Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@21:29:41 GMT

رونق اقتصادی مناطق محروم کردستان با مشارکت بنیاد برکت

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۲۷۱۴۴

مشارکت بنیاد برکت در طرح‌های اقتصادی مناطق محروم استان کردستان موجب اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی این مناطق شد.
این بنیاد وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تلاش دارد برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور، برای تولید و اشتغال و توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم اقدام کند.
این بنیاد که از سال 86 تأسیس شده تاکنون در 18 طرح متنوع اقتصادی در استان کردستان مبلغ 2289 میلیارد ریال مشارکت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح‌های یاد شده برای16680 نفر در این مناطق اشتغال پایدار ایجاد کرده است که یکی از اهداف این‌گونه فعالیت‌های بنیاد برکت تلقی می‌شود.
طرح‌های یاد شده در اطراف شهرهای سنندج، دهگلان، سقز، بیجار، قروه و دیواندره تأسیس شده است.
در این طرح‌ها محصولات متنوعی هم‌چون کامیون و کامیونت، بتن، شن و ماسه، البسه‌ی پزشکی، مرکب چاپ، فرآورده‌های گوشتی، پوره توت فرنگی و رب گوجه، کاغذ، محصولات بهداشتی و دارویی، ظروف یکبار مصرف، بسته‌بندی کشمش و انگور، انواع بستنی و شربت و فرآورده‌های سیب‌زمینی، تولید می‌شود.
با مشارکت این بنیاد یک واحد گاوداری و یک واحد مرغ‌داری نیز تأسیس شده است.
مشارکت بنیاد برکت در 5 مورد از طرح‌های یاد شده هم‌چنان تداوم دارد اما این بنیاد سهام خود را در دیگر طرح‌ها به شرکای کارآفرین واگذار کرده است.
بنیاد برکت تاکنون در 300 طرح توانمندسازی اقتصادی در سطح کشور 54860 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده که برای بیش از 180 هزار نفر ایجاد شغل نموده است.
سهام بنیاد برکت در 150 طرح تاکنون واگذار شده و مشارکت در 150 طرح دیگر تداوم دارد.
مدل مشارکت بنیاد برکت در طرح‌های اقتصادی مناطق محروم کشور، مدلی انحصاری و مخصوص است که برای نخستین بار در ایران توسط این بنیاد اجرا شده است. توانمندسازی کارآفرینان با هدف محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال پایدار هدف اصلی بنیاد برکت است. بنیاد برکت با کارآفرینان در تولید کالا مشارکت می‌کند و نوع مشارکت نیز کاملاً بر اساس اصول مالی خرد شکل گرفته است. سقف مشارکت بنیاد برکت تا 49 درصد است و شریک این بنیاد همواره یک سرمایه‌گذار 51 درصدی است.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۷۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: در جریان بررسی جداول بودجه در کمیسیون تلفیق به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رحیم زارع در جلسه علنی صبح امروز _یکشنبه دهم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول، اظهار کرد: بعد از تصویب بخش اول لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن، بخش دوم لایحه بودجه به مجلس ارائه شد و نمایندگان در کمیسیون تلفیق به بررسی آن پرداختند. با بررسی‌های صورت گرفته ردیف‌ها شفاف و دارای نظم شده و منطبق با احکام و تبصره‌ها است و از طرف دیگر به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است.

وی افزود: در جداول ۷۵ همت اوراق نیاز شده بود که آن را برگرداندیم، همچنین مالیات در برخی استان‌ها به صورت غیرمتعارف افزایش پیدا کرده بود که آن را تعدیل کردیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تصریح کرد: برای نخستین بار است که مجلس شورای اسلامی جداول را بررسی می‌کند این تجربه اول است با توجه به این‌که سقف منابع بسته شده ما مصوبات کمیسیون‌های تخصصی را از محل جابه‌جایی ردیف‌ها اجرایی کردیم نمونه آن تقویت نیروهای مسلح است که رشد خوبی اعمال شد.

وی گفت: اعتباراتی برای حوزه فرهنگی پیش‌بینی شد، برای دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش نیز اعتباراتی آمده است به موضوع ورزش، آسیب‌های اجتماعی، قانون جوانی جمعیت و راهیان نور نیز توجه شده است. برای حوزه آموزش و پرورش جابه‌جایی در ردیف‌ها صورت گرفت تا ترمیم حقوقی برای خدمت‌گزاران این حوزه و فنی و حرفه‌ای صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ با بیان این‌که در حوزه سلامت پیشنهادهای کمیسیون بهداشت و درمان اعمال شد، گفت: طرح‌هایی که در جدول ۲۰ حذف شده بود را برای استان‌ها آوردیم و اعتباراتی نیز تخصیص پیدا کرد. در حوزه بهسازی روستاها و پرداخت طلب راه‌های روستایی، همچنین ساخت منازل در فراجا و کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز اعتباراتی مدنظر قرار گرفت.

کد خبر 749011

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • سایبرتراک مناطق محروم! (عکس)
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد