Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان-کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، یوهانس هان، مسئول گسترش اتحادیه اروپا و مخالفان ترکیه ای بیمناک از حرکت کشور به سوی استبداد، در بیانیه مشترکی اعلام کردند «با توجه به نتیجه نزدیک به هم در همه پرسی و پیامدهای عمیق اصلاحات قانون اساسی، ما از مقامات ترکیه ای درخواست می کنیم به دنبال اجماع ملی تا حد ممکن گسترده ای باشند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور ترکیه روابط با اتحادیه اروپا را در مرکز مبارزات خود قرار داده و از بروکسل برای نبود پیشرفت در مذاکرات مربوط به عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا انتقاد و برای (مقامات) کشورهای آلمان و هلند که از برگزاری نشست های انتخاباتی جامعه ترک زبان در سرزمین های آنها جلوگیری کرده اند، از صفت های «نازی» استفاده می کند.

این بیانیه افزود «اصلاحات قانونی اساسی و به ویژه اجرای ملموس این اصلاحات در پرتو تعهدات ترکیه به عنوان نامزد عضویت در اتحادیه اروپا و به عنوان عضوی از شورای اروپا ارزیابی خواهد شد».

این بیانیه همچنین خاطر نشان کرد «ما ترکیه را ترغیب می کنیم نگرانی ها و توصیه های شورای اروپا و همچنین حالت فوق العاده را مد نظر قرار دهد».

شورای اروپا که همه 28 عضو اتحادیه اروپا و اکثر کشورهای دیگر اروپایی را شامل می شود، تحول حقوق بشر را که دیگر موضوع مورد اختلاف با ترکیه محسوب می شود، دنبال می کند. اتحادیه اروپا بارها به آنکارا نگرانی خود را درباره پاک سازی های گسترده ای که اردوغان بعد از کودتای نافرجام ژوئیه آغاز کرد، اعلام کرده است.

این بیانیه همچنین خاطر نشان کرد اتحادیه اروپا در انتظار ارزیابی ناظران بین المللی راجع به «تقلب هایی» است که به گفته مخالفان در جریان رای گیری در همه پرسی صورت گرفته است.

تاییدکننده: سرلک

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۴۸۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد

به گزارش خبرنگار مهر، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۱۰ طرح و لایحه، ۵ اساسنامه و ۳ استعلام دیوان عدالت اداری در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و پاسخ داده شد.

وی توضیح داد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها از سال گذشته در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود که ایرادات و ابهاماتی داشت و با رفع ابهامات، این طرح خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم که این طرح به اهداف خود در جهت سامان‌دهی این موضوع بیانجامد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

در حال تکمیل

کد خبر 6096962 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • ریاست دور‌ه‌ای مجارستان بر اتحادیه اروپا چالشی برای بروکسل
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا