Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران از تدوین طرح جامع آب شرب تهران در افق ۱۴۱۰ تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در این طرح سرانه فعلی بیش از ۳۰۰ لیتری آب شرب تهران به ۲۶۰ لیتر در شبانه روز برای هر نفر در شهر تهران می رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، «محمدرضا بختیاری» مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون میزان بارش های کشور 203 میلیمتر بوده که در مقایسه با مقدار بارش های سال آبی گذشته در مدت مشابه، افزایش 6 درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین از ابتدای سال آبی جاری تا امروز در استان تهران 233 میلیمتر بارش ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 213 میلیمتر، رشدی 8 درصدی و نسبت به متوسط مدت مشابه درازمدت مدت با 207 میلیمتر، رشدی 13 درصدی داشته است.

بختیاری میزان ذخایر آب پشت سدهای تهران را 700 میلیون مترمکعب و برابر با میزان سال گذشته عنوان کرد و گفت: امسال وضعیت بهتری در ذخایر برفی استان داریم و با توجه به برودت هوا، این برف ها در ماههای گذشته تبدیل به روان آب نشدند، از اینرو پیش بینی می شود طی روزهای آینده با روان شدن برف های آب شده، در رودخانه های استان سیلاب داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 294 میلیون مترمکعب آب پشت سد طالقان، 141 میلیون مترمکعب آب پشت سد امیرکبیر، 183 میلیون مترمکعب آب پشت سد ماملو، 24 میلیون مترمکعب آب پشت سد لار و 58 میلیون مترمکعب آب پشت سد لتیان ذخیره شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم تا پایان خردادماه، به جز در سد لار که فرار آب دارد، در بقیه سدها، حجم ذخایر اب پشت سدهای تهران به 100 درصد ظرفیت مخازن برسد.

وی افزود: سد لار با فرار 250 میلیون مترمکعب آب، رکورد فرار آب در بین سدهای جهان را به نام خود کرده؛ اما با فرار بیش از حد آب، دیگر امکان ترمیم را ندارد و راههای جایگزینی چون احداث تونل انتقال آب را برای این مشکل در نظر گرفته ایم که مطالعات آن تقریبا تمام شده و بعد از گرفتن مجوزهای لازم، در نیمه نخست سال جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث این تونل هستیم.

بختیاری با بیان اینکه این تونل از پلور تا نیروگاه کلان در بالادست سد لتیان احداث می شود، گفت: حدود 600 تا 700 میلیارد تومان بودجه برای اجرای این تونل نیاز است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه متأسفانه به طرح تعادل بخشی بی مهری شده است، اذعان داشت: با وجود اینکه بودجه این بخش تأمین نشد، از محل بودجه خود شرکت، در راستای اجرای پروژه بستن 2 هزار حلقه چاه غیرمجاز رد سال 95ف 914 حلقه چلاه غیرمجاز بسته شد و 44 میلیون مترمکعب در برداشت از منابع زیرزمینی صرفه جویی شد.

وی افزود: در سال 94 به میزان 250 میلیون مترمکعب در سال برداشت غیرمجاز از منابع زیرزمینی استان داشتیم که این رقم در سال 95 به 210 میلیون مترمکعب رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران از انجام مطالعات طرح جامع آب شرب استان تهران در افق 1410 خبر داد و گفت: تکمیل مطالعات این طرح از اولویت های کاری ماست که تا پایان سال جاری این طرح به نتیجه می رسد.

وی ادامه داد: در این طرح سرانه فعلی بیش از 300 لیتری آب شرب تهران به 260 لیتر در شبانه روز برای هر نفر در شهر تهران می رسد و پیش بینی شده تا با منابع آبی جدید، ارتقای بهره وری در بخش مصرف آب و کاهش هدررفت آب در شبکه مصرف، آب شرب تهران متناسب با جمعیت برآورد شده در سال 1410 تأمین شود.

انتهای پیام/

R32317/P1012122/S7,80/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۶۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه تهران مأمور تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس دانشگاه تهران گفت: نهاد‌های بین‌المللی سابقه بیش از ۱۷ قرن نهاد دانشگاه در ایران را ثبت کرده‌اند و یونسکو در سال ۲۰۱۷ دانشگاه جندی‌شاپور را به‌عنوان قدیمی‌ترین نهاد علم در دنیا معرفی کرد و اکنون این قدمت به ۱۷۵۷ سال رسیده است.
دکتر سید محمد مقیمی در گردهمایی معاونان اداری و مالی دانشکده‌ها و واحد‌های دانشگاهی دانشگاه تهران یادآوری کرد: با مطالعه سنت دانشگاهی در ایران زمین، به نوعی سابقه جندی شاپور، نظامیه‌ها، ربع رشیدی، دارالحکمه‌ها و دارالفنون به دانشگاه تهران پیوند می‌خورد؛ اسناد پشتیبان قوی برای انضمام این سوابق ارزشمند به یکدیگر موجود است و باور داریم دانشگاه تهران به‌عنوان نماد آموزش عالی ایران میراث‌دار این قدمت و پیشینه است.
وی با اشاره به ارائه پیشنهاد دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت تدوین نظام‌نامه‌ای برای دانشگاه تمدن‌ساز، گفت: در مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۳، مأموریت تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز به دانشگاه تهران واگذار شد.
استاد دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران به تلاش برای ضمیمه شدن تجربه پرافتخار نهاد‌های علم در ایران به قدمت دانشگاه تهران به‌عنوان نماد آموزش عالی ایران تأکید کرد و اظهار داشت: دانشگاه تهران ریشه در تاریخ تمدن ما دارد؛ تاریخی که قدمت دانشگاه جندی شاپور به‌عنوان مبدأ آموزش عالی جهان را برابر ۱۷۵۷ سال تأیید می‌کند و یونسکو نیز این قدمت را تصویب کرده و دانشگاه تهران میراث‌دار این قدمت ۱۷۵۷ ساله است.
رئیس دانشگاه تهران در ادامه گفت: هشتم خرداد ماه در مراسم نود سالگی دانشگاه تهران، به دنبال تبیین نقش تمدن‌سازی دانشگاه تمدن‌ساز در دستیابی به تمدن نوین اسلامی ایرانی هستیم که در این راستا بیش از ۱۳۰۰ ایده و پیشنهاد از سوی دانشگاهیان و مردم در سامانه نظام پیشنهاد‌های دانشگاه ثبت شده است و طی یک هفته آینده ۹۰ ایده برتر معرفی و در طول سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شوند.
مقیمی افزود: سکه نقره ویژه این بزرگداشت از سوی بانک مرکزی در حال ضرب است و قرار است در یکی از چک‌پول‌ها نیز نماد سردر دانشگاه تهران درج شود.
وی همچنین از برگزاری اجلاس سراسری رؤسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری از دوم تا چهارم خرداد ماه در دانشگاه تهران خبر داد و اظهار داشت: این اجلاس در سالن اجلاس جدید دانشگاه تهران که به مناسبت یکهزار و هفتصد و پنجاه و هفتمین سال پایه‌گذاری سنت دانشگاهی در جهان با ظرفیت ۲۳۰ نفر احداث شده است، برگزار خواهد شد و اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها اولین برنامه‌ای است که در این سالن باشکوه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • دانشگاه تهران مأمور تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز شد
  • احترام به HSE رویکرد احترام به کارکنان و شهروندان است/هدف برنامه ۱۴۱۰ مباحث زیست‌محیطی است
  • تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد