Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@04:11:58 GMT

انحرافات اقتصادی و اجتماعی مردم را از انقلاب دور کرده است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۳۸۵۰۱

انحرافات اقتصادی و اجتماعی مردم را از انقلاب دور کرده است

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان گفت: جبهه مردمی توانسته با روحیه انقلابی اعتماد اقشار مختلف جامعه را به خود جلب کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمد دوستار در گفتگو با خبرنگار۸دیبا بیان اینکه ایجاد تشکل جبهه مردمی نیروهای انقلاب را باید به فال نیک گرفت اظهار داشت: یک حرکتی در کشور ما آغاز شده که باید آن را به فال نیک گرفت چون در کشور شاهد یک سری انحرافاتی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی از انحرافات جامعه را از راهبردهای انقلاب اسلامی دور می کرد، افزود: در کشور جریاناتی از انحراف در حال شکل گیری بود که رفته رفته به مبانی انقلاب اسلامی خدشه و از اهداف عالیه انقلاب فاصله ایجاد می کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان گفت: انحرافات ذکر شده در عدالت، تدین و انقلابی گری مشهود بوده است که آرام آرام در حال فراموشی بود و مفاهیم دیگری جایگذین ارزشهای انقلاب می شد.

رئیس اسبق دانشگاه پیام نور گیلان با بیان اینکه بیان برخی از جملات از روی دلسوزانه و خیرخواهانه هم باشد اشتباه است، اظهار کرد: اگر گفته می شود که ما توانمند نیستیم و توانایی برای تولید نداریم و فقط می توانیم ظرف آبگوشت درست کنیم و یا اینکه ما مدیران توانمندی نداریم و باید از خارج از کشور نیروی فعال وارد کشور کنیم این تصوری کاملا اشتباه است.

دوستار با اعلام اینکه بیان چنین مواضع ای نتایج خوشایندی برای کشور ندارد، متذکر شد: باید رویکرد کشور بر اساس مبانی اعتقادی و انقلابی گری شکل بگیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان به اختلاس های ایجاد شده در دولت کنونی اشاره کرد و گفت: هر ماه و هر فصلی گزارشاتی از مفاسد در عرصه های مختلف همچون اقتصادی، بانکی و گمرکی و غیره می شنویم.

رئیس اسبق دانشگاه پیام نور گیلان با بیان اینکه شنیدن اخبار چنینی مردم را مایوس و نا امید می کند، اضافه کرد: چگونه ممکن است عملیاتی در یک نهاد و سازمانی به صورت فساد در بیاید با اینکه زیر نظر مدیران ارشد آن سازمان نظارت و بازرسی می شود.

دوستار اوج مفاسد اقتصادی را به حقوق های نجومی معطوف کرد و گفت: ادعا می کنند که حقوق های نجومی پایه های حقوقی دارد؛ اگر چنین چیزی هم باشد باید بررسی کرد که یک مدیر در جامعه اسلامی چگونه حقوقی متعارف تا سقف ۲۰۰ یا ۳۰۰ میلیون تومان دریافت می کند.

وی با بیان اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی مورد حمایت قشر وسیعی از جامعه قرار گرفته اند، بیان داشت: عده ای از نیروهای فارق از اینکه چه گرایش سیاسی داشته باشند با روحیه خدمت به مستضعفین، انقلابی و استقلال خواهی برای مملکت دور هم جمع شده اند که اکنون مورد حمایت بسیاری قرار گرفته اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان ضمن تاکید به این نکته که جبهه مردمی یقینا در آینده دستاوردهای ارزشمند برای جامعه خواهد داشت، یادآور شد: اکنون نیروهای وفادار به نظام و ارزشی تشکل های خود را روز به روز در حال توسعه و گسترش دادن هستند و اگر بر همین روالی که در پیش گرفته اند جلو بروند و روحیه انقلابی گری و احیای این مهم را سرلوحه اقدامات خود کنند قطعا در آینده مورد استقبال همگان قرار خواهند گرفت و یقینا دستاوردی را برای ملت شریف ایران خواهند داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۳۸۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا محمدی فشارکی در مراسم روز شوراها ضمن تبریک روز ملی شوراها به نسخه مردم سالاری دینی امام راحل اشاره کرد و گفت: مصادیق این مردم سالاری را امروز در اصل هفتم قانون اساسی در بدست گرفتن امور مدیریت شهر توسط شوراها را به نمایندگی از مردم شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم شوراهای اسلامی شهرها و روستاها امانت‌دار خوبی در رفع نیازهای مردم براساس قانون باشند، گفت: امروز شوراها مأموریت سنگینی را در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی به عهده دارند.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با بیان اینکه در عرصه امنیتی باید حد و مرزهایی داشته باشیم، تصریح کرد: وظیفه شوراها در عرصه امنیتی نیاز به نگاه جامع و اشراف کامل در این عرصه است.

محمدی فشارکی با بیان اینکه نباید نگاه‌ها در شوراها صرفاً عمرانی، سیاسی و فرهنگی گرفته باشد و لو اینکه نمره ۲۰ را گرفته در این عرصه‌ها گرفته باشند، گفت: مردم امروز از شوراهایشان در شرایط بد اقتصادی و معیشتی توقع دارند نگاه خود اتکایی و پایداری به روستاهایشان داشته باشند تا مهاجرت از روستا کمتر و بر عکس برجمعیت روستا روز بروز افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه روستاها باید محیطی آرام بخش برای عموم مردم باشد تصریح کرد: شوراها در خدمت رسانی به مردم روستا باید در تراز نظام و انقلاب باشند.

کد خبر 6092202

دیگر خبرها

  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • وزیر تعاون: کارگر از منظر اسلام ابزار نیست
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم