Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - معاون مدیرکل اچ‌اس‌ایی و پدافند غیرعامل وزرات نفت در امور محیط زیست گفت: یکی از سیاست‌های مهم وزارت نفت و دولت یازدهم توجه به مسائل محیط زیستی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی جعفرزاده بعد از ظهر شنبه در جمع تعدادی از مسئولین زیست محیطی در مجموعه پارس جنوبی اظهار داشت: خاموشی فلرینگ پالایشگاه اول پارس جنوبی در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای نقش مهمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: کشور ایران در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خود در مقایسه با سال‌های گذشته به دنیا تعهداتی دارد و در این راستا اقدام پالایشگاه اول پارس جنوبی در کاهش فلرینگ خود بسیار ارزشمند است.

معاون مدیرکل اچ‌اس‌ایی و پدافند غیرعامل وزرات نفت افزود: یکی از سیاست‌های مهم وزارت نفت و دولت یازدهم توجه به مسائل محیط زیستی است و ما در کنفرانس پاریس متعهد به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای شدیم و پالایشگاه اول به همه پیام داد که اگر فکر می کنیم پس می‌توانیم.

جعفرزاده تصریح کرد: این اقدام مهم پالایشگاه اول پارس جنوبی چنانچه با مکانیزم های مالی لازم قبل از اجرا برخوردار باشد می تواند از حمایت های مالی جهانی نیز برخوردار شود.

وی ادامه داد: وزارت نفت در کاهش گازهای گلخانه‌ای کشور به دنیا تعهد دارد و ما می‌توانیم این اقدام پالایشگاه اول پارس‌جنوبی را نقطه عطفی در این مسیر بدانیم و در واقع این پالایشگاه پیام واقعی بودن کاهش فلر در صنعت نفت را به تمام کشور ارسال کرد.

معاون مدیرکل اچ‌اس‌ایی و پدافند غیرعامل وزرات نفت در امور محیط زیست تصریح کرد: خاموشی فلر پالایشگاه اول پارس جنوبی علاوه بر ارزشگذاری زیست محیطی در ارزیابی سود و صرفه اقتصادی نیز بسیار حایز اهمیت است.

به گفته وی، بر اساس وضعیت فعلی، در زمینه کاهش ارسال گاز به مشعل (فلر) در پالایشگاهای کشور تلاش های خوبی در حال انجام است که خوشبختانه در پالایشگاه اول پارس حنوبی این مهم به ثمر نشسته است.

جعفر زاده اظهار داشت: پالایشگاه اول پارس جنوبی باید مستند سازی این اقدام مهم خود را در سطح ملی وبین المللی ارایه دهد و تعهدات انجام شده را به سازمان های ذیربط اطلاع دهد.

وی ضمن تاکید بر ارزشمند دانستن کاهش فلرینگ در همه پالایشگاه‌های پارس جنوبی و دیگر پالایشگاه‌های کشور اظهار داشت: باید کاری کرد تا کاهش فلرینگ پالایشگاه اول پارس جنوبی به‌عنوان بخشی از تعهدات وزارت نفت در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در نظر گرفته شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۶۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، علی سلاجقه با بیان اینکه دولت سیزدهم گام‌های اساسی نسبت به رفع دغدغه محیط زیستی مردم برداشته است، بیان کرد: در این دولت تاکنون ۵۴ مشعل خاموش شده و ۵.۵ میلیارد یورو برای بهینه‌سازی سوخت و بهبود وضع هوا اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه روند کاستن از آلودگی هوا به‌واسطه تأسیسات نفتی از جمله پتروپالایشگاه‌ها و پالایشگاه‌های گازی تداوم خواهد یافت، گفت: پارسال کمترین مازوت‌سوزی را در کشور نسبت به سال‌های پیش شاهد بودیم.

گفتنی است رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست چندی پیش با اشاره به اینکه دولت سیزدهم گامی اساسی در موضوع کیفی‌سازی و بهینه‌سازی مصرف سوخت در ۱۰ پالایشگاه کشور برداشته است، تصریح کرده بود: این پالایشگاه‌ها حتی در زمینه کاهش تولید مازوت و گوگردزدایی از فرآورده‌های نفتی نیز در حال اجرای پروژه هستند.

کد خبر 6097277 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی