Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قم - رئيس ستاد جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي انتخابات را گامي براي اصلاح مديريت کشور دانست و گفت: بايد تلاش شود تا دولت انقلابي سرکار بيايد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر ذوالقدر شامگاه جمعه در گردهمايي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي که در تکيه شاه خراسان قم برگزار شد، طي سخناني با بيان اينکه فراخوان جبهه مردمي نيروهاي انقلابي با استقبال خوبي از طرف مردم روبه‌رو شد، عنوان کرد: به اين جبهه نبايد نگاه حزبي داشت زيرا اين جبهه در راستاي پاسخ به نيازهاي انقلابي شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در ادامه با بيان اينکه اين دوره از انتخابات رياست جمهوري در شرايط ويژه برگزار مي‌شود، گفت: انتخابات کشور ما رکورددار مشارکت مردمي است؛ چرا که نظام بر پايه مردم سالاري ديني شکل گرفته و مردم در سرنوشت خود شرکت دارند و صحت انتخابات براي همه به خوبي قابل مشاهده است.
رئيس ستاد جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي در ادامه با اشاره به اينکه انتخابات رياست جمهوري به دليل اينکه مديريت کشور در اختيار يک تيم قرار مي‌گيرد مهم است، گفت: تصميم‌هاي مهم کشور توسط دولت رقم مي‌خورد و با توجه به وضعيت کنوني کشور، انتخابات رياست جمهوري اين دوره بسيار مهم است.
وي عنوان کرد: کشور در حال حاضر در حوزه مباحث بين‌الملل درگير مناظره سخت با کشورهاي قدرت طلب است و اين در حالي است که ايران طي 40 سال اخير نظام سلطه را به چالش کشيده و در مقابل استکبار ايستادگي کرده است.
ايران الگوي کشورهاي مسلمان است
ذوالقدر، آمريکا را مهم‌ترين موضوع در سياست خارجي ايران نام برد و ابراز داشت: ايران دست آمريکا را از سرنوشت کشور قطع کرده و معادله آمريکا براي شکل‌دهي جهاني تک قطبي بر هم زده است و نقشه استکبار را براي غلبه بر مقاومت اسلامي برهم زده است.
وي ايران را اسوه‌اي براي کشورهاي مسلمان دانست و ادامه داد: امروزه هر مسلمان در قلب اروپا و آمريکا به مسلمان بودن افتخار مي‌کند و اين ايران بود که به مسلمانان عزت و هويت بخشيد.
رئيس ستاد جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي پشتيباني مردم را مهم‌ترين سرمايه نظام عنوان و با تأکيد بر اينکه با چنين پشتوانه‌اي تهديدهاي دشمنان خنثي است، بيان داشت: کشور ما بعد از انقلاب در حوزه‌هاي مختلف زيرساختي پيشرفت داشته اما در حال حاضر با وجود چنين پيشرفت‌هايي با مشکلات اقتصادي روبه رو است.
وجود رکود و بيکاري در کشور
وي به رکود در کشور اشاره و عنوان کرد: بسياري از کارخانه‌هاي کشور از کار افتاده يا ظرفيت توليد خود را کاهش داده است.
ذوالقدر به بحران بيکاري هم اشاره و بيان داشت: نه تنها بيکاري بلکه از دست دادن شغل هم از معضلات کشور شده و هر روز بر بيکاران کشور افزوده مي‌شود و تورم هم غيرقابل کنترل شده است.
وي بيان داشت: دشمن از عملکردهاي نادرست برداشت‌هاي سياسي مي‌کند و اين در حالي است که بخشي از ناکارآمدي‌ها نشان دهنده ضعف مديريت و فاصله گرفتن از روش‌هاي مديريت انقلابي است.
رئيس ستاد جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي در ادامه پشت کردن به نظام را عاملي براي کنار گذاشتن شعارهاي انقلابي عنوان کرد و گفت: براي رفع مشکلات کنوني بايد مديريت کشور اصلاح شود و مديريت انقلابي است که سبب پيشرفت کشور مي‌شود.
وي انتخابات را گامي براي اصلاح مديريت اجرايي کشور دانست و بيان داشت: بايد تلاش شود تا دولت انقلابي سرکار بيايد و دولت هم نبايد انقلابيون را با عناوين نادرست و تند خطاب کند.
ذوالقدر تأکيد کرد: ايران در حال حاضر نيازمند دولتي است که با ضعف، کم‌کاري، کم‌تحرکي و انتخاب غلط باعث ايجاد مشکل نشود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۱۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت، از برنامه شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: شورای وحدت دو ماموریت اساسی دارد. نخست کمک به کشورداری بر اساس نظام مسائل است. یعنی موضوعات اساسی کشورداری شناسایی و حوزه‌هایی که مورد اجماع نیست به بحث گذاشته شود تا به نظر واحدی دست یابیم و آن را در اختیار دولت قرار دهیم که این جزو ماموریت اصلی شورای وحدت است.

وی در گفتگو با ایرنا، دومین ماموریت شورای متبوعش را حضور در مناسبت‌ها و رویدادهای مهم سیاسی بیان کرد و افزود: یکی از این مناسبت ها، انتخابات است که شورای وحدت در عمر چهارساله خود در انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس دوازدهم و مجلس خبرگان رهبری حضور فعال و مسئولانه داشت، البته در انتخابات مجلس در حوزه تهران انتظار ما برآورده نشد.

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه در سطح کشور با تلاش شورای وحدت ۶۰ نماینده اختصاصی و ۳۰ نماینده مشترک با جریان های دیگر راهی بهارستان شدند، اعلام کرد: در مرحله دوم انتخابات هم نامزد داریم که معرفی می‌‍شوند و ممکن است تصمیم بگیریم از فهرست‌های دیگر لیست را تکمیل و به مردم تهران معرفی کنیم. در استان‌ها هم بررسی‌ها انجام و نامزدها مشخص شدند که در زمان خود اعلام می‌کنیم.

متکی همچنین مهمترین برنامه مجلس دوازدهم را نظارت عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های حکمرانی در کشور نیاز دارند هر چند وقت یکبار خود را در معرض قضاوت مردم قرار دهند که در حکمرانی نوین در دنیا به آن سنجش مقبولیت می‌گویند. تلقی بر این است که مردم نسبت به مجلس یک ارزیابی بسیار مثبتی ندارند و انتقادات و مطالبات برزمین مانده دارند که فکر می‌کنند مجلس به آن رسیدگی نکرده است.

وی با بیان اینکه بر این اساس ما ضرورت تحول در رویکردها و کاردکردهای مجلس دوازدهم را مطرح کردیم، افزود: در مجلس در حوزه های شکلی و سخت افزای کار نیاز به تحول داریم.

منتخب مجلس داوزدهم از دیگر حوزه هایی که نیاز به تحول دارد را حوزه مدیریت مجلس عنوان کرد و گفت: رئیس مجلس قبل از ورود به دستور صحن علنی باید موضوعات را بررسی کرده باشد و در عین حال باید گروه‌های مشاوره‌ای تشکیل دهد تا موضوعات را بررسی کنند که این مشاوران می‌تواند روسای کمیسیون‌ها، استادان دانشگاه و نخبگان باشند و از طرفی تعامل باید برآمده از نگاه نمایندگان باشد.

متکی در بیان ویژگی‌های رئیس مجلس دوازدهم نیز، اظهار کرد: اشراف به حوزه داخلی و خارجی و دیپلماتیک می‌تواند نقاط قوت یک نامزد ریاست مجلس باشد تا بتواند مدیریت شکلی و محتوایی موفقی را در مجلس داشته باشد. یا می تواند خودش متخصص باشد و یا از مشاوران استفاده کند. اما باید نسبت به مسائل کلان کشور داری اشراف داشته باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899368

دیگر خبرها

  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام