Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا ساعی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در سیل آذربایجان شرقی با توجه به تلفات جانی بسیار زیادی که داشت و منجر به غم بزرگ بر مردم شد برخی گفته‌ها بیشتر دل آدم را به درد می آورد.

وی با بیان اینکه برخی از مسوولان استانی مدعی شده‌اند که تذکرات را به مردم برای فاصله گرفتن از مسیر سیل داده‌اند، گفت: در حال حاضر شواهد نشان می‌دهد که کنار پل، مسیر تردد خودرو بوده و مردم برای عکس و فیلم آنجا نبودند و برای عبور از مسیر بودند و اطلاعی از سیل دوم نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از قبل هشدارها و تذکرات توسط هواشناسی به تمام شهرستان ها و بخش‌ها ابلاغشده بود و حتی هشدار سیل داده شده بود، گفت: باید در مردم اعتماد به مسوولان ایجاد شود و به برخی از مسائل مهم توجه ویژه‌ای بکند.

وی متذکر شد: ایران مخصوصا منطقه آذربایجان از جمله مناطق حادثه خیز است و از این رو باید سازمان مدیریت بحران کشور بسیار مجهز شود و بخش‌های استانی خود را نیز مجهز کند تا خسارت حوادث را کاهش داده و برخی حوادث را مهار کند.

ساعی به آگاهی و آموزش مردم برای مقابله با حوادث تاکید کرد و گفت: در نطق جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به دو موضوع از جمله اقدام سریع ستاد مدیریت بحران و آگاهی مردم تاکید کردم که نباید پشت گوش انداخت.

وی افزود: باید مدارس با برپایی مانورهای زیاد در خصوص آموزش دانش آموزان در مقابله با حوادث اقدامات لازم را انجام دهند و مردم بدانند در مقابل وقوع چنین حوادثی چه عکس‌العملی نشان دهند.

ساعی با اشاره به اینکه آموزش عمومی مقابله با حوادث امری مغفول در سیستم آموزشی کشور و حتی سازمان مدیریت بحران کشور بوده که باید فکری در این باره شود افزود: از سوی دیگر ضعف امکانات سازمان مدیریت بحران کشور برای بنده عجیب است.در سال باید چند کشته از مردم کشور در اخبار شنیده شود تا سازمان مدیریت بحران نسبت به تجهیز استان‌ها اقدام کند،لذا هر توجیهی در این باره غیرقابل پذیرش است.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به جدیت پیگیر موضوع هستم و صبح امروز به همراه مدیرعامل سازمان هلال احمر کل کشور عازم مناطق سیل زده خواهیم شد تا از نزدیک با مردم همراه باشیم.

وی با تشکر و قدردانی از مقام معظم رهبری در خصوص پیام همدردی با مردم سیل زده و اعزام نماینده ویژه به این مناطق، گفت: در حادثه قطار و سیل و همچنین زلزله ارسباران مقام معظم رهبری در کنار مردم بوده و خود داغدار عزیزان شد و این نشان می دهد که آذربایجان از اهمیت بالایی برای کشور برخوردار است.

انتهای پیام/و

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۴۹۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به رهاسازی زباله‌ها و نخاله‌ها توسط برخی هموطنان در مسیر گذرگاه‌های آبی و مسیل‌ها گفت: بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در کشور برای پاکسازی مسیل‌ها و جمع آوری نخاله‌ها هزینه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدحسن نامی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام با بیان اینکه مردم مولفه اصلی قدرت و اقتدار نظام اسلامی هستند، گفت: مردم همچنین در همه صحنه ها و عرصه ها به ویژه در حوزه مدیریت بحران پای کار هستند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به تشکیل قرارگاه مردم‌نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور، افزود: باید از ظرفیت مردم برای کاهش مخاطرات حوادث استفاده شود.

نامی ضمن تقدیر از تلاش و مدیریت همه دست اندرکاران استان برای مدیریت بحران در 2 سال اخیر، گفت: متاسفانه بعضی افراد با رهاسازی زباله ها و نخاله ها در مسیر گذرگاه‌های آبی و مسیل ها موجب بروز برخی مشکلات در هنگام بارش های شدید در سطح کشور می شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه رهاسازی نخاله در حاشیه شهرها، در واقع به‌مثابه نادیده گرفتن حقوق شهروندی است، افزود: بیش از 20 هزار میلیارد ریال در کشور برای پاکسازی مسیل‌ها و جمع آوری نخاله ها هزینه شده است.

 وی ادامه داد: در صورت رعایت قانون از سوی برخی افراد، این هزینه ها در راستای مدیریت بحران و کاهش مخاطرات ناشی از سیل تخصیص خواهد یافت.

نامی به ضرورت کار مردمی در حوزه مدیریت بحران برای کاهش مخاطرات حوادث غیرمترقبه اشاره کرد و گفت: قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور در راستای فرهنگ‌سازی، کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از سوانح طبیعی از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد تشکیل شده است.

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به استفاده صنایع از پساب طبق قانون بودجه 1403 اشاره کرد و افزود: صنایع کشور در راستای حفظ منابع آبی باید به سمت استفاده از پساب و تصفیه فاضلاب برای استفاده مجدد حرکت کنند.

نامی با تاکید بر فرهنگ سازی برای نگهداری و توسعه فضای سبز در کشور گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر کاشت درخت و نهال با توجه به لزوم توسعه فضای سبز تاکید داشته‌اند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور به اهمیت بالای آبخیزداری در سطوح بالا و آبخوان داری در پایین دست نیز در حوزه مدیریت منابع آبی گفت: احداث سدهای زیرزمینی در مناطق خشک و نیمه خشک در سطح کشور در دستور کار قرار دارد و از وجود و ظرفیت شرکت های دانش بنیان در زمینه حفاظت از منابع آبی سطحی و زیرزمینی در کشور استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه هدایت زیست محیطی و آمایش سرزمین در حوزه مدیریت بحران در استان به خوبی در دست اقدام است،گفت: پیوند مدیریتی بسیار خوب در استان وجود دارد که این موضوع در مدیریت بحران و حوادث بسیار ارزشمند و فصلی مفید و پرفایده است.

نامی با اشاره به لزوم تدوین نقشه دیجیتالی شهر ایلام که لایه‌های مکان‌محور در معرض خطر سیلاب در مسیر مسیل ها در آن مشخص باشد، گفت: تهیه این نقشه لازم است تا بتوان بر اساس شیب در راستای ساماندهی این مسیل ها و مسیر رودخانه ها اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

به گزارش تسنیم، در این نشست 10 هزار میلیارد ریال برای زیرساخت های حوزه مدیریت بحران استان ایلام در بخش های مختلف اختصاص یافت.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها