Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ بیکاری در شهرستان نهبندان حدودا 15 الی 20 درصد می باشد چراکه همه افراد بیکار هستند و شغل پایداری نیز جود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛نظر افضلی، نماینده مردم نهنبدان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو باخبرنگارخاورستان،اظهار کرد: یکی از دلایل مهاجرت از شهرستان نهبندان به دیگر شهرستان ها عدم شغل است و هنگاهی که شغل پایداری وجود نباشد مهاجرت صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر امورات مردم نمی چرخد و خشکسالی های پیاپی باعث گردیده که وضعیت اشتغال که همان کشاورزی و دام پروری بوده است تحت الشعاع قرار گیرد و به دلیل اینکه صنعت دیگری نیز وجود ندارد تا اشتغالزایی وسیعی به وجود آورد از این رو مردم وادار به مهاجرت می شوند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: آمار امسال شهرستان نهبندان اکنون 51 هزار نفر است که نسبت به آمار گذشته 8 هزار نفر مهاجرت کردند.

نظر افضلی تصریح کرد: وضعیت کمبود امکانات باعث می شود که افراد از روستاها به شهرها و از شهرها به مرکز استان مهاجرت می کنند.

وی ادامه داد: این مهاجرت ها حاشیه نشینی در کنار شهرها را به وجود می آورد که آسیب پذیر است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی از روستاها، درآمد مردم تنها یارانه است و یا اینکه تحت پوشش کمیته امداد هستند و نبود امکانات و اشتغال باعث مهاجرت بیش از پیش گردیده است.

نظر افضلی عنون کرد: با تمام این وجود پتانسیل خوبی وجود دارد که اگر معادن فعال و کارخانه ای تأسیس گردد و همچنین مرز و بازارچه دوکوهانه فعال شود، می تواند مجموعه ای را شکل دهد که ماندگاری در منطقه را افزایش دهد.

وی ابراز کرد: با مهاجربت افراد باعث می شود که خانواده ها دچار آسیب های اجتماعی گردند و این بر مشکلات جامعه می افزاید.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: از طرفی دیگر با خالی شدن مرز مشکلات امنیتی برای استان و کشور به وجود می آید که امید است تدابیر بسیار ویژه ای برای عدم مهاجرت در این منطقه صورت گیرد.

نظر افضلی در خصوص اینکه دولت برای اشتغالزایی و عدم مهاجرت چه اقداماتی انجام داده است، گفت: برای شهرستان نهبندان کار خاصی انجام نگرفته و اقداماتی که شامل اشتغال پایدار شود رخ نداده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه در سال گذشته به طرح توسعه نهبندان بودجه ای اختصاص ندادند چراکه در ردیف اجرایی قرار داده نشد و اکنون قرار است تا بنیاد برکت مطالعات خود را در این منطقه آغاز کند که اقداماتی نیز صورت گرفته است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد علوی وارد عمل شوند اقدامات خوبی رخ خواهد داد.

نظر افضلی تصریح کرد: دولت در ایجاد شغل و عدم مهاجرت نقش بسیار اساسی دارد و وظیفه اصلی آن نیز این است که بسترهای مناسبی را فراهم کند و ملت نیز می بایست پس از ایجاد زیرساخت ها تلاش کنند.

وی گفت: نرخ بیکاری در شهرستان نهبندان حدودا 15 الی 20 درصد است چراکه همه افراد بیکار هستند و شغل پایداری نیز جود ندارد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر موضوع بنیاد برکت، آبخیزداری، تغییر الگوی کشت و روی آوردن مردم به پسته کاری، و اقدامات فرآوری از جمله اقداماتی است که در دست پیگیری قرار دارد.

نظر افضلی ادامه داد: در هر زمانی که لازم بوده است نیز به وزرا تذکرات لازم را داده ام تا بیشتر در خصوص این مسائل ورود پیدا کنند.

وی بیان کرد: نقش ما این است که بخش اجرا را کمک کنیم، بخشی که خودش باید تلاش کند نه اینکه خوابیده باشد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اقدامات خوبی نیز در خصوص معادن صورت گرفته و اکتشافاتی انجام شده و از جمله موارد نیز این است که معادن منطقه شاسکوه توسط آستان قدس رضوی فعال گردد.

نظر افضلی در پایان گفت: اگر دست به دست هم دهیم مشکلات حل می گردد.

انتهای پیام/6

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۴۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با اشاره به مشکلات استان در زمینه سرانه فضای آموزشی و کمبود معلم گفت: باید در رابطه با کمبود معلم و اعطای امکانات و تسهیلات به معلمان کار اساسی صورت گیرد و این مسائل نیز باید یک بار برای همیشه حل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در آیین زنگ معلم سپاس ضمن تقدیر از زحمات معلمان، خاطراتی از زندگی و منش شهید حسین الله پرست که دبستان دخترانه شاهد بندرعباس مزین به نام وی بود پرداخت و گفت: شهیدالله پرست با سن و سال بسیار کمی که داشت اما فرماندهی شجاع بود و فرماندهی گردانی از لشکر 41 ثارالله به فرماندهی سردارشهید سلیمانی را این جوان هرمزگانی برعهده داشت و دانش آموزان مدرسه ای که به نام این شهید عزیز مزین است راهروان راه پاکش هستند.

وی افزود: معلمان شغل شریفی دارند و به عشق تعلیم و تربیت دانش آموزان شبانه روز تلاش می کنند بنابراین تمام ارکان باید قدردان تلاش و زحمت معلمان باشند. 

مرادی با تاکید بر اینکه مسئولان استانی به ویژه استاندار توجه خاصی به حوزه آموزش دارند گفت: استاندار با اقدامات بسیار خوب در حوزه آموزشی سبب ارتقای زیرساخت‌ها شده و باید از فرصت حضور وی برای بهبود شرایط آموزشی استان بهره برد. 

وی با اشاره به جایگاه واقعی معلمان تصریح کرد: ما نباید معلم را صرفا برای انتخابات بخواهیم، حریت و شجاعت و دلسوزی معلمان را نباید صرفا برای مسئله انتخابات بخواهیم، ارزش معلم بالاست و اگر نماینده ای برای مجلس انتخاب کرد باید بداند آن شخص نماینده واقعی او در مجلس خواهد بود. 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: ما در طول زندگی و مسئولیت خود قدر و ارزش معلم را بدانیم، معلمان ما نباید سرگرم مشغله های مختلف شوند تا مسئله آموزش کم رنگ شود بر همین اساس تاکید دارم آموزش و پرورش استان نیازمند یک برنامه مدون برای تحول است. 

وی با اشاره به توسعه فضاهای آموزشی افزود: باید تلاش کرد مشکلات استان در این زمینه یکبار برای همیشه مرتفع شود، باید در رابطه با کمبود معلم و اعطای امکانات و تسهیلات به معلمان کار اساسی صورت گیرد و این مسائل نیز باید برای همیشه حل شود. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • یونس فضلی مسئول کوکیوان فدراسیون تکواندو کانادا شد
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است