Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-07@20:52:52 GMT

وزیر ارشاد: نیازمند شناساندن مفاخر هستیم

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۴۰۱۰۲

صراط: وزیر ارشاد گفت: انجمن باید دوره جدیدی از فعالیت‌های خود را با سرعت و شتاب بیشتری آغاز کند. ما در دولت نیز حمایت‌های مالی و معنوی انجام خواهیم داد تا در دوره جدید در مسیر توسعه فعالیت‌ها رونق دیگر داشته باشد.

به گزارش فارس، مراسم تودیع و معارفه رؤسای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی صبح امروز با حضور آیت‌الله خسروشاهی، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام هادی خامنه‌ای برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس این گزارش، سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به بهره‌مندی از وجود اساتید بزرگی چون دکتر مهدی محقق که همیشه در این سرزمین می‌درخشند، گفت: حضور ما با 2 هدف هم تقدیر از بزرگ‌مرد عرصه ادب و فرهنگ این کشور امروز صورت گرفت و هم معرفی شخصیت‌هایی که آنها هم سرمایه‌های این ملت هستند همچون آقای محقق که کماکان از وجود ذی‌وجود ایشان بهره‌مند خواهیم شد.

وی با بیان اینکه اتفاقی صورت نگرفته تنها یک گردش مدیریتی بوده، گفت: روزی ما در یک مسند هستیم و عزیز دیگری به کمک ما می‌آید و ما در گوشه دیگری؛ اما تاکید ما از ابتدا بر این بود که سرعت فعالیت‌ها در این حوزه بیشتر شکل گیرد بنابراین نیازمند نیروهای جوان‌تری بودیم تا با تلاش بیشتر راه استاد محقق را ادامه دهند. این ضرورت امری طبیعی است که مشمول همگان خواهد شد.

به گفته وزیر ارشاد، آقای محقق سرمایه بزرگی است که ایران و ایرانیان به او افتخار می‌کنند هرچند ما سرمایه‌های فراوان اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و انسانی در کشور داریم اما این سرزمین اگر امروز سبز است و جغرافیای فرهنگی آن در دنیا می‌درخشد به دلیل سرمایه‌های انسانی آن است که اسطوره‌های این جغرافیا را تشکیل می‌دهند و باعث مانایی سرزمین شدند.

صالحی امیری همچنین ضمن اشاره به شناخت نسل جوان از ریشه‌ها خاطرنشان کرد: اگر امروز نسل جوان هویت دارد به خاطر ریشه‌های آنهاست، افرادی چون دکتر محقق و دیگر بزرگان ریشه‌های فرهنگ یک جغرافیا را تشکیل می‌دهند و نسل جوان آن شاخه، برگ و میوه هستند که ماندگاری شاخ و برگ به ماندگاری ریشه‌ها بستگی دارد، باید دعا کنیم این سرزمین از چنین ریشه‌هایی برخوردار باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما در حوزه‌های مفاخر باید قدم‌های بلندتری برداریم و فکر می‌کنم آنگونه که شایسته این قشر است تاکنون به آنها توجه نشده گفت: آنها به مثابه خورشید و نوردهی به جامعه و تداوم حیات جامعه هستند. وقتی از تاریخ و تمدن و هویت ایرانی صحبت می‌کنیم باید از اسطوره‌ها و سرمایه‌های نمادین این سرزمین هم یاد کنیم چرا که جامعه بیش از هر زمانی به آنها نیازمند است، اگر شکاف مسیر و اجتماعی و با آسیب‌های اجتماعی مواجهیم یک دلیل آن شکاف نسل جدید با سرمایه‌های نمادین و الگوهای خود است.

وی گفت: از این منظر، رسالت انجمن فرهنگی آثار و مفاخر ایجاب می‌کند تا پلی میان سرمایه‌های دیروز و نسل امروز باشد که این امر یک ضرورت است چرا که برای بقای فرهنگی به مفاخر نیازمندیم.

وزیر ارشاد با بیان اینکه در دولت آقای روحانی طی 4سال به این امر توجه کرده‌ایم، گفت: طی 3 سالی که در کتابخانه ملی بودم تقریباً ماهیانه ما هم مراسم تجلیل از بزرگان را داشتیم که استاد محقق یکی از سخنرانان ثابت آن بود و تقاضا می‌کنم افرادی که امروز مسئولیت را پذیرفته‌اند جهت‌گیری درست آقای محقق را سرعت و شتاب بخشند چرا که روزی به خاطر از دست دادن آن فرصت حسرت خواهیم خورد.

وی به معرفی اعضای هیات مدیره اشاره کرد و محقق را همچنان فردی دانشمند و عضو آن برشمرد و در ادامه ضمن اشاره به انتشار تألیفات و آثار ترجمه گفت: باید برای تولید و انتشار تألیفات بزرگان قدم‌های بلندتری را برداریم، در وزارت ارشاد از ظرفیت‌های خوبی چون سازمان فرهنگ و ارتباطات و معاونت فرهنگی بهره‌مند هستیم که با بهره از آنها می‌توانیم فراتر از مرزها به معرفی مفاخر فکر کنیم و تلاش کنیم همزمان با تجلیل، تندیس مفاخر را در نقاط مختلف نصب کرده و به نسل جدید معرفی کنیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: انجمن باید دوره جدیدی از فعالیت‌های خود را با سرعت و شتاب بیشتری آغاز کند. ما در دولت نیز حمایت‌های مالی و معنوی انجام خواهیم داد تا در دوره جدید در مسیر توسعه فعالیت‌ها رونق دیگر داشته باشد.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۴۰۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم

عباس علی آبادی اظهار کرد: گاهی به بهانه تامین مالی و گاهی به بهانه زمان اینکه خودرو فوری مورد نیاز است واردات انجام می‌شود.

به گزارش صدای ایران از ایسنا،وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر یکی از بهانه‌ها این است که تامین کنندگان خارجی مایل به تامین مالی هستند، تصریح کرد: باید این بهانه را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تامین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا به این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم. یکی دیگر از عوامل واردات نیاز‌های فوری است، اما اگر از قبل این نیاز‌ها اعلام شود، تولیدکنندگان توان تامین آن را دارند.


دیگر خبرها

  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • فیلم/ وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم