در جایی به نام مزار شهدای مدافع حرم با شهیدی آشنا شدم که 13 سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر بود و پس از آزادی به دفاع از حرم حضرت زینب (س) پرداخته و در نهایت شهید می‌شود. چهره سال هنر انقلاب در سال 95،‌ در پایان گفت: نکته جالب نامه‌های دختر او بود که بر سر مزار این شهید دیده می‌شد. این جایگاه و جایزه را به خانواده این شهید و دختر او زینب، تقدیم می‌کنم. پیش از شجاعی طباطبایی مومنی شریف در سخنانی درباره این هنرمند گفت: جشنواره کاریکاتور هولوکاست در شرایط ویژه‌ای برگزار شد. از جهتی نشان دهنده این بود که ادبیات و هنر ما بعد بین‌المللی پیدا کرده است. او ادامه داد: از طرف دیگر سه وزیر امور خارجه کشورهای مختلف و سازمان یونسکو به ما فشار آوردند که این جشنواره برگزار نشود؛ این جشنواره برگزار شد و از طرف برخی رسانه‌ها چندان دیده نشد. او با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از این کار حمایت کردند، افزود: مقام معظم رهبری به آقای شجاعی فرمودند که آقای شجاعی حسابی مشغول به کوبیدن و رفتن به جلو هستید. هر چه آنها را عصبانی کرد ما را خوشحال‌تر کرد. در این راه پافشاری کردید و صبوری به خرج دادید تا در این زمینه به موفقیت رسیدید.

محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، در اختتامیه هفته هنر انقلاب که عصر امروز در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به اهمیت انتخاب چهره هنر سال انقلاب اسلامی اظهار داشت: در سال95 هنرمندان ما درخشیدند، مخاطبان جدیدی حضور پیدا کردند و حضور جوانان در آن مشهود بود. شاهد حضور جوانان بسیار بسیار خوبی بودیم که امیدوارم سایه پیشکسوتان بر هنر و ادبیات کشورمان و این جوانان باشد. در سال گذشته ادبیات و هنر انقلاب، در خارج از کشور به ویژه منطقه درخشش داشت. وی افزود: همکاران محترم در دبیرخانه چهره سال انقلاب اسلامی، نخست 25 نفر را رصد کرده بودند. این اسامی به 14 نفر رسید. یکی از این افراد جزو متولیان حوزه هنری بود که در نهایت اسامی به 13 نفر رسید. برخی از این افراد محمدرضا بایرامی, ابراهیم حاتمی کیا، سیدمحمود رضوی، حسن روح الامین، سید مسعود شجاعی طباطبایی، بهناز ضرابی زاده، ابوالقاسم طالبی، فرهاد عظیما، محمد حسین مهدویان، مهدی نبویان و محمدرضا ورزی بودند. رییس حوزه هنری ادامه داد: در حوزه گفتمان انقلاب اسلامی بودن، تاثیر گذاری و جریان سازی انقلابی از جمله شاخصه هایی بود که در انتخاب چهره سال هنر انقلاب اسلامی مدنظر بود. در اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، فاضل نظری معاون هنری، حمزه زاده معاون سینمایی، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی، ناصر فیض رئیس دفتر طنز حوزه هنری،محمدرضا شفیعی، احمدرضا درویش و جمعی از مدیران و هنرمندان عرصه هنر انقلاب حضور داشتند. منبع: میزان

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۱۸۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین روح الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای وقف گفت: شعاری که سال‌ها تکرار شد به عنوان میراث ماندگار در حوزه وقف به جهت تمرکز اولویت در حوزه دانش و توسعه دانش و رسیدن به مرز فناوری در این نمایشگاه قابل مشاهده است. در حوزه‌های علوم زیستی، دفاعی، هوش مصنوعی و علوم پزشکی در کنار مباحثی مانند فقه که مورد توجه بوده شاهد رشد و پیشرفت خوبی هستیم.

وی اظهار کرد: لازم است از تلاش‌های ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه تقدیر و تشکر کنیم که نظارت به فردا و حوزه‌هایی که زندگی آینده بشر را دستخوش تحول قرار می‌دهد دارند و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در این زمینه دنبال می‌کنند. طبیعتاً همه مجموعه‌های کشور باید مطابق سندهای توسعه پنج ساله به دانش بنیان شدن محصولات و سرمایه گذاری ها فکر کنند و طبیعتاً این الگو را می‌توانند مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام حریزاوی بیان کرد: همه مؤمنان که می‌خواهند بعد از این دنیای فانی سرمایه‌هایشان به رشد و نمو برسد و ماندگار شود اگر بتوانند حوزه نگرشی خود را از وقف زمین و ملک و اموالی که برای امور دینی در نظر گرفته شده توسعه دهند و برای تولید قدرت امت اسلام و حکومت اسلامی برنامه ریزی کنند حتماً می‌تواند به ماندگارتر شدن موقوفات کمک کند. ما نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم و وقف در حوزه دانش بنیان می‌تواند نوید بخش باشد.

وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به جهت ارتباط تنگاتنگی که با سازمان اوقاف دارد یک ظرفیت خوبی برای معرفی این حوزه‌های جدید توسعه وقف دارد و ما اینجا حضور پیدا کردیم که با این دستاوردها آشنا شویم که بتوانیم از طریق شبکه تبلیغی که در سراسر کشور گسترش پیدا کرده در سطح خوبی معرفی کنیم.

کد خبر 6090636 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • چهره برتر سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • قدردانی از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند