Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@22:03:47 GMT

پس از ۳ سال، ناقوس کلیساها در شرق موصل به صدا درآمد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۴۳۱۱۱

پس از سه سال از حضور داعش در موصل و با آزادی بخش شرقی آن، ناقوس ده‌ها کلیسا در این شهر به صدا درآمد و صدها تن از مسیحیان استان نینوا مراسم "عید پاک" را در کنار یکدیگر در کلیساها به جا آوردند.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه رای الیوم، رهبران مذهبی مسیحیان استان نینوا در این مراسم که با نیایش، نواخته شدن ناقوس کلیساها و توزیع شیرینی همراه بود،‌ اظهار داشتند: ۷۰ درصد از خانواده‌های مسیحی مهاجرت کرده از این استان به خانه‌های خود در مناطق آزاد شده در شرق موصل بازگشتند و ناقوس ده‌ها کلیسا در این شهر که از ژوئن ۲۰۱۴ خاموش بودند،‌ به صدا در آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هر چند که هنوز آثار جنگ و کشتار داعش در کلیساهای شهر دیده می‌شود اما مسیحی‌ها مراسم آیین خود را در این اماکن برگزار کردند.
عماد خوشبا،‌ بزرگ‌ترین کشیش شهر موصل در این رابطه گفت: تمامی خانواده‌های مسیحی از گرایش‌های مختلف از جمله ارامنه،‌ آشوری‌ها، کاتولیک‌ها و ارتودوکس‌ها با چهره‌هایی خندان در این مراسم حضور یافتند.
خوشبا افزود:‌ این تجمع نشان می‌دهد که آنان مردمی با اصالت بوده و نمی‌توانند خانه و کاشانه خود را رها کنند و تنها به دنبال امنیت و صلح هستند.
وائل حبابه،‌ از کشیشان موصل اظهار داشت:‌ کلیساها هیچ خانواده مهاجر در اقلیم کردستان عراق و یا بغداد و یا هر مکان دیگری را مجبور به بازگشت به موصل نکردند بلکه تنها از آنهایی که مایل به بازگشت بودند،‌ دعوت کردند و نتیجه آن شد که حدود ۷۰ درصد از این خانواده‌ها به شهرشان بازگشتند. البته هنوز گروهی به دلیل حجم بالای تخریب شهر به دست داعش منتظر بازگشت به موصل هستند.
نیروهای عراقی با پشتیبانی نیروهای پیشمرگ و حشد شعبی و نیز حمایت جنگنده‌های ائتلاف موفق به بیرون راندن داعش از شررق موصل شدند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۴۳۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • داعش جام جهانی ورزشی را تهدید کرد + تصویر
  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • داعش در افغانستان از بین رفته است